Beschrijf een type mens

Dat was mijn afweging ook toen ik nadacht om dit topic wel/niet te openen.

Maar ja, beetje humor is om te lachen. Of zo.

Oh toevoeging: we beschrijven hier een type maar geven er geen waardeoordeel aan. Voor het zelfde geld beschrijven we onze eigen families jatochnietdan.

2 likes

De strenge bekeerling(e)
Is vaak (als ongelovige) opgegroeid in een onstabiele thuisomgeving en mede daardoor extra vatbaar voor bepaalde types zoals lover boys en mensen die er hun levenswerk van hebben gemaakt anderen tot hun geloof laten te bekeren.

Kan terugkijkend op de pubertijd deze periode omschrijven als ‘zeer heftig’, door het hebben van weinig vriend(inn)en en/of iemand waar ze op de schouder mogen uithuilen. Wordt meerdere malen het slachtoffer van mensen die zogenaamd het beste met hun voor hebben en doen dingen waar ze achteraf veel spijt van hebben. Door een combinatie van schaamte en een zekere drang naar richting en zekerheid komen ze in aanraking met een gelovige die ze ze het ‘rechte pad’ aanwijst en laten zich, wanneer ze in rustiger vaarwater zijn gekomen, bekeren.

Worden erg fanatiek in hun geloof, zo ernstig dat andere mensen die ermee zijn opgegroeid moeten aanhoren dat ze verkeerd bezig zijn en hun geloof op een andere manier moeten belijden. Alle banden met vroeger en het eigen thuisfront worden ook verbroken. De bekeerling(e) ziet alles zwart - wit, voor nuances is geen ruimte meer.

3 likes

De standaard hospitant

Deze ietwat onzekere nieuwbakken student is hard op zoek naar een kamer in een nieuwe stad, want: nieuwe studie. Draagt nog al meelopend de bij hem/haar bekende mode van de middelbare school, want ‘dat zal vast in de smaak vallen bij mijn medestudenten’. Hard speurend op kamernet, facebook en louche hoekjes van Marktplaats vindt de hospitant uiteindelijk een oproep voor een nieuwe huisgenoot in een huis waar hij/zij zichzelf wel ziet wonen.

Omschrijft zichzelf naar eigen zeggen goed en schetst een uniek beeld in het eerste bericht: deze hospitant is sociaal, gezellig, is best netjes, kan niet per se goed kokerellen maar kan insert random gerecht wél goed koken, houdt van gezellig samen eten maar ook gewoon elkaar ons ding laten doen, samen wijntjes/biertjes drinken lijkt de hospitant erg leuk en is van een stapavondje op zijn/haar tijd ook niet ‘vies’. Ook samen spelletjes (fifa/30seconds/etc) lijkt de hospitant wel wat met zijn/haar nieuwe huisgenoten.

Na het schetsen van dit unieke (maar eigenlijk zeer standaard beeld) gedraagt de hospitant zich op de hospiteeravond wat drukker dan normaal, stoot uit zenuwen het gekregen biertje tot twee keer toe om, lacht om niet grappige grapjes iets te hard en maakt nét de verkeerde opmerkingen over het huis.

Op naar de volgende hospi.

14 likes

100% haal ik mijn inspiratie uit mijn (vroegere) zelf of uit mijn familie, vrienden of mensen die ik in mijn stad zie haha. Geen waardeoordeel, gewoon typetjes neerzetten :ok_hand:t3:

2 likes

Precies!
En zo lang anderen de types irl kennen doet iedereen dat uitmuntend haha!

