Beleggen/investeren

:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile: ja sowieso gaat mn volgende bericht zijn heb toch maar een paar aandelen Heineken gekocht :sweat_smile:🥲

2 likes

Precies dat bedoel ik! :sweat_smile:

1 like

Een vriendin vroeg me vorige week of ik haar een goede cursus om te leren beleggen kon aanraden omdat ze dacht om ook in te stappen…

En natuurlijk niet (naast die van rapper Boef natuurlijk), heb haar verteld wat mijn ideale portefeuille is en wat mijn werkelijke portefeuille is :joy:

Mja ik zit ook te twijfelen of ik cheesecake factory wil kopen omdat ik dat zo lekker vind dus ik zou geen advies van mijzelf aannemen :joy::joy::joy::joy::drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face:

3 likes

Portefeuille balanceren? Never heard of that.

3 likes

Alles in gamestonks toch? :innocent:

5 likes

Beste advies komt van iemand die in paint grafieken maakt toch :joy:

Ik vraag me trouwens heel erg af hoe het met Jeroen (uit het trouw artikel) en die hbo student van de 14k alles in gme gaat. Ik wil weten of ze nu wel iets verstandigs doen of dat ze al alles verkocht hebben en nu echt alleen maar kunnen huilen! (I would namelijk)

2 likes

Misschien dat ik ooit ga ontkennen dat ik dit heb toegegeven maar ja zeker :rofl:

3 likes

Ben jij jeroen :joy::joy::joy:

Edit Holy moly nog maar 2/3 euro in t rood bij gme… vriend staat op 13 euro winst. Wie had dat gedacht…

Mn vriend luistert trouwens de jong beleggen podcast en hij zei dat die kerel in april is ingestapt :joy: nogal makkelijk om dan winst te maken.
Zullen wij ook een podcast maken :sunglasses:

Edit 2 gme is groen!!! Hij is groen wow wow de dag waarvan je niet wist of ie nog ging komen is daar :joy::joy::joy::joy:

4 likes

Zo, tesla gaat lekker.

Kunnen we het Koningslied omdopen tot het anthem van dit topic? Ik hou zo van dat nummer.

Nadat dit gebeuren voorbij is ga ik zelf echt alleen maar in ETF’s beleggen. :rofl:

ik zou het helemaal niet erg vinden om even rust te nemen van de aandelenmarkt en wat in een grote plas met water te gaan staren.

Alhoewel kunnen we ook een podcast gaan beginnen… met een betere titel van blondjes beleggen beter.

3 likes

Bij mij ook! Holy shit!

Maar de vraag is: wat nu?!

Ik vind het zo grappig hoe snel ik van tactiek verander. Vorige week had ik direct verkocht als ik quite zou draaien, maar nu vind ik het ook wel weer interessant om te zien wat er verder gaat gebeuren. Bovendien dacht ik dat ik het geld toch al kwijt was en was m’n oorspronkelijke reden om in te stappen de fuck you tegen de hedgefunds. Maar als ie nu weer gaat kelderen baal ik dat ik niet op tijd ben uitgestapt.

4 likes

Hahahaha ja eerst zien dan geloven mevrouw “oops ik heb nu 15 aandelen gme” :joy:

Denk dat we inmiddels net zo veel geleerd hebben als die kerel van jong beleggen en iedereen weet dat vrouwen beter kunnen beleggen dus ik zie een business model (daarbij ik ben ingestapt in 2019 dus ik heb de corona dip meegemaakt en weet wat verliezen is).

@Monito hahaha ja he. Er is geen goed of fout het gaat puur om waar je zelf comfortabel bij bent. Ik wou wel dat ik er 2 had trouwens want dan kan je altijd een verkopen en de ander laten gaan.
Ik ga voor het weekend verkopen omdat het weekend de vorige keer een van de beperkende factoren was en ik dat risico niet nog een keer wil lopen.

Ik ben benieuwd of ie straks naar +300 gaat, lijkt wel weerstand rond die prijs te zitten…

Yesss boven 300 (netaan) lekker!

6 likes

We zijn de 300 gepasseerd! Vergeet niet dat dit nog niet eens de squeeze is. Dit zijn de opties die verlopen en mensen die weer kopen door FOMO hehe.

Edit: Holy shit het gaat nu echt hard. 315.

6 likes

Oké iedereen kijkt hier net zo goed mee maar hij staat nu op 334.

Gaan we de 400 halen vandaag?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja sowieso.
Hahaha oo ik moest zo lachen. Mn vriend die op 280 ofzo gekocht heeft en vanaf dat moment alleen maar spijt gehad heeft dat ie is ingestapt had een order uitstaan bij 310 verkopen. En ik zei tegen m ja hij staat nu 305/307 gaat ie halen. En hij was t net aan t aanpassen maar toen was t verkocht :rofl:
Hij is blij, opgelucht en ligt teleurgesteld. Maar wel 200 euro en 30 euro winst die die niet verwachtte ooit terug te zien!

1 like

Dat is igg mooi meegenomen! Vooral als hij er spijt van had! M’n vriend mag van mij zijn 5 aandelen niet verkopen. Hij had zijn verkoop bedrag eerst ook op 300 staan.

Ik schrik best wel van het bedrag dat ik nu aan ongerealiseerde winst heb staan :sweat_smile:

1 like

Yess inleg inmiddels verdubbeld. Mijn vriend weet van niks, de laatste keer dat hij vroeg hoe het ervoor stond met m’n aandelen was op het dieptepunt en stond ik zwaar in het rood. Heb een extreem soepele schatting gegeven van het bedrag dat ik in de min stond :joy: durf nog even niks te zeggen totdat ik echt gerealiseerde winst heb want je weet maar nooit

2 likes

Haha dat snap ik! Ik ben ook wel jaloers op de winst die je nu zou halen, maar je hebt dan ook een risico gelopen wat ik nooit zou durven dus dan is het je ook gegund! Weet je al wanneer je wilt verkopen?

Weet je al wat je doel is? Ik heb er zelf 1 (op 114 gekocht), maar ik heb echt geen idee wanneer ik wil opnemen. In principe had ik die 114 toch al als verloren beschouwd, dus kan nu net zo goed weer wachten tot het nog meer wordt. Aan de andere kant wil ik ook niet zo’n hebberige persoon zijn, maar dat word ik hier toch wel een beetje van. Snap ook steeds beter de struggles zoals bijv. bij miljoenenjacht haha.

1 like

@Alicante @Bailey Alles hangt natuurlijk af van wat er de komende weken gaat gebeuren, maar ik ga beginnen met verkopen bij 10.000 dollar per aandeel. Een aantal laat ik staan voor wanneer het nog meer gaat stijgen.

Dat is een absurd bedrag, maar niet minder absurd dan 100.000. Ik denk alleen zelf dat daar een psychologische grens bereikt wordt voor een hele hoop mensen.

Is dit gekkenwerk? Jep. Alleen als de voorspellingen kloppen dan gaat dit de grootste verplaatsing van kapitaal zijn in de geschiedenis van Wallstreet. Dus wie weet, alles kan nu.

2 likes