Beleggen/investeren

Ja, ‘buy the dip’!

Haha ja je hebt helemaal gelijk maar het is toch jammer als je 1500 Shell aandelen hebt :joy:

Ik ga denk ik wat InBev kopen.

1 like

Jaaa ik heb hetzelfde, maar dan met veeel minder geld (500 euro). Maar toch huilen om te zien dat er al 60 euro is verdwenen haha. Maar: ik wacht gewoon rustig af en het gaat vanzelf weer groeien!

1 like

Zoo dan

Ik wil nu ook echt gaan beginnen, want ja goed instapmoment.

Heb me ook al aardig ingelezen afgelopen maanden. Maar hoe bepalen jullie waar je in investeert? Ik ga voor fondsen en dan het liefst duurzaam. Maar heb echt te weinig kennis van zaken om dingen echt bij te houden enzo. Hoe neem je als leek de juiste beslissing?

Ik heb precies hetzelfde… wil ook graag beginnen als een leuk ‘spaarpotje’ voor later. Maar hoe!

Ik lees wel veel goede verhalen over de giro.

1 like

Ik doe semmie, zij beleggen voor je en enkel duurzame fondsen!

Ik heb een beleggingsrekening bij ASN (naast de spaarrekening die ik daar ook heb), en beleg in een van hun fondsen. Ik ben ook leek en vind dit makkelijk, gebruiksvriendelijk, en al hun fondsen zijn duurzaam.

1 like

Oh oke sorry dan

1 like

Ik wil me dus ook al tijden gaan verdiepen in beleggen, is nu een goed moment om in te stappen en vanaf deze maand houd ik maandelijks meer geld over (althans, dat moet nog blijken, mijn loon is in ieder geval fors gestegen). Dus ik heb me aangemeld voor degiro! Althans… voor de wachtrij :joy: Sta op plek ~1800 nu

1 like

Ik heb een account bij DeGiro al een tijd, maaro mdat ik maar niet weet hoe ik het beste kan gaan beleggen blijf ik het uitstellen. Beleggen er hier veel via DeGiro?

Ik heb een beleggersrekening bij de ASN geopend, en beleg in fondsen

Ja ik. Met de populaire ETF’s kun je niet heel veel verkeerd doen denk ik (bv Vanguard FTSE all world), zeker als je ze nu koopt nu ze gezakt zijn. Zou wel altijd voldoende geld op je spaarrekening overlaten. Als je wil kopen zou ik er niet te lang mee wachten, op een gegeven moment zal alles weer stijgen.

1 like

Ik ook via DeGiro. Vind het een fijne overzichtelijke app. Verder eens met @Shadina . Volgens mij is nu goed moment om in te stappen, maar je moet het wel doen met geld wat je kan missen.

Ik ben 2 weken geleden begonnen en had vorige week al flink wat ‘verlies’. Merk dat ik t kan handelen, omdat ik weet dat ik de komende 10jaar dat geld kan missen. Dat geeft wel rust.

1 like

Ik heb ook een beleggersrekening geopend bij DEGIRO nu. Zaterdag aangevraagd en vandaag is hij ‘officieel’ geopend.

Nu weet ik alleen niet of ik nú moet kopen of nog wachten, want ergens denk ik niet dat dit het dieptepunt is…

Ik weet dat niemand een glazen bol heeft, maar…

• Kopen
  • Wachten

0 stemmers

Ja dat is waar. Ik hou het als beginner bij EFT’s. Heb (nog) geen zin om me heel erg in specifieke bedrijven te verdiepen en doe het voor de lange termijn dus het is niet zo dat ik binnen nu en een maand wil cashen.

Of je koopt nu niet en het gaat uiteindelijk weer een x omhoog, en dan doe je het misschien nooit meer… en haal je er dus nix uit.

Of je koopt nu en uiteindelijk gaat het omhoog en ben je blij dat je hebt gekocht, ondanks dat je misschien minder had kunnen betalen toen je kocht.

Ik had 2 weken geleden hetzelfde, toen wel gedaan. Misschien had ik beter kunnen wachten, maar het houdt een keer op dat de prijzen omlaag gaan. En dat moment weet je nooit. Ook al sta ik nu flink in de min, op termijn hoop ik toch wel in de plus te komen…

2 likes

Denk dat niemand het kan voorspellen, maar de laatste dagen zijn de koersen weer flink aan het stijgen en mijn gevoel zegt me dat het de komende weken weer wat kan gaan zakken (ook omdat ik denk dat we de grootste dip van de corona nog moeten krijgen, zeker gezien amerika pas net op gang is gekomen).

Ik heb de afgelopen weken al veel bijgekocht, en heb nu een paar openstaande orders staan waarbij ik het limiet laag heb ingesteld, dus dan koop ik ze pas als ze weer een stukje zakken.

Moet wel zeggen dat die actie met gratis transactietegoed mij echt goed uitkomt nu in deze periode, ik koop telkens een klein beetje bij, dan zet je ook niet in 1 keer te veel geld in op een te hoge koers.

3 likes

Je moet nu eigenlijk (bij)kopen en je de vraag stellen welke sectoren of bedrijven na deze dip makkelijk(er) gaan herstellen.

5 likes

Nou ik ben eruit… ik ga de helft van mijn ‘startkapitaal’ inleggen omdat ik denk dat dit zeker geen slecht moment is om in te stappen maar ik denk/verwacht dat het nog niet hét dieptepunt is dus daar bewaar ik de andere helft voor.

Nu nog even finetunen welke en welke percentages.

1 like