1 like

**de gelukkige moeder **
De jonge ‘trendy’ moeder die je door de paden van de Hema of Action hoort lopen. Hoort lopen? Ja, want ze praat net iets te hard tegen haar super schattige, leuke kind van twee. “ja leuk, hè? Wat zie jij daar? Kijk eens wat is dit? Ach, wat doe jij nou gekkie?” enz. Deze moeder (noem haar Sanne, Laura of Simone) heeft een lekkere skinny jeans aan van de Only, met een paar blitse sneakers van Van Haren, met een zilveren detail op de hak of neus. Daarboven een kekke felblauwe jas met een hippe rugzak. Als je haar tegenkomt begint ze direct weer tegen haar kind te praten en kijkt tussendoor naar jou om te kijken of je het wel hoort. Ze wordt dolgelukkig als haar kind precies op dat moment iets grappig zegt, zodat ze je de 'kijk-nou-wat-een-schattig-kind-heb-ik-he? - blik kan geven.

19 likes

Haha this is me :tipping_hand_woman:‍♀️

Haha maar je moet er om kunnen lachen toch. Toen ik op reis was (Haha ik ben dit type ja) vonden Amerikanen mijn naam altijd typisch voor zo’n oude soccermom die bij een middelgroot bedrijf werkt en heel suf is. Er is zelfs een hele episode van Kimmy Schmidt over mijn naam en hoe typisch die mensen zijn.

Ik vind t alleen maar grappig, want ik ben dat sowieso over 15 jaar zelf ook.

5 likes

Het influenced by influencers meisje

Vast onderdeel in haar ochtendritueel is het kijken van de snaps en stories van een groot arsenaal vrouwen. Geïnspireerd door de (unieke) schoonheid van deze influencers besluit ze ook flink te investeren in nepnagels, wimperextensions, hier en daar een fillertje of botox. Fan ook is ze van de designerproducten waar haar idolen op elke foto mee paraderen, helaas is het salaris wat ze verdient in de Kruidvat/Ici Paris/Bijenkorf niet toereikend om net als Anna ook ongegeneerd te kunnen spenden. Maar hoezee! Na een jaar flink sparen is ze er toch in geslaagd om die gewilde designertas (vaak een louis vuitton) te bemachtigen welke ze dan ook op zo veel mogelijk foto’s in haar gemanicuurde klauwen houdt.

17 likes

De VIVA-vrouw
spendeert al haar avonden op het bekendste vrouwenforum van Nederland terwijl haar man onderuit gezakt op de grijze Ikea-bank formule 1 of eredivisie voetbal terugkijkt. Preekt dat iedere vrouw volledig zelfstandig moet zijn, maar werkt stiekem zelf ook maar parttime en het grootste deel van de jaarlijkse all-inclusive vakantie wordt alsnog opgehoest door de man. Vindt zichzelf fashionable gekleed gaan maar draagt bijna altijd een zwart leren jasje, een spijkerbroek met witte gympen en een sjaal. Voor trouwerijen bestelt ze altijd meerdere jurkjes bij de Bonprix om ze vervolgens allemaal terug te sturen omdat de kwaliteit toch te kut is. Dan wordt het weer een standaard Steps-jurkje.

Noemt zichzelf feminist, maar maakt geregeld een anoniem account aan om toch over haar man te kunnen zaniken, omdat ze in het echte leven eigenlijk toch niet haar mannetje staat. Geen denken aan dat hij naar 4 dagen werken gaat als zij een leuke fulltime job vindt. Is met of zonder dieet de eeuwige jojo en neemt iedere januari weer een nieuw sportschoolabonnement dat al maanden onaangeroerd op de keukentafel ligt. Heeft twee kinderen, want eenlingen zijn sielug. Maar BAM-moeders zijn oké en vaders van eenoudergezinnen echte helden.

Heeft het haar op schouderlengte want je moet natuurlijk wel vrouwelijk blijven met lichte low- of high lights. Denkt er al jaren over om een extra gaatje bij de Lucardi te laten schieten zoals haar stoerdere nichtje, maar blijft het eeuwig uitstellen. Heeft vorige week bij een discountwinkel een boek gekocht om te konmari-en maar koopt na 10 zakken troep te hebben weggegaan weer net zo gauw nieuwe troep bij de Action.

