Beleggen/investeren

Slim van je vader!

2 likes

Oke, heel impulsief toch maar ik heb zojuist door deze blog: https://www.porterenee.nl/verdienen/waar-koop-in-veilig-bitcoins-ik-in-bitvavo/

Bitvavo geïnstalleerd en voor een klein bedrag aan bitcoins gekocht. Ben benieuwd :sweat_smile:

Oef…
Niet om het 1 of ander, maar die “blog” staat helemaal bol van de spelfouten…

Ik zeg niet dat het perse niet betrouwbaar is, maar als een website stock foto’s van blije mannen gebruikt zou ik er niet mee in zee gaan.

2 likes

Porterenee is best een grote blog

Hoop dan dat ze dan beter kunnen handelen dan schrijven :sweat_smile:

1 like

Het was mij in ieder geval niet opgevallen :joy: Ja, de foute stockfoto’s wel, maar die gebruiken ze altijd. Deze blog is door een (vaste) gastauteur geschreven, maar ik vertrouw haar site wel. Vertrouw jij Bitvavo niet?

En bovenal het feit dat iedereen zegt ‘this time it’s different’

Aanrader: boek van dezelfde titel :ok_hand:
Als er minder geproduceerd wordt (GDP) maar de prijzen, de werkloosheidscijfers, de consumentenuitgaven én de markt blijft hetzelfde… dan zitten we hoe dan ook in een bubbel. We overwaarderen nu onze eigen ‘productie’ in ieder opzicht, alleen maar door de €€ die de overheid inzet. Kan goed anti-cyclisch werken, maar zal nooit het volledige effect compenseren

Minder banen
Meer faillisementen
Minder consumentenuitgaven
Minder GDP
Minder welvaart

Zie alleen al die gigantische volatiliteit van Tesla vandaag: de angst dat die klapt is zó groot dat een verschil van 20% in één dag prima mogelijk is. Als er een schaap over de dam is dan volgen er meer principe

3 likes

Jaaaa dit haaaat ik zo aan porterenee, waarom kan ze haar teksten niet goed nakijken of laten corrigeren? Inhoudelijk heeft ze wel goede posts (wel veel herhaling), maar die spelfouten en tekstuele fouten zijn zo onprofessioneel.

1 like

Ik vertrouw geen enkele site en zelfs het FD en beurstalk etc zou ik niet blind vertouwen.

Ik zou overigens ook niks vertrouwen wat je hier leest want iedereen doet maar wat. Ik denk dat je als retailer ALTIJD achter de markt aanloopt, je hebt simpelweg niet de kennis, data en inzichten.
In mijn persoonlijke overtuiging bestaat er geen “goeie dag om bitcoin/etf te kopen”. Juist omdat je niet weet of je op een dieptepunt koopt en ook niet of je op een hoogtepunt verkoopt. Het beste wat je kan doen (vind ik) is altijd bij kopen (vooral bij een etf). En gespreid uitstappen.

Koop aandelen in een bedrijf omdat je erin gelooft en omdat de koerswinstverhouding goed zit (voorbeeld tesla vind ik een grote nee, shell een voorzichtige ja).
Bedenk wat je doelen zijn, en vooral of je het leuk vindt om je erin te verdiepen. Want als je het niet leuk vindt kan je beter via een fonds beleggen.

7 likes

ohhh hier hoopte ik al op!

1 like

Ik vind de site wel leuk om motivatie te halen, maar ik vind dat inderdaad de herhaling en de spelfouten een doorn in het oog. Hier een pareltje: ‘divident’ op een excelsheet waar je nog eens 10 euro voor betaalt. https://meer.porterenee.nl// . die taartdiagram die je ziet: hoezo inkomsten en uitgaven bij elkaar? Waar slaat dat op?

1 like

Super! Bedankt de boeken tip! Die ga ik vanavond direct lezen. De macro en socio-economische trends zijn ook waarom ik deze tijd zo interessant vind.

Net nog 6 GME bijgekocht. Zo kwam ik uit op 10 aandelen met een gemiddelde kostprijs van ongeveer 100 dollar.

:upside_down_face: jep, dan klopt het weer in m’n hoofd.

6 likes

Haha je bent niet bang, love it! Ik wil er ook nog een paar kopen, maar vraag me af of ik moet wachten op een kleine daling of dat dat dom is

1 like

Jajaja mijn ETF’s een paar dagen geleden gekocht en ik sta nu €4,20 in de plus! :joy: :sunglasses:

Heb echt zin om nog veel meer te kopen. Slaat echt nergens om maar ik vind het wel verslavend (en das wel een beetje gevaarlijk natuurlijk).

2 likes

Aan het begin had ik dat gevoel ook en keek ik elke dag wel een keer, maar dat stopt na een tijdje wel want eigenlijk is het best wel saai als je ze toch voor de lange termijn wil aanhouden :joy:

2 likes

Hebben jullie ook de vooravond gekeken met die jongen van jong beleggen?

Als je meer bewijs wil dat we in een bubbel zitten 🥲🥲🥲
Als je anderhalf jaar geleden bent ingestapt op de beurs en je hebt geen lekker rendement gehaald ben je ook wel echt heel slecht in beleggen…

Ik denk dat dit soort optredens er echt voor zorgen dat er heel veel mensen heel veel geld gaan verliezen. Want alles in het groen is natuurlijk hartstikke leuk maar als alles in het rood staat wat doe je dan?

2 likes

ALLES VERKOPEN!!

2 likes

Oh ik heb die podcasts destijfds wel geluisterd. Ik vond dat hij het altijd wel goed uitlegde. Wat kwam hij nu vertellen dan?

@Monito dat beleggen geen gokken was voor hem omdat bedrijven wist maken en dividend uitkeren. Dat er een onderliggende waarde is itt bv bitcoin.
Maar ik denk dat ie in grote lijnen wel gelijk heeft, alleen dat beleggen niet perse iets is wat iedereen moet willen en sure het is niet moeilijk maar je moet er wel tijd in willen stoppen en over na willen denken. En dat zulke media optredens mensen het gevoel geven dat ze met heel weinig moeite heel veel geld kunnen verdienen.

1 like