Je naam eindigt wel op een e en je bent grappig Links ook nog nu? En je weet veel over tjerrie
De ELLE-girl anno 2005 - 2007
De Elle-girl zit nog op de middelbare school maar niet meer in de brugklas. Ze heeft de afgelopen jaren een klein groepje meisjes om haar verzameld die ze tegenwoordig vriendinnen durft te noemen. In haar klas is ze niet het populairste meisje maar ook niet het pispaaltje. Heldhaftig is ze niet, want ze durft niet op te komen voor klasgenoten die gepest worden, wel staat ze bekend om haar kledingsmaak. Hoewel ze geen uitgesproken kledingstijl heeft (in ieder geval niet in de randstad) is ze wel redelijk geïnformeerd omtrent de laatste modetrends. Ballonrokjes, kettingen met hartjes en flatjes behoren tot haar dagelijkse uniform. Als vriendinnen vragen waar ze al die informatie vandaan heeft gehaald, zegt ze: “Ooh, van een oude vriendin buiten school”. Eigenlijk bedoelt ze natuurlijk het forum, maar daar durft ze (nog) niet open over te zijn.
Wat betreft winkels slaagt ze het best bij de H&M en de Only. De Zara vindt ze ook wel leuk maar dat is toch een stukje prijziger als je nagaat dat ze maar 50 euro kleedgeld per maand krijgt. Gelukkig is daar nog altijd de sale, het perfecte moment om daar los te gaan en een shoplog te maken op het forum om te laten zien dat je stijl en shopping skills on point zijn. Duurdere kledingsstukken krijgt ze nog af en toe van haar ouders. Bijvoorbeeld een jeans van Miss Sixty of Replay. Wanneer ze iemands laatste aankopen niet zo geweldig vindt durf tzij dat niet eerlijk te zeggen maar schrijf ze: “Niet mijn stijl, maar veel plezier ermee.”
De Elle-girl weet nog niet wat ze wilt worden maar het AMFI lijkt haar wel wat. Wel is haar grootste droom 1 minuut gratis winkelen in de H&M en ze is dan ook stinkend jaloers als een medeforummer dit wint. De Elle-girl heeft schouderlengte haar in laagjes. Ze heeft het al een keer geverfd met een spoeling, maar durft nog geen grote risico’s met haar uiterlijk te nemen. Ze vindt iemand die flink de schaar in haar haar durft te zetten wel erg stoer, maar zal dat zelf niet zo gauw doen. Ook op seksueel gebied is ze geen durfal. Haar eerste seksuele ervaringen heeft ze wel al gehad maar die waren niet om naar huis te schrijven, laat staan te delen met iedereen.
Beste topic ooit. Zo herkenbaar alles
Ja.
De wandelaars (in dit geval een stel)
Man draagt een beige driekwart broek met t-shirt of fleecetrui. Vrouw draagt ook een driekwartbroek en heeft of haar vest aan of ze heeft hem om haar middel geknoopt. Beiden dragen dure, bruine wandelschoenen. Ook dragen ze een rugzak (zo eentje die je vast kunt klikken bij je buik), maar soms spot je ze ook met een heuptasje. Verrekijker hangt om de hals. Groeten in het voorbij lopen vrolijk.
Ohh Wow dit was ik echt precies! Alleen dan op het gosupermodel forum en ik durfde wel wat meer met m’n haar
De post-burn-out yogi
Een vrouw boven de 30,had vroeger een ‘veeleisende’ corporate baan, maar kreeg dan een burn out die haar leven heeft veranderd. Ze is nu life coach en organiseert yoga retraites. Ze heeft geen relatie want moet nu vooral aan zichzelf denken. Ze heeft geleerd om ‘naar haar lichaam te luisteren’ en ook dat haar buikgevoel altijd juist zit. Ze is ook veel bezig met gezonde voeding en experimenteren hoe haar lichaam reageert op ingrediënten. Ze heeft op deze manier ontdekt dat ze moet oppassen met niet-natuurlijke suikers en te veel bewerkte voedingswaren.
Hun oude dag zullen ze verslijten in hun rollator op het Zuidplein (niet Zuidplein, echt het Zuidplein) waar ze klagen dat de Bloemhof zo is verloederd
Hahaha topic van het jaar
Het hipstergezin op vakantie
Heeft minimaal drie kinderen, liefst vier en een labradoodle of gewone labrador die niet luistert, net als die kinderen.
Rijden in een Volvo van ongeveer 10 jaar oud en kamperen met een vouwwagen of een De Waard-tent op een kleine camping in Frankrijk (die overigens van Nederlandse eigenaren is want Frankrijk is leuk maar die Fransen hè.)
Mama heeft lang haar, maat 36-38 en draagt bij voorkeur kekke King-Louie jurkjes. Papa heeft een baardachtige gezichtsbedekking om de kalende plekken bovenop zijn hoofd te compenseren en is zo’n te gekke en coole vader voor al zijn witblonde kinderen.
