Beschrijf een type mens

Ooooo zo 1 had ik er precies op onze food afdeling toen ik daar als bijbaantje werkte vroeger!

1 like

Dit doet mij denken aan expats kids die op internationale scholen hebben gezeten? Gaan alleen om met andere expat brats (zolang ze maar een westerse of aziatische achtergrond hebben uiteraard) maar hebben wel het idee dat ze erg werelds zijn. Kunnen niet alleen zijn, zitten dagen en nachtenlang bij elkaar op de kamer maar vinden zichzelf erg zelfstandig. Gaan zelden uit of hoe dan ook hun kamer uit. Ze weten wel hoe de wereld werkt hoor, zolang pappie maar de geldkraan laat vloeien.

1 like

Vaak aardige kerels als je door de ruigheid heenprikt en verder wel in hun straatje thuis past. Als je heel anders bent (lees: bijv. allochtone achtergrond of gay), hebben ze wel meer moeite met je, heb ik gemerkt. Hun vrouw is de geblondeerde versie van henzelf, vaak met bandshirts met gaten, lekker laagje zwarte eyemakeup en nog soepel in de heupen. Ze heten Amanda en Berend, maar die namen passen niet bij hun metal achtergrond. Doordeweeks werken ze in het transport of ergens in een magazijn, in ieder geval waar ze geaccepteerd worden met tattoos en wat wildere haren.
Bron: ik stond vooraan met ze op metalfestival

8 likes

‘kind-ster moeder’

Deze moeder heeft twee leuke maar doorsnee kinderen (lees: deze twee kinderen zijn 13 en 15 en doen aan hockey en voetbal).
De moeder zat vroeger zelf op majorette en was naar eigen zeggen ritmisch erg talentvol. Helaas had geen van haar kinderen zin om na de nodige proeflessen op Showdans les te gaan. Totdat na een ongelukje kleine lieve Daantje werd geboren. Daantje is het wondertje van deze moeder, echt haar ‘cadeautje’. Ook Daantje word meegenomen op een proefles en blijkt, volgens de moeder zelf, een groot talent te zijn in de balletles.
Daantje word van balletles naar streetdance, jazz- en tapdans gestuurd en later komt hier ook nog zangles bij.
‘Ach, ik vind dat ze gewoon rustig aan moet doen hoor, lekker kind zijn!’ Zegt de moeder over 6 jarige Daantje tegen haar vriendinnen tijdens de koffie bij la place. ‘Maar ze wilt het echt allemaal zelf!!!’. Een tijdje later is Daantje ingeschreven bij alle mogelijke kinder casting bureaus en gaat van auditie naar auditie voor elke mogelijke musical. ‘Kleine Daan kiest helemaal zelf uit waar ze auditie voor wilt doen’ dan komt ze naar me toe met de boodschap dat dit écht een rol is die ze wilt spelen!’
(Nogmaal, Daantje is 6)
Wanneer Daan eenmaal haar felbegeerde eerste kindrol in een grote musical te pakken heeft (2 nummers zingen met een groepje andere koters op het toneel) begint de moeder helemaal te zweven. Ze gaat alleen nog maar met andere musical mama’s om en de gesprekken die ze daarmee voert gaan enkel over de prestaties van de kids. Het lijkt heel gezellig, maar eigenlijk zijn het een stel jaloerse vrouwen bij elkaar die elkaar steeds proberen te overtreffen met een nog beter dan jouw cavia verhaal over de kids.
Op de zeldzame momenten dat ze haar ‘normale’ vriendinnen nog ziet, ja ‘normaal’ want tja zij hebben geen idéé hoe hectisch het leven met een kindster is, Klaagt ze over de musical mama’s en dat zij allemaal barbaars hun kind het podium op pushen en ze dat totaaaaal niet begrijpt en ook noooit zou doen. Daantje word tegelijkertijd gedwongen om met alle beroemde castleden van de musical op de foto te gaan want mama zegt dat dat leuk is voor Facebook. Wanneer Daan naar de middelbare gaat begint ze (eindelijk) een beetje een eigen wil te creëren en breekt ze los van haar moeder. Uiteindelijk koest ze ervoor te stoppen met dansen en medicijnen te gaan studeren. Moeder doet supportive maar ziet eigenlijk haar grootste droom in duigen vallen. Ach nu heeft ze tenminste weer tijd voor haar andere kroost. 1 daarvan heeft inmiddels zelf een kindje. Hmm misschien wilt die wel op ballet…

21 likes

Goede aanvulling! Amanda houdt ook wel van een panterprintje!

