Nee zal je in de actievoorwaarden moeten lezen of hen een berichtje sturen. Logisch zou zijn vanaf de opening van je rekening en daar dan 100 beursopeningsdagen bij tellen.
Ik ben nu juist massaal aan het kopen. Al een paar dagen achter elkaar geld aan het bijstorten op mijn beleggingsrekening.
Er zal een shift zijn hoor maar bij onze best verkochte aandelen zien we dat het 80% verkopen zijn en 20 aankopen.
Ik heb vandaag ook een rekening geopend bij DeGIRO. Ben me nu aan het inlezen over waar ik in zou willen beleggen. Zit nu te denken aan een aantal ETF’s, waarbij ik let op de verdeling van sectoren en gebieden (dus een goede verspreiding van Azië, EU en VS) en ik denk dat ik nog in obligaties wil investeren voor de zekerheid (misschien via een fonds). Lijkt me ook leuk om aandelen te kopen van wat specifieke bedrijven en die dan goed te volgen, maar daar moet ik me echt nog even in verdiepen. Iemand nog tips waar ik nog meer aan moet denken nu ik begin?
Ik ben met semmie aan het beleggen maar dat gaat alleen maar negatief nu. Ben er niet bang voor hoor, komt wel weer goed denk ik
Ik heb precies hetzelfde plan, toevallig ook vandaag een rekening geopend bij DEGIRO.
Iemand nog fijn leesmateriaal dat ze aanraden? Ik vind dat boek ‘blondjes beleggen beter’ zo’n debiele titel hebben, dat ik daar niet aan ga beginnen.
Ooh top, dan heb ik al meer vertrouwen haha. En haha neee de titel klinkt stom maar het is echt een goed boek! Je kunt ook even op haar blog kijken (zelfde naam) of je haar blogs iets vindt. Maar het is bedoeld als geuzennaam omdat mensen haar vaak onderschatten als blonde vrouw in de financiële wereld.
Ik ben de blog van “financieelonafhankelijk” aan het lezen over DeGiro e.d.!
Ik wilde al een tijdje een flink bedrag bijleggen dus gister heb ik de helft van dat bedrag bijgelegd. Maar wauw, de beurs gaat echt steeds verder onderuit! Ga in maart de rest inleggen. Oja ik weet dat het timen van de market geen zin heeft, maar goed.
Ik zit al een aantal jaar te denken dat ik moet gaan beleggen omdat ik op mijn spaarrekening niks verdien maar ik blijf het spannend vinden Denk wel dat ik in maart toch echt ga beginnen met een rekening bij de Giro. Moet wel nog even besluiten hoeveel ik in 1x ga inleggen en me sowieso nog goed inlezen. Merk wel dat er echt heel veel info is. Net heb ik 1 website doorgelezen en die manier van beleggen klonk heel goed en niet tijdrovend maar toch nog maar eens meer meningen verzamelen over dit onderwerp voordat ik het maar klakkeloos overneem
Ik laat voor me beleggen via semmie, dat kan je ook nog doen
Ik heb DEGIRO maar aangevraagd. Wil het ook gaan proberen maar snap er nu nog vrij weinig van… dus even goed gaan inlezen.
Ja naar zoiets zat ik eerst ook te kijken maar van wat ik ervan begrijp is zoiets duurder door de kosten die gerekend worden. Daarnaast heb je zelf totaal geen invloed op je portefeuille waar je in belegd (afgezien van het risico profiel). Door zelf te gaan beleggen heb ik dat wel. Ik ben van plan om als ik eenmaal begonnen ben dit ook voor een langere termijn te gaan doen dus dan vind ik het wel waard om mij er meer in te verdiepen en zelf aankopen te doen.
Timen heeft geen zin, omdat je de markt niet kunt voorspellen
Hier staat een heel verhaal erover:
Maar er zijn vele studies geweest die mathematisch hebben berekend dat ‘time in the market beats timing the market’.
en @Wonderland,
Het artikel wat jij deelt Sissythatwalk gaat over aandelen aankopen als het laag is en verkopen als het hoog is. En dat dát niet werkt, omdat je dat niet in kunt schatten. Maar het is toch redelijk logisch nadenken dat je niet nu (nu de koers nog aan het dalen is) moet instappen? Ik heb een halve week geleden al geld naar m’n beleggingsrekening gestort om te beginnen, maar het blijft elke dag nog dalen dus ik wacht nog even voordat ik ga kopen!
Edit: oookee ik kom misschien toch een beetje terug van wat ik hierboven zei. Heb nog even wat meer gelezen (waaronder deze blog https://www.porterenee.nl/inspiratie/beginnen-met-beleggen-waarom-vandaag-het-enige-juiste-moment-is/) en het is ook wel weer een goed punt dat je toch niet weet wanneer het weer opeens omhoog gaat. En zodra het omhoog gaat, gaat iedereen kopen dus wellicht dat je dan beter iets eerder kunt zijn. Ik ga denk ik één dezer dagen overstag (en dan gewoon niet meer naar de koers kijken haha )
Haha ja het duurde bij mij ook even voordat het kwartje viel hoor. Maar de crux zit hem in het ‘het blijft elke dag nog dalen’. Dit weet je niet inderdaad, het is niet te voorspellen.
Het is statistisch gezien bijna onmogelijk om beter te presteren dan de markt voor de lange termijn. Dus daarom is het beter om niet te timen en gewoon netjes periodiek in te leggen en een buy en hold strategie aan te houden. Dit geeft de grootste kans op succes, vooral voor mensen die er niet zoveel kennis van hebben (zoals ik).
Jaa precies. Ok, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en m’n eerste ETFs gekocht! Hoera, ik ben een belegger! 30% in een ETF met obligaties en 70% in een world wide market ETF. Wil misschien nog specificeren op bepaalde markten, maar het begint me een beetje te duizelen met welke regio’s dan precies, welke ETFs in de kernselectie van DEGIRO zitten en de kosten per ETF… dus dat laat ik nog even zitten tot volgende maand denk ik.
Vandaag zijn de beurzen wereldwijd aan het crashen. Ough…
De AEX staat bijna op 500 en de hele dag nog voor ons.
Voor wie wil investeren: Nu weer een beetje bijkopen.
Voor wie al geïnvesteerd heeft: don’t worry, dit trekt wel bij. Beleggingen zijn voor lange termijn.
Ben blij dat we toch nog een ok bedrag aan spaargeld hebben
Hadden niet verwacht op een korte termijn veel geld nodig te hebben, maar daar lijkt het nu wel op. Kunnen we iniedergeval de aandelen laten staan en eerst het spaargeld gebruiken. En toch nog meer besparen de komende tijd.
Maar toch jammer dat we nu niet het budget hebben om te kunnen bijkopen