Elke middag rond vier uur zijn er speciaalbiertjes en rosé of witte wijn.
Kinderen hoeven totaaaaaall niet luisteren of ooit hun stemgeluid te minderen, want papa en mama zijn ook op vakantie en hebben geen zin om de hele dag op te letten en zo nodig te corrigeren.
En de kinderen worden de kids genoemd.
Papa en mama hebben eigenlijk niet zoveel verstand van hoe kamperen werkt want hebben twee dagen nodig om hun vouwwagen op te zetten.
Ook blijft het rijden met een aanhanger een uitdaging en achteruit rijden is helemaal out of the question.
Hebben uiteraard de hele achterbak vol liggen met pakjes appelsap, Nutella, snoep en chips want dat verkopen ze niet in Frankrijk.
Bovenstaande was mijn eigen observatie op een camping in Frankrijk waar wij deze zomer een paar dagen waren. Echt heel veel dertien in een dozijn gezinnen die zichzelf echt hip vinden.
Ben ik nog iets vergeten? Aanvullingen welkom!
De Verongelijkte Witte Linkse Vrouw (gebaseerd op Peter Pannekoek)
Deze vrouw is een jaar of 50 en vult haar dagen met het schrijven van boze brieven naar de Volkskrant. Verder leest ze de Opzij en bezit ze een museumjaarkaart. Houdt van discussiëren, maar met dit type mens valt eigenlijk niet te discussiëren omdat het eenrichtings-geschreeuw is over Malawese kruisvlinders die met uitsterven worden bedreigd. Ze vindt dat vrouwen moeten kunnen dragen wat ze willen, maar ook dat Fleur een te kort rokje aan heeft. Ze boycot Shell, maar vliegt minstens 5x per jaar met Ryanair naar Scandinavische of Oost-Europese steden.
Dit type vrouw kom je ook wel eens tegen in de trein: ze vraagt of je je tas van de stoel wilt halen, terwijl de helft van de coupé leeg is WANT JOUW TAS HEEFT TOCH GEEN KAARTJE GEKOCHT OF WEL DAN?
Fuck… ik ken teveel van dit soort mensen
De vastgelopen buurvrouw
Deze buurvrouw is tussen de 40 en 50 jaar. De kinderen zijn pubers of ouder, maar wonen nog thuis. Zij werkt niet, haar man is loodgieter of elektricien. Haar dagen zien er hetzelfde uit. Nu haar kinderen zichzelf kunnen redden en een sociaal leven hebben is ze bijna overbodig geworden.
Ze smeert om zes uur 's ochtends de boterhammen van man en kinderen en ze zet koffie. Als iedereen de deur uit is maakt ze schoon. Daarna drinkt ze koffie met haar moeder, om bij te kletsen over de afgelopen 16 uur. Vervolgens haalt ze de boodschappen (altijd dezelfde spullen, buitenlands eten dat lusten we niet). Daarna heeft ze tijd voor zichzelf. Ze gaat haken, kaarten maken of borduren. Vervolgens drinkt ze koffie met haar moeder. Dan is het al tijd voor het avondeten. Als haar man thuiskomt gaat de tv aan. De kinderen komen binnen. Vijf minuten later staat het eten op tafel. De rest van de avond zitten ze voor de tv, met een zak chips en frisdrank van de Aldi. Om tien uur gaan ze naar bed.
Omdat dit leven eenzijdig en saai is heeft deze buurvrouw veel te klagen over iedereen. Elk geluid dat van de buren komt is teveel. Als de buren voor de tweede keer dit jaar op vakantie gaan ziet ze groen van jaloezie. Ze wil eigenlijk meer met haar leven maar haar patronen loslaten kan ze niet.
De Perfecte Vader
De Perfecte Vader woonde vroeger met zijn vriendin in Amsterdam, maar is ondertussen naar een klein stadje verhuisd zodat zijn kids Pepijn, Oscar en Merel veilig kunnen leren fietsen. Hij had een glansrijke carrière, maar doet een stapje terug zodat hij kampbegeleider kan worden bij Pepijn en Oscar en hij de musicalvoorstellingen van Merel kan bijwonen. De Perfecte Vader is altijd goed gehumeurd, heeft een flinke bos zwarte krullen, is zeer aantrekkelijk en krijgt veel aandacht van menig vrouwelijk collega. Met deze aandacht doet hij echter niks, hij is immers naast De Perfecte Vader ook De Perfecte Echtgenoot.
Dit type man is frustrerend perfect.
P.S: de kids van De Perfecte Vader zijn geen Rob Geus Kinderen, het zijn echte schatjes (knappe krullenkindjes) waarvan de meester tijdens de oudergesprekken zegt ‘als ik een hele klas met dit soort kinderen had dan zou het leven makkelijk zijn hahaha!!!’ Merel twijfelt nog tussen het Gymnasium of Tweetalig VWO, De Perfecte Vader vindt dat Merel vooral moet doen waar zij zich zelf fijn bij voelt.
