Beschrijf een type mens

hhahaahha gaat dit over iemand want ik ken precies deze meid

Het vastgeroeste stelletje
Zij zijn circa 5 á 6 jaar samen en hebben hun relatie enkele jaren geleden bezegeld met een huwelijk. Snel daarna werd de vrouw zwanger van hun eerste spruit. Op dit moment is hun eerste kind een jaar of anderhalf, heeft het een top 10 naam gekregen en is als tweede en derde naam vernoemd naar familieleden. Het stel vindt hun kindje het meest geweldige en bijzondere kind op aarde, maar eigenlijk is het gewoon een doorsnee peuter.

Minder fantastisch vindt de jonge vrouw haar inmiddels ex-vriendinnen die (nog) geen kinderwens hadden. Die heeft ze sinds de aankondiging van haar zwangerschap niet meer gezien omdat zij van mening is dat die vrouwen zich nog in een andere, jongere levensfase bevinden. Nee, deze vrouw gaat het liefst alleen om met gelijkgezinden en leeft steeds meer in haar eigen bubbel. Na de geboorte van haar eerste kind is zij direct van 40 uur naar 24 uur gegaan en eigenlijk vindt ze dat nog teveel, want ze is bang om ieder stapje vooruit van haar kleine dreumes te missen. Soms droomt ze ervan om haar kantoorbaan om te kunnen ruilen voor een job als gastouder, basisschooljuf of verkoper in een leuk boetiekje. Maar van het idee om weer een (korte) studie te volgen wordt ze al misselijk: “Stel dat ik mijn kind dan tijdelijk nog minder zie dan nu en belangrijke momenten uit zijn/haar leven moet missen?”. Dus blijft onze moeder lekker zitten waar ze zit. Dat ze haar baan eigenlijk ‘om van te kotsen vindt’ en een vast contract niet meer zo veel betekent, laat de jonge moeder koud. Waar ze wel warm van wordt is instagram. Moederlief houdt graag de schone schijn op en plaatst wekelijks enkele foto’s van haar kind en in haar bio staat nooit “moeder van X, maar altijd mama van X”. Deze vrouw is geen moeder maar een mama. En heel soms spiekt, zeg maar gerust stalkt, ze de Instagram-pagina’s van de vriendinnen waarmee ze geen contact meer heeft. Dan is ze toch jaloers op Merel die op surfkamp is in Marokko met haar zongebruinde nieuwe vriend. Zelf moet ze het namelijk doen met een jaarlijkse week naar Zuid-Frankrijk. Gezellig op de camping met haar schoonouders en haar man met melkwit bovenlijf.

Vader werkt al sinds zijn afstuderen bij dezelfde werkgever en vindt alles wel best zolang maandelijk een modaal salaris wordt overgemaakt naar zijn bankrekening, In tegenstelling tot zijn vrouw gaat hij nog wel om met andere mannen die niet nog niet gesetteld zijn. Wekelijks duikt hij met zijn kornuiten de kroeg in en een keer per jaar neemt hij nog deel aan een vriendenweekend in een Europese stad. Even lekker weg van zijn huismusvrouw. Wanneer de beste man kort moet letten op zijn eigen kind, noemt hij het babysitten. Want ja, hoe noem je dat anders?

Samen genomen gaat het niet zo lekker. De (schoon)moeders van het stel zijn niet weg te krijgen bij hun eerste kleinkind. Wanneer de vrouw dit gedrag betreurt durft haar man daar niet iets van te zeggen tegen zijn bloedeigen moeder. De jonge moeder moet er alles aan doen om de vrede te bewaren. Ook op seksueel gebied loopt het niet meer op rolletjes sinds de komst van de kleine. “Maar ja wat doe je daar aan? Therapie is toch alleen nuttig als het de spuitgaten uitloopt?” Dus blijft alles bij het oude. Deze twee zijn dus wel voor één gat te vangen. Verder wil de jonge moeder het liefst de twee kerstdagen thuis vieren met haar eigen gezinnetje, maar wederom weet zij niet voor zichzelf op te komen. Dat wordt weer het verplichte nummer, op de eerste kerstdag bij haar eigen ouders en op dag nummero twee zijn die van haar man aan de beurt.

