Beschrijf een type mens

Hahahahahhahaa o mijn god. Ik wist dit niet maar ik had op Tinder een match met iemand uit Whuizen en die ging inderdaad naar de kermis van Volendam ter afsluiting van het kermisseizoen :joy::joy:

Ik nog reageren met: huh wat moet je daar dan?!
Maar blijkbaar ben ik hier de onwetende hahahhahaha

4 likes

@Matilda @Evi-lena Haha, fijn dat ik recht heb kunnen doen aan de regionale bevolking, ik vind het ook ergens toch wel z’n charme hebben moet ik zeggen.

@traveljunkie Shit, hier val ik dus door de mand, ik wist niets van de tour naar Volendam! Tijd voor meer veldwerk :nerd_face:

(En @Evi-lena omg ik twijfelde serieus of ik W.huizen of Koedijk zou noemen als zo’n typisch dorp hahaha)

1 like

Koedijk is volgens mij dichterbij. Alsnog zijn ze allebei geen 30 km maar t idee was leuk

2 likes

Lutjebroek is dan leuker als typisch West-Fries dorp. Toch mooi suks.

4 likes

Is er hier iemand die het leuk vindt om ‘de hockeymoeder’ te beschrijven? :grin:

Ik heb zelf wel iets voor me, maar ben ook benieuwd hoe anderen (met zulke types in de directe omgeving bijvoorbeeld) deze vrouw zouden omschrijven!

2 likes

Mensen uit Lutjebroek trekken volgens mij niet zo snel naar Alkmaar, althans ik ken er geen

oh nee die link had ik ook niet zozeer gelegd. Ik reageerde alleen op ‘typisch West-Fries dorp’ haha.

Ik heb wel een zwak voor zulke jongens

3 likes

Vanzelf zijn ze wel heel gezellig als je ze beter leert kennen!

2 likes

Lutjebroek is de streek he! Dat is het ergste volk

2 likes

Ik ben heel erg verliefd geweest op zo’n jongen. Hij heeft me gedumpt voor een meid uit Volendam :joy:

16 likes

Hahaha love de beschrijving van de muzieksmaak. Herken me hier ook wel een beetje in (al geloof ik graag dat ik me er niet verheven door voel, als puber wel een beetje :joy:).

De muziekliefhebbende man van middelbare leeftijd
Deze man is qua uiterlijk niet echt van andere mannen te onderscheiden, maar je komt hem standaard tegen bij concerten van oude helden of de betere coverbands. Hij was een puber tijdens de hoogtijdagen van de popmuziek (lees jaren '60/'70) en bezat een hoop lp’s en singeltjes. Soms neemt hij zijn vrouw/vriendin mee naar een concert, die hij van te voren standaard ondervraagd over de band/artiest, voornamelijk om aan zijn vrienden te laten zien dat ze niet echt weet wat ze straks gaat zien.

Deze vrienden probeert de muziekliefhebberde man voortdurend af te troeven door continu te spreken over 'Dat ene concert van Niet Young in de jaren ‘80’ of ‘Die keer dat hij de Stones zag spelen in Hamburg. Toen ze nog echt goed waren.’ Al deze concerten waren pas echt legendarisch en het concert dat ze nu bijwonen zal er niet aan gaan tippen, maar zeker wel vermakelijk zijn.

Doorgaans praat deze man ook tijdens het concert net iets te veel door. Zo hoor je hem hardop meedenken wanneer de band een bepaald nummer aankondigt door eerst het verhaal achter het nummer te vertellen. Wanneer de naam van het nummer dan genoemd wordt, hoor je hem snel de titel opnoemen. Hij hoopt dat het dan lijkt alsof hij het al die tijd al wist, maar eigenlijk valt het hierdoor alleen maar meer op dat hij er niet op kon komen. Maar goed, dat mag de omgeving uiteraard niet merken. Ook acht hij het nodig om bij de langzamere nummers te verkondigen dat ‘Dit wel zo’n prachtig nummer is’, waardoor hij de ervaring voor de rest van de bezoekers een beetje verpest.

Deze man is ook zeer kritisch, en als er niks is om kritisch over te zijn, dan vindt hij wel een bijzaak als een te duur merch t-shirt om over te klagen. Ook vind hij dat muziektijdschriften dood zijn. Die bestaan niet meer, want niemand leest dat toch? Wel luistert hij steevast naar de Top2000.

En als laatste is hij er eigenlijk van overtuigd dat alleen mannen ‘goede muziek’ kunnen waarderen. Vrouwen kunnen dit nooit op deze manier ervaren, die zijn veel te emotioneel. Een vrouw die van muziek af weet, bestaat in hun ogen eigenlijk niet.

19 likes

Dit ben ik later ben ik bang

West Friesland is niet het westelijke deel van Friesland, maar een gedeelte van Noord Holland (daar waar het een beetje naar rechts uitsteekt).

7 likes

Matthijs Van Nieuwkerk vroeg aan zijn gast Derksen: ,Ken je vrouwen met een goede muzieksmaak?" De besnorde voetbalanalist counterde: ,Nee en ik heb er toch heel wat versleten."

4 likes

Ik ben een keer naar Bruce Springsteen gegaan en 99% van het publiek was deze man.

11 likes

Haha ja gaan ze niet in Hoorn naar school?

En de Familieverjaardagen, daar zit de hele familie. Van opa tot achternicht. Dus iedere week zien ze elkaar in een andere woonkamer. En dat zuipen in de rest van het jaar, is dat in een keet?

3 likes

Hahahaha

1 like

Deels inderdaad geïnspireerd op Derksen. Vind het bijna naar dat ik naar zijn festival ben gegaan dit jaar. Maar ja, ik wilde Jeff Beck en Ringo Starr zien. Maar waarschijnlijk vind ik dan sowieso de verkeerde nummers mooi. Want blijf wel vrouw natuurljk.

3 likes

een reactie op mezelf. Deze gaan één keer per jaar uit in de grote stad, Amsterdam. Hier bereiden ze zich op voor door nieuwe kleding te kopen. Je herkent ze aan dezelfde kleding, het lawaai dat ze maken, blonde stekels en hun manier van wandelen. Voet
Bier is 5* zo duur als in de keet en de manier waarop ze thuis vrouwen versieren werkt hier niet.