Beleggen/investeren

Fijn!! Ik heb ook nog een booster gekregen van semmie a 15 euro omdat ik op de link van blondjesbeleggenbeter heb geklikt, dus nu is het helemaal mooi

1 like

Ik heb besloten om obligaties 1x per jaar te kopen i.v.m. de kosten en wel maandelijks de aandelen. Dan probeer ik wel 30% obligaties en 70% aandelen aan te houden. Ik merk dat ik het wel leuk vind ermee bezig te zijn haha.

Ik wil eigenlijk ook nog aandelen kopen in specifieke bedrijven (google, coca cola, andere bedrijven) omdat ik het leuk vind om deze te volgen op de markt. Nu heb ik alleen EFT’s. Mogelijk ook nu slim in deze tijd om aandelen in bedrijven te kopen. Iemand tips waar op te letten?

Ik wil beginnen met beleggen, maar sta op plek 18000 bij degiro. Nu heb ik bij lynx gekeken maar de eenmalige inleg vind ik onwijs veel. Waar zitten jullie?

Ik zit bij DEGIRO, maar heb toen ook Flatex overwogen. Misschien dat dat wat voor je is?

1 like

Ik beleg in een fonds bij ASN

1 like

Ik bij ABN

1 like

Ik zit ook bij DEGIRO.

1 like

Dank je wel voor de tip. Daar had ik ook naar gekeken, maar ik voel me fijner bij eentje die onder de Nederlandse regel- en wetgeving valt.

Hmm ik had me drie weken geleden aangemeld bij degiro, maar ik ben maar 1 plek opschoven in de wachtrij…

Hmmm, dat lijkt me echt niet te kloppen.

Ik heb toch maar dat (e)boek Blondjes beleggen beter gekocht op aanraden van mensen hier. En dit weekend mijn eerste orders geplaatst bij DEGIRO. Benieuwd wanneer ik mijn eerste aankopen kan doen. Vind het best spannend!

1 like

Ik sta nu ineens op plek 17000 ipv 13000 toen ik me aanmeldde :rofl:

Hoe vaak kijken jullie eigenlijk naar je beleggingen? Of zetten jullie er geld op en that’s it.
En als je in een mixfonds investeert, investeer je dan al je geld in hetzelfde fonds? Of wisselen jullie af?
Ik moet mezelf in ieder geval tegenhouden niet steeds te kijken. En twijfel nu of ik alles in één fonds wil houden (neutraal) of ook geld in een met meer en een met minder risico moet investeren.

Ik kijk stiekem nog wel een paar keer per week maar koop maar 1x per maand ETFs bij (ook omdat ik ETFs heb uit de kernselectie van degiro waardoor je 1x p maand geen transactiekosten betaalt).

1 like

Ik kijk nu wel (bijna) dagelijks om het beetje bij te houden. Maar voor de crisis misschien 1x per 2 weken.

Ik heb het merendeel van mijn inleg in een defensief profiel, en net voor de crisis een paar honderd euro belegd in een offensief mandje. Dat is nogal hard geraakt zeg maar :joy:

2 likes

Ik doe dus Semmie en in het begin keek ik echt dagelijks, maar ze beleggen alleen op dinsdag en vrijdag dus nu kijk ik zo af en toe, als ik er aan denk. Mijn beleggingsdoel is 3000 en ik heb er nu 140 op staan dus het heeft echt vrij weinig nut om vaak te gaan kijken want ik kom nooit binnen nu en een jaar richting die 3000 hahah (ik stort 50 per maand)

1 like

Ik kijk ca. een keer per maand. Maar beleg al best lang dus dan is het nieuwe er ook misschien vanaf waardoor je wat minder kijkt. Ik beleg via een fonds en wijzig hier eigenlijk nooit wat in (de afgelopen 5 jaar niks daaraan veranderd)

1 like

Ik beleg nu nog geen maand maar kijk wel elke dag, inderdaad verslavend. Ik had ze ook gekocht met het idee om ze voor de lange termijn te laten staan maar ik heb het idee dat ik het daar ‘te leuk’ voor vind?:woman_shrugging:

1 like

Hoe gaat het met jullie beleggingen? Ik ben eindelijk weer in de plus haha, fijn idee wel

Ik sta helaas nog altijd in de min, maar had ook ruim voor corona voor t eerst aangekocht, maargoed het is voor de lange termijn, maar t voelt inderdaad wel een stuk beter als je in de plus staat

Ik vind het nieuwe dashboard in degiro echt heel irritant en onoverzichtelijk.

1 like