Ik bijna maar toen bedacht ik me dat als je je beledigd voelt het waarschijnlijk zeer treffend is.
Waar kan ik deze kopen ?
Dit is mijn collega. Maar wie weet ligt hij volgende maand totaal onverwachts in een scheiding en blijkt De Perfecte Vader toch een utopie
De salescowboy
Begroet zijn collega’s inclusief leidinggevende met ‘Hé vriendje’ en ‘Topperrrr’. Gesprekken bij de koffieautomaat gaan standaard over lekkere wijven, de voetbalwedstrijd van gisteren of over seks. Andere onderwerpen: Bill Gates en hoe het legaal wapenbezit ook in Nederland kan worden ingevoerd. Heeft een harde lach die je in de volgende ruimte nog hoort. Die lach laat hij schallen als iemand een goede vrouwonvriendelijke of antihomo grap maakt, of als hijzelf iets lolligs in de trant roeptoetert. Jast er een pakje sigaretten per dag doorheen vanwege alle targets die in zijn nek hijgen. Maar als er eenmaal een target is behaald, loopt hij als een zichzelf op de borst slaande gorilla door de afdeling en deelt hij het succes door middel van een selfie in de bedrijfsgroepsapp. Het bedrijfslingo van deze young professional (25-30 jaar) bestaat uit woorden als ‘extra hoge prio’, ‘die graftak van legal division’ en ‘lekker bezuggg’.
Uiterlijke kenmerken
Je herkent hem al op een afstandje aan de zweem sigarettenlucht die om hem heen hangt, enigszins gecamoufleerd door zijn Axe Africa deo en zijn aftershave van Paco Rabanne. Deze laatste twee sprayt hij regelmatig bij in het toilet (waar zijn collega’s hem godzijdank niet kunnen zien, dat zou wel heel erg gay zijn!). Daar neemt hij trouwens eveneens even de tijd om zijn zonnebankbruine tintje te bewonderen en zijn op het neurotische af goed bijgehouden kapsel te fatsoeneren. Zijn gespierde bovenarmen (die onder zijn nét iets te strakke Diesel shirtje uit steken) worden gesierd door grote tattoos met filosofische teksten als ‘Carpe Diem’ en een laagje vet. Door zijn vetjes zit zijn jeans met bleekvlekken ook nét iets te strak, vooral bij de billen. Maar een grotere maat kopen is er niet bij, want deze man (waarschijnlijk heet hij Jordy, Giovanni of Wesley) neemt zich elke week wel voor om de stoppen met roken, gezonder te eten en vaker naar de gym te gaan. Best lastig met de dagelijkse Subwaybestelling als lunch en de hardcore vrijmibo.
Ook neemt hij zich een keer per week voor om een keer een andere baan te zoeken, eentje met meer diepgang. Gelukkig slepen zijn collega’s, met wie hij wedstrijdjes houdt wie er deze week het meeste geld binnenhaalt en wie er als eerst met Jeanette van de administratie ervan doorgaat, hem er doorheen. Op de écht moeilijke momenten werpt hij even een blik op het dikke gouden horloge met diamantjes dat om zijn pols prijkt en zijn witte Alfa Romeo waarmee hij elke ochtend het bedrijfsterrein op komt scheuren. Vanavond maar even een Chinese massage boeken om de strakgespannen schouders los te schudden, kan deze tijger er weer tegenaan.
De antroposoof
Draagt kleding van hennep.
Eet alleen biologisch. Absoluut geen suiker of producten waarin suiker zit. Honing of agavesiroop mag wel.
Knippen zelf hun haar.
Kinderen worden niet ingeënt want daarover hebben ze op vage websites en Facebookgroepen zoveel slechts gelezen.
Kinderen gaan naar de vrije school. Naar school, die niet zo in de buurt is, moeten die kinderen gebracht worden, uiteraard wel met de auto.
Voelen zich best wel verheven boven,en specialer dan, de gemiddelde Nederlander.
Magnetrons worden niet gebruikt want daar komt straling vanaf maar hebben wel de hele dag hun iPhone in de hand.
Slikken geen paracetamol en spreken sowieso over reguliere geneeskunde alsof de duivel erachter zit. Resonantietherapie etc. zijn erg populair.
Praten erg vaak over hun eigen overtuiging en willen hun omgeving ook graag overtuigen.
Mijn moeder hahaha. De omslagdoek is vaak een Louis Vuitton sjaal die qua kleur perfect matcht met de rest van haar kleding. Zelfs haar lipstick zit er nog op na een maaltijd. Ik ben echt een zwerver naast mijn moeder, ik wou dat ik dat had geërfd.