1 like

Of ander dierenprintje! Ze zijn ook niet bang voor leer en een piercingetje hier en daar. Mogelijk ook actief in het bdsm circuit of het moterbende circuit, maar dat zijn ze lang niet allemaal. Vaak willen ze gewoon lekker rocken en hoort dat bij hun identiteit.

3 likes

Ahh dit herken ik wel ja! Alle Nederlandse studenten kwamen even snel een college volgen en verdwenen daarna gelijk, hadden altijd iets anders te doen. Ik snap wel dat Erasmus studenten, die wel sociaal wilden doen, snel kliekjes vormden. Ik vond dit altijd heel jammer.

3 likes

De student met twee gezichten
Het is jammer dat Jambers van de buis is, want deze student had een prima kandidaat kunnen zijn voor zijn spraakmakende programma. Deze student leeft doordeweeks namelijk als een heel ander persoon dan in het weekend. Op papier zou deze student de doordeweekse dagen braaf doorbrengen in de collegebanken, maar deze persoon neemt liever andere studenten als studieobject. Verlangend naar diepgang en afwisseling wordt er in korte tijd een groot deel van de studentenpopulatie afgewerkt. In de realiteit staan dus de minne en het studentenleven op de eerste plaats en is studeren hieraan ondergeschikt. De ouders van deze student weten echter van niets en zijn in de veronderstelling dat hun oogappeltje nog in de race is om in de toekomst nomimaal en cum laude af te studeren. Helaas voor hen kan hun kind op de hogeschool of universiteit niet excelleren in het zingen van bierliederen tijdens een cantus en wordt seksen niet geschaard onder extra curriculaire activiteiten. De bibliotheek wordt nauwelijks bezocht. De studentenvereniging lijkt echter wel te kunnen rekenen op haar abonnées.

De student reist iedere weekend af naar het ouderlijk huis. Vaak is dit een klein gehucht of een stad die tegenwoordig de benaming ‘stad’ niet meer waard is. Daar wordt hij of zij opgevangen door moederlief, een vijftiger of begin zestiger die parttime werkt. Dat is helemaal prima want dan heeft moeder nog genoeg energie om even de twee wasjes van de student te draaien voordat de harde werker zondagavond weer terugreist naar de studentenstad. In de ogen van moeder kan het studerend kind niks kwaad doen, maar vader onderwerpt de student wel eens aan een ondervraging betreffende de studie. Vaak moet de student dan ter plaatse dingen bedenken om niet door de mand te vallen. Waarop de vader antwoord “Goed mijn zoon/dochter, ik ben trots op je.“ De student kan weer opgelucht ademhalen totdat de leugenaar lichtelijk in paniek raakt omdat vroeg of laat toch de waarheid moet worden verteld. Op zaterdag en zondag krijgt de student een lekker prakje voorgeschoteld.

Wanneer de student in de ouderlijke omgeving is worden soms nog enkele vrienden en vriendinnen van vroeger bezocht die in hun geboorteplaats al een huis hebben gekocht, terwijl de student het moet doen met 12 vierkante meter voor 450 euro per maand. Deze prijs is evenredig met de maandelijkse hypotheekkosten van de jonge huizenbezitter. Vaak heeft de student nog een bijbaantje in het geboortedorp bij de plaatselijke kruidenier of bakker. Soms denk de student er aan om deze job op te zeggen en in zijn of haar studentenstad aan de slag te gaan. Misschien wanneer het laatste studiejaar in gaat en duidelijk wordt dat nominaal afstuderen er echt niet in zit en de student het helemaal heeft gehad met de ouderlijke bemoeienis uit Bommelskonten. Maar voorlopig schopt het weekend gepamper en lofprijzingen van de ouders nog konten.

12 likes

De Vindicat-veertiger
Deze man of vrouw treedt in de sporen van zijn of haar ouders en verdedigt Vindicat steeds online wanneer de Groningse studentenvereniging weer negatief in het nieuws is, maar doet dit uiteraard wel anoniem om geen reputatieschade op te lopen. Volgens deze persoon zijn de negatieve berichten altijd sterk overdreven en zijn die domme paupers gewoon jaloers dat zij geen deel kunnen uitmaken van deze prachtige vereniging met een rijke historie. “Over geschiedenis gesproken, ga zelf lekker terug naar je veenkolonie!”, denkt deze voormalig corpsbal. De Vindicat-voorvechter gaat soms zelfs zo ver om de negatieve berichtgeving omtrent zijn of haar studentenvereniging te vergelijken met die van bepaalde bevolkingsgroepen die wel het slachtoffer zijn van racisme en ongelijke behandeling. Maar alles moet kunnen om je eigen hachje te redden. Proost! En wat betreft de missende beurzen en contributie van de Rug en Hanzehogeschool? Geen paniek! deze veertiger betaalt wel mee.

