De Coronapatiënt
Deze persoon is laatst op vakantie geweest of carnaval wezen vieren beneden de rivieren (volgens sommige kortzichtige randstedelingen ook een soort buitenland). Maar kwam na al dat feestvieren van een koude kermis thuis. Sterker nog, er stond helemaal geen kermis, want veel evenementen waren al afgelast.
Maar wat de coronapatiënt helaas niet koud laat is de reactie van de buren die direct na thuiskomst in de paniekmodus schoten en een glansrijke rol voor zichzelf zagen weggelegd als ‘slachtoffer’ bij de lokale afdeling van de riooljournalistiek. “Mijn buurvrouw Marjan, die ik al minstens twee jaar niet heb gesproken na uit de hand gelopen ruzie, is besmet met het Coronavirus en nu denk ik ook dat ik doodga. Die stomme Marjan, had ze niet langer weg kunnen blijven?”.
Een gezellige boel dus. Gelukkig is de sfeer binnenhuis bij de coronapatiënt een stuk aangenamer, want hij of zij heeft nu een legitieme reden om bepaalde mensen buiten de deur te houden. Bovendien is de coronapatiënt uit voorzorg verplicht om met de hele familie tijdelijk in thuisisolsatie te gaan. Gelukkig worden de boodschappen van de Appie of Picnic gewoon voor het huis afgezet en staat er 24/7 een lijntje uit met het ziekenhuis, mochten de klachten van de coronapatiënt toenemen.
Met de coronapatiënt die dik onder de 80 is gaat het na een paar dagen alweer een stuk beter en hij of zij begint al te grappen “dat na genezing het de hoogste tijd is om een coronaatje te drinken op het terras”.