Beschrijf een type mens

Omg ja hoe kon ik die verjaardagen vergeten, waarbij iedere keer als iemand binnenkomt diegene de HELE kring afgaat om alle gasten te feliciteren met de jarige :thinking:

1 like

Hahahahah, ik vind deze echt grappig. Heb zelf geen kennis van die streek maar de enige blonde kerel waarmee ik het bed heb gedeeld kwam uit west Friesland, uit Medemblik. Hij woonde toen al wel in Amsterdam dus heel cool. Wij deden zelf op een ochtend een keer typetjes en ineens begon hij een soort van Fries te praten?! Ik weetniet of west friesland ook Fries spreekt maar het was een compleet andere taal en ik schrok er gewoon van. Hij was toen “al” over de 30 maar ging nog vaak eten bij zijn ouders en dan haalden zij hem op van het station want anders moest hij 1 uur met de bus ofzo?!

7 likes

Onderweg naar skôôl kom je ook nog wel eens een koeienoversteek tegen, die mis ik wel in dit verhaal. Goeie smoes om te laat te komen ook. Niet de brug stond open, maar ik moest wachten op de koeienoversteek. Verder mis ik wel dat de westfriese puber elk weekend te zuipen gaat in de keet en shaggies rookt.
Paar kleine puntjes, maar verder Zoals de anderen al zeiden, keurig omschreven denk

9 likes

Wat betekent “ja denk!” ?

1 like

Haha ja @Matilda beschrijft het perfect, het is een soort multifunctionele uitdrukking! Ik herinner me ook dat er een lokale nieuwssite was waar zelfs een “ja denk” rubriek was, dat was dan opmerkelijk nieuws, maar ik kan niet meer terugvinden welke dat nou was.

2 likes

De literatuurstudent
Note: dit is voornamelijk toepasbaar op Engelse taal en Cultuur, maar werkt ook bij literatuurwetenschap.

De literatuurstudent is Literatuur of Engels gaan studeren omdat ze op de middelbare school volledig idolaat zijn geworden van een van de grote Engelse schrijvers. Over het algemeen betekent dit dat ze fan zijn van Shakespeare, Dickens of een van de Brontë zusjes (waarschijnlijk Charlotte), of dat ze zijn gevallen van een gedicht als The Raven of Utopia. Allen grote schrijvers, maar naast deze ene held en de andere verplichte literatuur voor de studie lezen ze eigenlijk voornamelijk boeken in de genres Young Adult en Fantasy/Sci-fi. Hun Engels is goed, maar ze kunnen het wel enkel spreken met een Brits accent. Wanneer je echter bekend raakt met de accenten die daadwerkelijk terug te vinden zijn in Groot-Brittannië kom je erachter dat hun accent eigenlijk niet bestaat en kan je de Nederlandse student die echt alleen Brits-Engels spreekt er dus feilloos tussenuit pikken. Met elkaar spreken ze een mix van Engels en Nederlands, waarbij ze regelmatig echt niet meer op Nederlandse woorden kunnen komen en dus maar over gaan op Engels, dit ene woord spreken ze dan uit met datzelfde accent, iets aangedikt.

Deze studenten hebben allemaal een Goodreads account, waarop ze bijhouden wat ze allemaal wel niet gelezen hebben en waarop ook heel duidelijk te zien is dat ze nooit meer iets in het Nederlands lezen, want dat is veel slechter. Wat de reviews betreft: deze zullen altijd louter positief zijn als het om een classic gaat, al zullen ze er wel bij vermelden dat het wat moeilijk was om door te komen (oftewel, eigenlijk was het verschrikkelijk om te lezen, maar dat mag je niet zeggen over een classic). Als ze een keer uit de band springen en een chicklit lezen, dan moet daar ook bijverteld worden dat dit ‘geen hoogstaande literatuur was, maar wel vermakelijk’.

32 likes

Haha, dit is echt spot on een vriendin van me

1 like

off topic maar ik vind snorren zou vies blegh…ok negeer dit verder maar.

2 likes

Dus dit is een beetje zoals brabanders zeggen ‘da is’ ?

Haha, wel qua alomtegenwoordigheid en brede inzetbaarheid, maar niet zozeer qua inhoud.

1 like

Ik heb er zelf ook wel wat trekjes van haha (heb ook engels gestudeerd).

1 like

En hoe koud het ook is, ze gaan stappen met een minirok en blote benen.

6 likes

De kleur van hun foundation wijkt zo’n 100 tinten van hun eigen huidskleur af. Aan het einde van een avond stappen ligt sowieso 1 paar wimpers eraf, wellicht hebben ze ook gejankt en gekotst. Maar ze zijn wel gezellig!

7 likes

En op straat/onder de bar/in de taxi gepist!

5 likes

Het fenomeen jas is ze onbekend

4 likes

Deze foto’s zijn wel echt on point ook

10 likes

Nouja, wel een voordeel: uitgaan met Engelsen is zelden saai

2 likes

Hij staat hier vast wel al ergens, maar veel mensen kennen denk ik wel een ‘ome Ro’ (Volledige naam: Jan-Pieter Roderick van Haeften Eeckhout)

Ome Ro is begin 60, een paar pondjes te zwaar en heeft een grote zegelring om zijn pink. Hij heeft een bulderlag waarmee hij vooral om zijn eigen ‘grapjes’ lacht. (“Tja eigenlijk zijn alle vrouwen gewoon hoeren HHAHAHAHA.”)

Vaak kun je op jonge leeftijd al zien dat iemand een echte ‘ome Ro’ gaat worden later.

14 likes

Omg. Was de persoon in kwestie toevallig heel lang?

Haha nee! Vrij klein zelfs voor een man.