21 likes

Het Gym prinsesje
(a.k.a. de Kayleigh)

15 jarig meisje dat graag naar de sportschool gaat en wil ook graag dat mensen dat weten. Afterall, dit meisje heeft al een killerbody en werkt daar super hard voor!

Ze gaat zeker 1x per week naar de sportschool en verblijft daar gemiddeld 30-45 minuten. Ze gaat dan in ieder geval op de apparaten zitten. Daar doet ze oefeningen die ontzettend zwaar zijn, zoals de leg-press met maar liefst 5kg!!! Let wel, dit is niet het enige wat ze doet, want als de medewerker van de sportschool voorbij komt (vaak een knappe, goed gespierde jongen van in de 20) dan laat ze ook zien dat ze zeker 10 squats kan doen.
En die squats zijn niet heel onbelangrijk. Haar hele outfit is aangepast aan deze oefening.

Ze draagt ALTIJD een hele strakke legging en een matching sport BH. Een hemdje is niet nodig, want ze heeft immers kei hard gewerkt voor haar buikspieren (lees: 5 sit-ups per week) en die wil ze dan ook laten zien! Als haar sexy sport BH in de was zit omdat haar moeder die nog niet uitgewassen heeft, dan doet ze wel een normaal hemd aan. Maar…uiteraard wordt dat hemd dan wel opgeknoopt!

Sporten doet zij met losse haren. Niet alleen is dat ontzettend praktisch, maar het ziet er natuurlijk goed uit. Want dit meisje heeft geen last van zwetend haar en een knalrode kop tijdens het sporten. Dit meisje zweet niet!

Het frapante van sporten met losse haren is dat er schijnbaar iets bijzonders gebeurd met de haren. Wat er precies gebeurd weet ik niet, maar het is in ieder geval de moeite waard om het met de hele wereld te showen. Dit maak ik op uit de nodige selfies die gemaakt worden in de gym. Om de een of andere reden houden deze meisjes altijd een plukje haar vast. Wat we moeten zien weet ik dus niet, maar de selfie is in ieder geval #fabulous #gymselfie #lookinggoodwhileworkingout #Sportyspice

Oefeningen hoeven bij dit prinsesje niet goed uitgevoerd te worden, zolang ze er maar sexy uitziet. Zeker niet te veel zweten, want je wilt niet dat je make-up uitloopt tijdens het sporten. Hoe moet ze anders die #aferworkout selfie maken?

En is dit meisje klaar met sporten? Dan doet ze haar oordopjes in haar oren, zet ze een liedje van Boef of Lil Kleine aan, maakt ze nog een laatste mirror selfie en gaat ze we er weer vandoor.

Tot volgende week Kayleigh :raising_hand_woman:

Het ergste is dat ik stiekem stront jaloers ben op deze meisjes…

35 likes

Mijn favoriete topic :heart: Mijn eigen naam is al voorbij gekomen, ik dacht altijd dat die heel neutraal was, maar blijkbaar hebben mensen hier toch bepaalde associaties bij, haha.

3 likes

Dit type (heet ze Maaike?) herken je aan haar kekke gekleurde kleding en die smile op haar gezicht. Sinds ze op OBS De Rank werkt merkt ze dat ze écht de goede keuze heeft gemaakt om de pabo te gaan doen. Ze praat altijd met zo’n blije en begripvolle stem, ook als het weekend is en bij haar vriendinnen. “Ja hè, jij bent verdrietig.” Ze heeft een paar gesprekstechnieken geleerd tijdens een studiemiddag vorig jaar en dat hoor je.
Ze draagt vaak een sjaaltje en gekleurde maillots bij haar jurkjes-met-print.
Heel Holland Bakt is haar favoriete programma en als ze wat meer zou verdienen zou ze heel graag zelf ook zo’n pastelkleurige mixer willen kopen. Ze heeft er nu even minder tijd voor, net als dat dwarsfluit spelen er nu even bij inschiet, maar taarten bakken in haar grote hobby! Daar kun je mensen echt blij mee maken. En daar houdt Maaike van.
Bedankt Maaike!

