Beschrijf een type mens

De Coronapatiënt

Deze persoon is laatst op vakantie geweest of carnaval wezen vieren beneden de rivieren (volgens sommige kortzichtige randstedelingen ook een soort buitenland). Maar kwam na al dat feestvieren van een koude kermis thuis. Sterker nog, er stond helemaal geen kermis, want veel evenementen waren al afgelast.

Maar wat de coronapatiënt helaas niet koud laat is de reactie van de buren die direct na thuiskomst in de paniekmodus schoten en een glansrijke rol voor zichzelf zagen weggelegd als ‘slachtoffer’ bij de lokale afdeling van de riooljournalistiek. “Mijn buurvrouw Marjan, die ik al minstens twee jaar niet heb gesproken na uit de hand gelopen ruzie, is besmet met het Coronavirus en nu denk ik ook dat ik doodga. Die stomme Marjan, had ze niet langer weg kunnen blijven?”.

Een gezellige boel dus. Gelukkig is de sfeer binnenhuis bij de coronapatiënt een stuk aangenamer, want hij of zij heeft nu een legitieme reden om bepaalde mensen buiten de deur te houden. Bovendien is de coronapatiënt uit voorzorg verplicht om met de hele familie tijdelijk in thuisisolsatie te gaan. Gelukkig worden de boodschappen van de Appie of Picnic gewoon voor het huis afgezet en staat er 24/7 een lijntje uit met het ziekenhuis, mochten de klachten van de coronapatiënt toenemen.

Met de coronapatiënt die dik onder de 80 is gaat het na een paar dagen alweer een stuk beter en hij of zij begint al te grappen “dat na genezing het de hoogste tijd is om een coronaatje te drinken op het terras”.

22 likes

Bij ons hadden ze ook een band: Tachycardia.

3 likes

Godzijdank, stel je voor

1 like

De vrouwelijke Influencer ten tijde van Corona.

Deze influencer is ten dode opgeschreven. Het verschrikkelijke virus is bij deze doelgroep vaak alleen de indirecte dooddoener. Door corona kan deze wereldreiziger tijdelijk niet haar bij elkaar gespaarde punten verzilveren als frequent flyer. Bovendien zijn alle persreisjes ook afgeblazen. “Hoe kom ik nou aan originele content?” Nou, in ieder geval niet door ‘Imagine’ te zingen of een artikel te posten hoe je als ZZP’er thuis kan werken zonder afleiding.

De Influencer heeft haar visionboard er weer bijgeplakt. “Waar ging het mis? Zat er een smetje op de met voorzorg geselecteerde foto’s of is de maakbaarheid van het leven toch onzin? Welk zelfhulpboek moet ik aanschaffen of welke coach kan ik het beste raadplegen?”

Dan zit er maar een ding op. Vakantiekiekjes of nog niet eerder geposte foto’s van oude fotoshoots delen op Instagram. Terugblikken naar die goede oude tijd dat je met je hooguitgesneden bikinibroekje of badpak enkele margarita’s zat weg te werken op een tropisch eiland. Of je post gewoon een foto van jezelf in een luxe kamerjas op je net verschoonde bed. En toen had die staycation je toch nog aan het denken gezet… “Maar denk maar niet dat ik gratis en voor niets iets ga schrijven over social distancing, ik wil mijn followers toch dicht bij me houden.”

16 likes

Deze types zijn stuk voor stuk bríljant: https://www.kakhiel.nl/posts/45135-15-veel-voorkomende-nederlanders-perfect-samengevat-en-geillustreerd-door-dex-sinister

13 likes

Haha hij heeft ook een fb pagina
Vond daar ook die Daisy Laura zo typisch, waarom hebben vrouwen en masse besloten om ook hun 2e naam te gaan gebruiken

6 likes

Haha ik ‘ken’ iemand (van gezicht eigenlijk alleen) die heet Johan en ziet er echt PRECIES zo uit als die Johan op die tekening. Zou me niet verbazen als ie ook volledig aan de genoemde eigenschappen voldoet (de shirts voldoet ie sowieso aan)

3 likes

Hey Sabine is het halve forum!

24 likes

Met die Maartjes zat ik pre-corona nog dagelijks in de bus. Dragen meestal een bril die ze al hebben sinds de onderbouw van de middelbare school (net zoals de rugtas die ze op hun rug dragen) en hebben veelal een goedkoop Android-toestel en moeten altijd even aan anderen laten weten wat ze van mensen met high-end toestellen vinden (vooral iPhone-gebruikers moeten het ontgelden).

5 likes

Het zijn vaak vrouwelijker klinkende namen en het geeft toch een soort van privacy? Ik heb bijv. geen idee hoe al die Daisy Laura’s en Vera Camilla’s van achteren heten.

Dit is mn fav

45 likes

Ik kakel om ‘pijpt alleen ironisch’

3 likes

ik dacht eigenlijk dat het gewoon special snowflake gedrag was :stuck_out_tongue: maar privacy zou miss ook wel kunnen ja

Omg de Maartjes zijn echt de reden dat ik bij mijn bèta-lightstudie totaal buiten de boot viel haha, ik kan echt nog vele karakteristieken toevoegen.

Ze werken nog bij hun middelbare school-baantje op zaterdag en praten dan de rest van de week over de belevenissen in de lokale HEMA of slagerij. Ze kunnen daarom ook absoluut niet op kamers, want ze werken nog in de stad van hun ouders. Meestal zijn ze ook nog samen met hun middelbareschoolliefde die een soortgelijk leven heeft, of niet, en dan zijn ze daar erg verbitterd over. Verder snappen ze niet waarom je ergens energie in zou steken als het niet direct wat oplost (dus een college wat geen tentamenstof is komen ze absoluut niet heen), en waarom zou je in een commissie van een vereniging gaan als je er niet voor betaald krijgt? Hun belangrijkste vragen aan hun medemens zijn dan ook “waarom zou je dat doen?” en “is dit tentamenstof?”

15 likes