23 likes

De gereformeerde puber

Deze jongen of meid komt uit een gereformeerd gezin, maar doet alles wat God verboden heeft. Ze zijn absoluut geen maagd tot het huwelijk, en gaan elkaar 1 voor 1 af. Op zaterdagavond gaan ze uit en drinken ze veel (BIEEEERRR HEUUUUUJ), maar ze zijn uiteraard wel voor twaalven thuis. De meiden dragen alleen rokjes, maar wel super kort, strak en bloot. Behalve op vakantie natuurlijk, dan mag je ineens wel een broek aan.
Elke zondag moeten ze naar de kerk, maar dat haten ze hoor!!! Ze slapen daar en ze eten snoep. Als ze uit huis zijn gaan ze NOOIT meer!
Op hun twintigste trouwen Korstiaan en Jojanneke, in de kerk waar ze nooit meer heen wilden, en een maand later zijn ze in verwachting. Dan begint alles weer opnieuw.

34 likes

Zoals een waar Gristenmens betaamt

2 likes

De Melvin

Een iets dikkige blonde puber van 15/16 jaar met scheve tanden en een grote bek. Hij loopt standaard in een adidas/nike trainingspak (van de vrachtwagen) waarvan het logo neon gekleurd is. Hij heeft afgetrapte witte gympen aan, en een nektasje. Ook rookt hij, en hangt hij altijd buiten bij het voetbalveldje. Hij oogt stoer, maar diep van binnen is het een grote baby die nog het liefst tegen mama aan ligt als hij een film kijkt.

24 likes

Hij heeft ook altijd rode wangen.

11 likes

Gaat in zijn schoolpauze naar de supermarkt voor een frikandellenbroodje en een blik energiedrink.

10 likes

Of een heel pak C-merk icetea

5 likes

Vind het altijd erg bijzonder om te zien hoe tolerant iedereen hier altijd is (goed ook). Maar als er zo’n generaliserende opmerking over bijv homo’s gemaakt zou worden, zou iedereen hier over heen vallen en over christenen mag dit wel?

6 likes

Dit stoort mij ook wel eens, zeker omdat ik het forum juist zo tolerant vind tegenover allerlei groepen mensen. Ik moet wel zeggen dat ik, wanneer er een gesprek gaande is over dit onderwerp, nooit vervelende/aanmatigende discussies of opmerkingen lees, maar deze losse posts stuiten mij soms ook tegen de borst.

2 likes

Maar stuit dan die hele beschrijving tegen je borst of mijn toevoeging? Die net als dit hele topic met een flinke korrel zout moet worden genomen?

3 likes

Ja, en er heerst ook een heel verkeerd beeld, vind ik (zoals laatst met die Nashville-verklaring). Mensen denken meteen aan heel fundamentalistische/radicale gelovigen, maar in werkelijkheid is die groep ontzettend klein. Zo wordt er overigens ook vaak over de islam gedacht en gesproken, volgens mij, dus dat verkeerde beeld is niet alleen voorbehouden aan christenen, maar ik vind het wel jammer en heb ook niet altijd de zin en energie om het gesprek aan te gaan.

2 likes

In mijn geval neem ik jouw opmerking met een korrel zout, omdat ik jouw manier van posten inmiddels een beetje (her)ken en ik weet dat jij dit niet per se beledigend bedoelt :blush:, maar ik weet niet hoe Loretje daar instaat, natuurlijk.

Jouw opmerking vooral. Het is natuurlijk flauw om alle types te mogen beschrijven en niet het brave christenmeisje (kon er wel om lachen want herken mezelf er wel in met mn 21 jaar getrouwd etc;-)) maar jouw opmerking kwam erg venijnig op mij over. Ach en dat is het ook met een forum he, als je elkaar niet kent weet je niet hoe de ander het bedoelt. Op mij kwam het over als afzeiken van een complete groep terwijl het voor jou misschien gewoon een leuke aanvulling op de omschrijving was:)
Ik ben iig een radicaal gristenmens dat niet vloekt. Ik wil graag het beeld veranderen dat iedere gristen het geloof met een korreltje zout neemt en van God los leeft doordeweeks terwijl ze op zondag met hun brave smoeltjes vooraan zitten. Word daar een beetje moe van dus misschien reageer ik wel wat te heftig;-) sorry dan:)

Eind van mijn preek😉

1 like

Venijnig was de opmerking van mijn kant absoluut niet. Ik vond het zelf inderdaad meer de " grappige afsluiting" van het geheel dat erboven was geschreven. Maar als ik dit lees snap ik ook dat jou dat in het verkeerde keelgat schiet.