29 likes

Haha perfecte beschrijving van wit ik vind van een sjonnie, vrouw die Anita heet .

1 like

De Herman. Een zielige, eenzame man tussen de 35 en 45 die altijd alleen in de bus zit. Altijd op dezelfde tijdstippen natuurlijk ivm zijn werk. Dit doet hij al 10 jaar. Hij wil ook altijd als eerste de bus in om een plekje te kunnen bemachtigen. Altijd een tasje mee waarin hij zijn standaard bammetjes met kaas, Sultana voor tussendoor en een mandarijn in heeft zitten. Hij vindt de koffie uit de koffieautomaat lekker en slurpt er altijd een beetje aan. Bij de bushalte maakt hij altijd opmerkingen, om een praatje met je te kunnen beginnen. Dit doet hij met iedereen. Als er iets gebeurd, bijv de bus komt te laat moet hij dit altijd hardop zeggen, om zo een gesprek met iemand te kunnen starten. Hij probeert altijd een praatje met de buschauffeur, maar die hebben daar nooit zin in. Hij heeft een foute spijkerbroek aan, zo’n Rob Geus broek met bruine foute nette schoenen. Deze kledingstukken draagt hij al jaren, en altijd dezelfde. Alles is een beetje vaal. Je ziet zijn sokken omdat zijn broek te kort is, en die zijn ook vaal helaas. Hij draagt een ANWB jas. Hij loopt altijd een beetje zielig met zijn tas in de hand, waardoor je soms medelijden met hem krijgt. We weten niet of hij getrouwd is, maar als hij een partner heeft dan eten ze altijd AVG en hebben ze standaard net iets te weinig eten. Ze doen niet aan lekkernijen, 's avonds hebben ze een handje noten als tussendoortje. Gewoon een beetje gierig zullen we maar zeggen. Als hij op vakantie gaat (met of zonder partner) gaat hij naar de camping ergens hier in Nederland. Of als ze lekker gek gaan doen, naar Frankrijk.
In de bus kijkt hij op zijn telefoon op nu.nl. Tijdens pauzes heeft hij altijd dezelfde grappen te vertellen. Echt zo’n persoon die altijd overal iets van moet vinden, en altijd als laatste nog nalacht om zijn eigen grappen en zo lang mogelijk in gesprek blijft, omdat hij verder geen sociale contacten heeft. Daarom is Herman zielig.

36 likes

Jeetje, ik ken er gewoon PRECIES zo eentje :confused:

1 like

Herman was de collega van mijn Jeroen en was absoluut geen gemis toen hij op vakantie was. Ik mis nog de Ivo.

Dit ben ik hahahahahah

Alleen dan zonder dille en kamille tas kutzooi gemiste kans om bij een groep te horen, maar de rest van de kleding wel :joy:

1 like

Oké de FFer. Open voor toevoegingen.

Hoogopgeleid en weet zelf stiekem ook wel dat ze erg intelligent is. Voor een discussie over vlees eten, white privilege, veenmollen of Thierry Baudet draait ze haar hand niet om. Als ze ergens het woord ‘spies’ hoort, gaat ze van binnen stuk. Meestal komt de FFer uit een goed middenklasse of bovenklasse gezin. Ze stemt nu nog standaard links of op een centrumpartij, maar dat zou over tien jaar wel eens anders kunnen uitpakken als ze zelf 4000 per maand verdient en zat is van de hoge belastingen. Momenteel is ze een paar jaar afgestudeerd en werkt ze als docent, leidinggevende of onderzoeker bij de uni. Ze kan ook net zo goed nog student zijn, omdat ze best wat psychische problemen heeft gehad en daardoor uitloopt met studeren. Vaak is ze introvert, maar ze heeft ook veel behoefte aan gezelligheid. Gelukkig kan men lekker forummen tijdens het hangen op de bank. Ze heeft een normale naam die eindigt op een e, zoals Elise of Lianne. Haar vriend is ook hoogopgeleid en ze leven soms wel in een hoogopgeleide bubbel, maar zijn zich hiervan ook bewust. FFers hebben over het algemeen een ver ontwikkeld gevoel voor humor, wat ze graag online etaleren. Hun stijl is feilloos en iets aparter dan normaal, maar niet opmerkelijk. Ze laten zich niet influencen door 13 in een dozijn influencers, maar wel door andere FFers. Ze heeft een kat en een mooie privé instafeed met 200-300 volgers.

