Ik zou bijna willen instappen nu, maar ik vind dat ik me er nog te weinig in heb verdiept.
Ik denk dit ook de hele tijd, maar aan de andere kant denk ik dit al bijna een jaar. Ik heb inmiddels wel veel gelezen. En ben tot de conclusie gekomen dat: 1 je het toch nooit zeker weet 2 je het alleen moet doen met “extra geld”. Ik ga er vanavond toch maar eens goed naar kijken.
Haha shit ik had de eerste dagen wat winst gemaakt maar nu het nog weer meer gecrasht is sta ik 25 euro in de min. Niet erg want het is voor over heeel lang, maar hoop toch wel dat het snel weer omhoog gaat haha
Ik ben net een week geleden begonnen met beleggen en merk dat ik dit toch spannend vind. Kopen jullie nu ook al nieuwe aandelen of toch even wachten?
Ik beleg iedere maand een vast bedrag, dat wordt rond het einde van de maand afgeschreven en een dag later in aandelen omgezet. Afgelopen maand was dat precies rondom het vorige dipje, en voor deze maand zullen we zien waar de koers staat. Ik beleg niet extra, maar als je regelmatig met een vast bedrag nieuwe aandelen koopt, profiteer je van lage koersen en heb je ook “last” van hoge koersen, maar dat heft elkaar op. Dus nu doet mijn kapitaal zeer, maar profiteer ik van “goedkopere aankoop”, zodat die aandelen op termijn weer meer rendement gaan maken. Daarom is het ook verstandig om steeds met stukjes in te stappen.
Als je elke maand nieuwe aandelen koopt, zijn je transactiekosten dan niet heel hoog? Of zijn transactiekosten een percentage van je inleg? Ik probeer alles nog een beetje te begrijpen
Nee, ik zit bij Robeco, en “maandbeleggen” is gratis. Ik betaal kwartaalkosten per belegd kapitaal en de fondskosten zitten verdisconteerd in de prijzen van de fondsen. Als je niet zelf regelmatig koopt en verkoopt, is het niet zo duur. Als je zelf actief wil handelen, dan kun je beter naar Degiro.
Ik ben benieuwd tot hoe diep de dip gaat en of deze ook weer op het oude hoge niveau zal komen. Wat denken jullie?
- Ajoh trekt wel weer bij tot het oude niveau
- Ik denk dat het wel weer bij trekt maar niet zo hoog als het oude niveau
- Nee! Het blijft zo laag als nu en krabbelt vrijwel niet meer op
- Nee! Het wordt nog lager, weg geld
0 stemmers
Natuurlijk komt het weer bij het oude niveau. De vraag is wanneer!
Een vriend van mij heeft net 4000 euro geinvesteerd in Shell
Vind ik dan ook weer hefti
Hahahhahaha goeie voor een nieuwe poll!
Wanneer denk jij dat het weer op het oude niveau zit?
Over:
- Binnen 1 maand
- 1 to 6 maanden
- Binnen 1 jaar
- 2 jaar
- 3 jaar
- 4 jaar
- 5 jaar
- 7 jaar 3 maanden 4 dagen 2 uur en 31 seconden
- 10 jaar
- 15 jaar
- Anders
0 stemmers
Dat hij in Shell aka olie heeft geïnvesteerd of dat het nu minder waard is ?
Nou meer dat hij 4000 euro heeft geinvesteerd. We zijn 22, ik heb dat geld bij lange na niet op mijn rekening staan en als ik het zou hebben zouden er tientallen andere dingen zijn die ik eerst zou betalen. Maar hij heeft het vast goed!
Zou oppassen met investeren in O&G bedrijven, het lijkt wel een gunstig moment om in te stappen maar vergeet niet dat er veel gehedged wordt door deze bedrijven (bijv. door prijzen af te spreken, waardoor ze nu goedkoop uit zijn omdat hun verkoopprijzen relatief hoog zijn). Het echte effect komt hierdoor nog, bijv. eind dit jaar of zelfs 2021.
Sommige mensen hebben denk ik iets meer geluk qua financiële situatie. Beleggen levert nu meer op dan sparen en als je weet dat je je spaargeld de komende jaren niet nodig gaat hebben dan kun je het beter beleggen.
Ik was zelf 21 toen ik begon met beleggen en dat was meer dan je vriend heeft gekocht.
Ben er nu blij mee dat ik zo vroeg ben begonnen want, nu 2 jaar later heb ik zelfs na vandaag al €2000 winst
Het is lullig maar waar: Geld maakt geld. Als je geld over hebt, kun je dat investeren en zo winst behalen. Zo komen alle rijken der aarde aan hun kapitaal. Eerst verdienen ze meer dan ze nodig hebben, beleggen/investeren dat en worden ieder jaar rijker. Sommige zelfs slapend.
Ja geloof ik ook wel! Maar hij klaagt vaak dat ie skeer is maar heeft laatst een rolex gekocht en nu dit, terwijl ik mn moeder soms moet appen voor 10 euro voor eten. Andere wereld.
Dan is dit wellicht ook niet het moment om te beginnen met beleggen.
Het was slechts een voorbeeld. Het gaat nu gelukkig financieel steeds beter
Dit is echt pech, voor iedereen die belegt. Alle mooie winsten van vorig jaar weg, en veel meer. MAAR: mijn opa, die mij wat over beleggen heeft geleerd, begon altijd met de belangrijkste les: je moet stil zitten als je geschoren wordt! Dus niet kijken. Niet handelen. Gewoon rustig afwachten.
Wat je nu ziet, zijn dagkoersen. Enorme uitslagen, direct reagerend op de waan van de dag. Letterlijk de waan, want als dit virus over 2 maanden is uitgedoofd, zullen we zien hoe iedereen eruit komt. En dan pas zullen de beurzen weer de werkelijke waarde tonen. Wat je nu ziet is pure emotie. Niet alleen van jou, maar van alle handelaren op de beurs wereldwijd.