Milou van de middelbare school

Na de middelbare school bleven jullie nog regelmatig afspreken, totdat Milou bekend werd onder een andere naam: miloujolijne. Miloujolijne is iets stricter dan de oude Milou. Ze wil alleen maar lunchen op Instaproof locaties met zalmroze wanden en waar grote, kleurrijke dingen geserveerd worden die lijken op een mix van een stroopwafel, een milkshake en een donut. Terwijl ze neerploft, scheurt een naad van haar cropped blouse. ‘Dat shop ik wel weg’ is haar enige reactie. Het is verder maar de vraag of miloujolijne iets meekrijgt van het zalmroze interieur waar ze zo graag naartoe wilde. Haar zonnebril, bestaande uit een gigantisch wit montuur en twee zwarte ronde glazen, is namelijk nog geen seconde af geweest. Terwijl je met tegenzin aan je DonutMilkshakeStroopwafel begint, word je door miloujolijne gesommeerd om foto’s te maken van haar. De lunchplek stroomt langzaamaan vol met andere miloujolijnes en je geeft je over aan de ontstane situatie. Of jij ook nog op de foto wil, vraagt ze drie uur later. Volkomen gedesillusioneerd roep je ‘doe maar!’. De foto blijkt al te zijn genomen.

Eenmaal thuis besluit je maar eens haar Instagram te bekijken. Je twijfelt of je de juiste pagina voor ogen hebt, maar uit de bijgesneden foto van een DonutMilshakeStroopwafel waarop nog net een deel van jouw shirt te zien is, kun je opmaken dat dit de enige echte miloujolijne is. ‘Amazing times at the Sparkling Donshake Bar! :lollipop::cupcake: Thanx soooo much for the invitation and the free donshakewaffles!!! :heart_eyes:’. Au. Van de twintig euro die jij haar betaald hebt voor de zoete delicatessen van vandaag zal ze gerust een nieuwe blouse kunnen kopen .

20 likes

Dat is zeker waar. Mijn beste uitgaansverhalen komen toch echt wel uit Engeland. Heb daar wel de tijd van mijn leven gehad in dat opzicht hahaha.

3 likes

Hahaha, wat een geweldig topic dit, ik ontdek dit nu pas!

Kan me (gelukkig?) niet echt vinden in de type mensen. Alleen in de beschrijving van de typische FF-er van @Twonights herken ik mezelf een beetje in (naam eindigt op een e, werk op een school, redelijk links, wil maar al te graag grappig zijn)

Ben hierdoor wel heel benieuwd hoe andere mij zouden beschrijven. Ik ga mijn vriendinnen eens vragen, haha

3 likes

Ik mis dit topic, ik hoop dat iemand nog iets weet dus ik haal het even naar boven met dit bericht.

12 likes

De Lucas (of Noah)

De Lucas zit op een tamelijk witte middelbare school in de onderbouw. Hij heeft geen oorbellen, maar zijn oren zitten wel 24/7 uur verstopt met airpods en zijn handen zijn vastgegroeid aan de nieuwste iPhone. Toch vindt Lucas dat hij het thuis financieel gezien niet bijzonder goed heeft, want zijn kleedgeld is niet toereikend genoeg om iedere maand de laatste yeezy’s te kopen of een paar hippe stappers van Gucci. Nee, deze jongen zal in de bloei van zijn middelbare schoolleven nooit de status van guccigangmember behalen. Hij had nog goede hoop alsnog kredietwaardig genoeg te zijn door 24/7 soundcloudrapmuziek te luisteren, maar dat telt helaas niet mee. Dus moet onze jongen zijn schooltijd zien te overleven met off-white x Nike sneakers en Daily Paper-hoodies.

Het leven is niet eerlijk en dat valt ook te zeggen over het gebrek aan talent bij Lucas. Hoewel Lucas’ beste vriend maandelijks minder te besteden heeft, weet hij wel al een eigen zakcentje te verdienen met het verkopen van zijn eigen beats. Lucas’ enige gave is vol overgave zijn moeder gek maken en haar een schuldgevoel aanpraten (“Ik krijg echt nooit wat van jullie.” “Je bent altijd weg met je vriendinnen.”), zodat zij soms toch haar denkbeeldige portemonnee trekt. Dan mag zoonlief toch met de creditkaart van zijn moeder wat streetwear kopen. ‘Maar’ hooguit 250 euro.

Lucas is dus wel een hypebeasty boy, maar vooral een exemplaar dat zijn ouders klauwen aan geld kost i.v.m. de dure huiswerkklassen waarmee zij hem op de havo hopen te houden. Hopen, want op dit moment staat Lucas vier dikke onvoldoendes. Heel stiekem wil wilt Lucas best nog een niveautje lager, want daar zitten stoerdere jongens.

16 likes