102 likes

Dit topic is echt mijn favoriet :joy:

1 like

Ivo
Ivo heeft twee kinderen uit een eerdere relatie die hij amper - zeg maar nooit meer - ziet. Zijn kinderen hebben het opgegeven om nog contact te onderhouden met hun vader omdat het altijd voelde als moetje en hij maar eigenlijk weinig interesse in hen had. Hij durfde dit echter niet toe te geven, iets dat eigenlijk de rode draad in Ivo’s leven is, de waarheid onder ogen zien.

Hij vindt zijn werk - waar hij al bijna 20 jaar werkt - eigenlijk niet meer leuk en vertelt dit steeds aan iedere nieuwe collega. Dit is tevens het enige wat zijn collega’s van hem weten want Ivo is erg in zichzelf gekeerd.
Ivo ziet altijd beren op de weg en nergens het nut van in. Dat hij misschien baat heeft bij psychische hulp of loopbaancoaching wil hij niet toegeven. En ergens een afspraak hebben kost weer energie, terwijl je net zo goed na een werkdag en een autorit in je 15 jaar oude Volvo ook gewoon kan neerploffen in een comfortable stoel. Comfortabel met een K want eigenlijk is de stoel aan vervanging toe. Dat kan ook gezegd worden van Ivo’s gehele garderobe. Hij draagt voornamelijk te grote fleecetruien in rood of blauw of witte t-shirts met gele plekken bij de oksels. Verder draagt hij te grote blauwe spijkerbroeken die bij elkaar gehouden worden met een riem. Ivo is ooit wat kilo’s afgevallen maar heeft zijn kleding daar niet op aangepast. Ivo was al vroeg kalend en heeft al 20 jaar hetzelfde korte kapsel. Iedere zes weken laat hij zich knippen op het vaste adresje. Hij heeft gehoord dat zijn kapper met pensioen wilt gaan, wat nu?

Ivo is niet het type van kant-en-klaar maaltijden maar ook niet van pakjes. Hij koopt meestal voorgeschilde aardappels en groente uit pot of blik. Een speklapje erbij en klaar is Ivo. Ivo vindt af en toe een nieuwe date op Lexa, maar iedere vrouw wil vooral de psycholoog bij hem uithangen of hem veranderen in een hunk dus uiteindelijk houdt hij de eer aan zichzelf. Ivo heeft een broer, Theo, en die is net zoals Ivo. Samen gaan ze soms bij hun moeder in het bejaardentehuis langs. Dit is de enige interactie die Ivo nog met familie heeft.

7 likes

Hahahaha kut ik ben bijna het tegenovergestelde van dit

4 likes

De Claire
Heeft een rijke vader. Ze woont in een groot huis in een dorp vlakbij Amsterdam. Daar studeert ze pedagogiek en deelt ze een huis met vriendinnen. Haar vader heeft het huis gekocht als investering zodat zijn kleine meisje zich daar geen zorgen over hoeft te maken. Want zorgen heeft ze natuurlijk vol op. Een herkansing tijdens de jaarlijkse skivakantie…
Ze draagt altijd de laatste trends. Ze gaat regelmatig varen door de Amsterdamse grachten met vriendinnetjes en wijntjes. Ze rijdt een Vespa. Gaat nog graag met papa en mama mee op vakantie naar Ibiza.

36 likes