32 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy:

5 likes

jaaa hè, ja. Jij vindt het grappig hè.

(oh lord, ik hóór gewoon die toon haha)

2 likes

De West-Friese puberjongen.

De degelijkheid van de West-Friese puber begint al bij de geboorte, met een extreem normale naam zoals Bart of Jan. Hij fietst iedere dag dertig kilometer heen en dertig kilometer terug door de polder om van zijn ouderlijk huis in een piepklein dorpje naar de middelbare school in Heerhugowaard of Alkmaar te gaan. Maar dat is niet erg, want het landschap is erg afwisselend: soms is er tussen de velden met kolen plots een veld met suikerbieten! Op school (uitgesproken als skol) ontmoet hij zijn vrienden, die net als hij allemaal donkerblond stekelhaar hebben en kleding dragen die hun moeder voor hen bij de Makro heeft gekocht. De West-Friese puberjongen is niet zo veel gewend en kan daardoor weleens politiek incorrect uit de hoek komen, maar eigenlijk zit er geen greintje kwaad in. Maar je moet niet zeggen dat er in West-Friesland niets is te beleven, want dan zal de West-Friese puberjongen je wel even de les lezen over het West-Friese culturele erfgoed. Dit omvat spectaculaire festiviteiten als ‘luilak’, ‘de beddenrace’ en ‘de kermis’ (wat geen kermis is, maar een excuus om met het hele dorp stomdronken te worden op een pleintje in het dorp en vervolgens de zee van platgetrapte plastic bekertjes door te waden om collectief het enige bushokje in het dorp te gaan vandaliseren). Wanneer de West-Friese puber zijn middelbare school afrondt en uit huis gaat om te gaan studeren, komt hij ieder weekend trouw naar huis. Immers je kunt de jongen wel uit Koedijk halen, maar Koedijk niet uit de jongen. Dat blijkt overigens ook uit het feit dat hij ten allen tijde trouw blijft aan zijn favoriete uitdrukking: “Ja denk!”

(Ik kom zelf niet uit de regio, vraag me aub niet waar ik deze gedetailleerde kennis vandaan heb… Laten we het erop houden dat ik in een ver verleden erg veel tijd doorbracht in het gezelschap van deze types :sweat_smile:)

39 likes

Dit type verdenk ik er altijd van dat ze allang een pastelkleurige mixer had kunnen betalen als ze niet zo absurd veel stickers zou kopen! Maar het hebben van oneindige voorraden stickers lijkt een essentieel onderdeel van het Maaike-zijn :frowning:

10 likes

Hahaha ooooh de stickers en washitape vergeten! Idd een belangrijk detail.

4 likes

De ‘Willy’.

Willy is een lieve zorgzame vrouw van in de 60 die nog steeds werkt waar ze altijd al werkte. Haar baan als verpleegkundige op een verpleegafdeling in het verpleeghuis. Elke dag de ouderen van onze samenleving verzorgen is wat zij graag doet. Ze draagt graag King Louie kleding met drukke prints en loopt ook op haar werk op comfortabele birckenstocks.
Wel heeft Willy andere ideeën dan haar collega’s. Dit botst soms wel. Wanneer de dokter een pilletje wil voorschrijven aan dhr Jansen, heeft zij hier een andere oplossing voor. Zij heeft namelijk 10 jaar geleden een cursus mindfullness gevolgd en heeft gemerkt dat dit haar nieuwe levensdoel is. Ze is daarna meteen naar India gegaan om ook reiki, yoga en andere mindfull dingen te volgen. Ze kwam als herboren terug en startte een haptonomie praktijk. Dit doet ze naast haar werk.
Soms is ze te vinden op een kamer van een client met de handen op het hoofd. Dit zijn natuurlijk reiki oefeningen. Ach, denken haar collega’s, baadt het niet, schaadt het ook niet.
Willy drinkt alleen maar yogi tea en bakt haar eigen brood. Ik ken veel Willy’s.

13 likes

Hoho niet één kermis he. De West-Friese puberjongen bezoekt alle kermissen van West-Friesland met zijn maten. En als afsluiter van het kermisseizoen maken ze een uitstap naar het verre Volendam om zich te bezatten op de dijk.

18 likes

Haaaahahhahahaha ik wilde serieus vragen of je inderdaad uit deze regio komt.
Je omschrijving is echt on-point

4 likes