Beleggen/investeren

Woensdag weer salaris dus wie weet!!

In het nrc stond een stukje over cannabis stocks, dat ze overgewaardeerd zijn. Dat denk ik ook, maar ik heb wel vetrouwen in de toekomst. Dus ik ga even wachten en onderzoek doen en dan daar wat van kopen.

Ik heb nog steeds mn buy-order erin staan want de prijs was nog niet gezakt tot dat 🥲

1 like

Haha wat was je buy prijs dan? Cannabis is voor mij persoonlijk wel wat overgewaardeerd ja. Er is zoveel potentie, maar Europa blijft wat achter hiermee.

Ik zat zelf te denken om wat te investeren in 3D print technologie. Daar wordt ook al 10 jaar van geroepen dat het nu echt booming gaat worden haha. Dat heeft zoveel toepassingen, bijvoorbeeld ook in de medische wetenschap.

1 like

Nog meer mensen bij wie het een slagveld is vandaag? Doet gewoon pijn om in mijn account te kijken.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Slagveld niet meteen, maar het was geen goede dag nee

Ja was wel een flinke dip he! Maar ik denk dan altijd maar: nu zijn de ETFs in de aanbieding, dus ik heb bijgekocht.

53 en vandaag schommelde het tussen 53.08 en 53.80 haha.
Nou ja geen haast. Is toch voor de lange termijn.

@Shadina hahaha ik heb geen idee… ik let daar nooit zo op eigenlijk :gem::open_hands:

crypto is gedipt. koopt iemand bij?

1 like

Tijd voor speculatiepolls :joy:

Bitcoin
  • Stijgt veel verder
  • Gaat verder dalen
  • Blijft rond €40.000

0 stemmers

GME
  • Gameover
  • Gaat naar de maan

0 stemmers

AMC
  • Gaat stijgen
  • Gaat weer dalen
  • Blijft steken rond $6/7

0 stemmers

Beurs 2021
  • Zware crash
  • Lichte correctie
  • Blijft hetzelfde
  • Stijgt alleen maar

0 stemmers

Ik zit hier vooral te balen dat ik twee dagen geleden niet heb verkocht. Dan had ik zeker bijgekocht!

Even nog over een potentiële crisis dit jaar. Het lijkt mij zo onlogisch dat er geen crisis komt? Misschien dan niet dit jaar, omdat de wereld een herstel gaat zien doordat landen weer open gaan. Alleen er is zoveel mis nu.

1. De huizenmarkt is ernstig oververhit
  2. Amerika heeft in 2020 meer geld bijgeprint dan in de afgelopen 20 jaar.
  3. De individuele aandelen in de ETF’s zijn zwaar overgewaardeerd
  4. Kleine ETF’s worden gebruikt door hedgefunds om hun shortposities te verbergen.
  5. De Waren Buffet Bubble index staat op 195% (een nieuw record)
  6. De gigantische toestroom van retail investors
  7. Micheal Burry die gisteren dit gisteren op Twitter zette: “People say I didn’t warn last time. I did, but no one listened. So I warn this time. And still, no one listens. But I will have proof I warned.”
  8. Eens om de zoveel jaar komt er een grote crisis en de laatste was in 2008.
  9. Europa had in 2020 de grootste economische krimp sinds WO2.

Zo is er natuurlijk van alles wel een lijstje te maken, dus dit zegt niks, maar de economie is raar.

7 likes

oei, bij mij gaat het niet zo lekker vandaag en gisteren

Ja aan het begin heb ik ook ergens gezegd dat short selling niet altijd slecht is. En over dat voorbeeld van wirecard (die mevrouw en dat voorbeeld waren een keer bij ze zelfspodcast dus heb t daarom onthouden).
Ik denk dat het ook zeker niet slecht is, alleen wel dat bepaalde praktijken niet ok zijn.
Maar ik vind niet dat je moet zeuren dat mensen misstanden aankaarten en daar heel veel geld mee verdienen. Want met GME zat er ook een heel groot gedeelte bij om een centje te verdienen en extra mooi als dat ten koste gaat van wallstreet.

@fahrenheit451 ik verwacht als de corona steun wordt afgebouwd alles als een kaartenhuis in elkaar stort. Er zijn vorig jaar nog nooit zo weinig bedrijven failliet gegaan en de werkeloosheid was nog nooit zo laag…
Dit kan toch alleen maar mis gaan lijkt mij.
Volgens mijn vriend is trouwens de beste strategie altijd bijkopen. Maar ik ga toch een beetje sparen voor de crisis.

Voor de huizenmarkt, ik heb het idee (nergens op gebaseerd alleen eigen ervaring en idee) dat heel veel mensen nu nog een hoge hypotheek en een nieuw huis willen nu je nog makkelijk een hypotheek kan krijgen met lage rente en ze nog een baan hebben.

1 like

Ook maar weer eens dit topic actief proberen bij te houden! Ik snap er nog niet heel veel van maar blijkbaar is vandaag een goede dag om bitcoin of andere eft’s (trackers?) te kopen?

Ik zit bij Rabobank en heb een portefeuille die best veel waard is, maar dat komt omdat er jaren geleden door mijn vader voor best veel geld een aantal aandelen gekocht zijn. Ik durf niet te zeggen of hij er ooit iets mee heeft gedaan maar ik weet alleen dat het na al die jaren incl. financiële crisis (2012?) en nu corona dat de waarde ongeveer gelijk is als de aankoopwaarde. Het ene aandeel staat wel in de plus, het andere nog in min. O.a. heb ik een aandeel bij Shell maar daar wil ik echt vanaf. Alleen die staat dus ook nog iets lager.

Ik durf er alleen niks mee te doen. :see_no_evil:

Stel ik verkoop de “overwaarde” van één aandeel en wil daar iets anders voor terugkopen. Bijvoorbeeld bitcoin. Kan dat uberhaupt in de rabobank app? Of wat zou ik ervoor moeten kopen? Een ander aandeel? Of die trackers wat ik hierboven een beetje lees?

1 like

Begrijp ik goed dat je de aandelen van je vader nu in beheer hebt?
Als het om veel geld gaat, en je bent nog wat onervaren, zou ik toch overwegen een financieel adviseur te raadplegen.

1 like

Oatly wil de beurs op! Wel een interessante markt denk ik

5 likes

Wow, had nooit verwacht dat ze 2 miljard waard zouden zijn :flushed:

Zeker een interessante optie!

1 like

AMC zit voorzichtig in de lift, zie ik net. Heb 25 aandelen ( op gemiddeld 5.72)

Heb me een beetje mee laten slepen door Reddit ( ja, dom) , maar het gaat langzaamaan weer de goede kant op…

3 likes

@oliverqueen Ik ben het met Frenky eens.

Je kan zelf een heleboel kennis op doen, door boeken, blogs, YouTube video’s te kijken, lezen. Als je je comfortabel genoeg voelt kun je kijken of je zelf iets kan vinden om te investeren.

Een gesprek met een financieel adviseur is heel verstandig. Wij hadden het geluk dat een familielid veel verstand heeft van de markt die ons in het begin kon adviseren. Anders kan het allemaal heel overweldigend zijn.

2 likes

Ja had ik ook niet verwacht! Maar ergens wel logisch, want het is echt een opkomende markt. Zeker als je kijkt hoeveel impact zuivel heeft op het milieu. Daarbij hebben ze steeds meer producten en goede branding. Ik ben wel benieuwd wat de prijs gaat zijn.

Nee het zijn aandelen die hij gekocht heeft voor mij.

Maar advies vragen voordat ik iets ermee ga doen is inderdaad wel een beter idee. :blush: Het is namelijk wel veel geld.