Beleggen/investeren

Ik vind dit heel erg vreemd. Maar heb echt geen idee waar ik een beetje ok info vandaan kan halen… misschien reddit investing? Ik ga even kijken (ok ik kon niet zo snel iets vinden en zit nu naar cannabis etf te kijken :joy:)

Ik heb nu WeBull gedownload, maar moet nog zien of die werkt. Je moet op termijn wel betalen geloof ik en volgens mij alleen voor amerikaanse beurzen.

1 like

Haha boeee. Ik was ook in een wiet wormhole terecht gekomen.

Ook geen idee waar nog wat betrouwbare informatie te vinden is nu. Mensen zoals Micheal Burry praten wel over de rare gang van zaken op Wallstreet met dat shorten. Dus ik denk dat daar het laatste nog niet over gezegd is.

1 like

Komt eigenlijk altijd na een all time high moment! Maar goed het zijn crypto’s dus je weet nooit. Als je de koers volgt kan je na een tijdje wel meestal goed inschatten wat 'ie op korte termijn gaat doen, maar lange termijn blijft lastig want het is veel veranderlijker en wordt meer beïnvloed van buitenaf dan beleggen. Er zijn wel hele goede signalen voor de langetermijnkoers voor bitcoin en ethereum.

3 likes

dit kan met eToro geloof ik.

1 like

Thnx! Ga toch maar eens kijken of cryptos ook leuk zijn. Zodra deze piek voorbij is haha. Hoe kies jij meestal de crypto’s uit waar je in gaat investeren?

Hahaha ik ga morgen eens kijken welke degiro heeft. Zonder achtergrond denk ik dat thcx me wel een goeie lijkt (maar een etf die yolo heet…)
En ik wil ook nog Bayer kopen want die staan bestwel gunstig (jajajaja beurstalk geluisterd :joy:)
Maar eigenlijk moet ik gewoon vanguard saaie etf bijkopen en sparen voor als de bubbel barst.

Je vraag was niet aan mij, maar ik heb ook al een lange tijd crypto. Eigenlijk voor de leuk, maar heb inmiddels van 400 dollar 1800 dollar gemaakt, dus ik klaag niet haha.

Waar ik in investeer hangt echt van de markt af. Ik had veel in de meer steady coins als bnb en ethereum/Bitcoin, maar denk inderdaad ook dat de huidige markt veel te hoog is. Daarom alles uit de coins gehaald en nu alleen nog 1,5 bnb (ik trade op binance en daar krijg je korting op trading fees als je ze met bnb betaalt) en de rest in dollars. De afgelopen dagen zoek ik steeds een volatiele coin op en koop laag en sell dan als ze iets hoger komen. Ik neem niet veel risico en trade steeds met een paar honderd euro, maar dit levert me tot nu toe toch 10-70 dollar per dag op (en een hoop leuke spanning :sweat_smile:)

4 likes

Ik doe het eigenlijk juist precies niet zoals @Moezemeisje, ik doe niet aan daytrading want daar word ik de zenuwachtig van en kost me teveel tijd.
Ik koop dus niet zo vaak, maar laat het dan wel een tijd staan. Jaren of maanden. Ik lees me af en toe in en selecteer coins op interessante technieken erachter. Of ze wat kunnen toevoegen zeg maar. Dat blijkt tot nu toe een goede zet :slight_smile:

Oh en voor ik investeer kijk ik ook naar de market cap, aan de hand daarvan kan je vaak wel een inschatting maken of een coin nog kan groeien.

1 like

Dit precies!! Normaal gesproken dan. Ik trade nu dus dagelijks omdat ik het idee heb dat alle coins veel te hoog staan nu en daarom m’n geld eruit heb gehaald.

Laat jij ze dus gewoon staan? Of investeer je maandelijks?

1 like

Coins staan heel hoog, dus ik twijfel nog of ik wat eruit ga halen. T blijft lastig! Vandaag weer gewoon bijna alles +3%. Ik had een tijdje geleden wat btc verkocht en toen dacht ik later toch weer, nee volgens mij gaat het weer omhoog, dus weer teruggekocht (met hele kleine winstmarge, wat toeval was).

Ik investeer eigenlijk als ik denk: oh die coin lijkt me wel wat. Heb laatst bijvoorbeeld wat polkadot gekocht (die is inmiddels 400%).

Laat jij je geld in de wallet staan? Ik denk het wel he als je day trade? In welke coins handel je dan meestal?

1 like

@Moezemeisje @Kauai Bedankt voor jullie reacties! Zodra de dip voorbij is ga ik toch maar wat crypto’s kopen. Ik ga zeker niet aan day trading doen haha. Dat is mij echt wat te spannend. De onderliggende technologieën vond ik jaren geleden ook al interessant. Vooral Ripple trok toen mijn aandacht. Achteraf wel blij dat ik daar geen geld in had gestoken, nu ze van de meeste platformen verbannen zijn. Via welk platform handelen jullie in crypto’s? Ik had destijds gekeken naar Kraken en Coinbase, maar er zullen inmiddels wel betere platformen zijn.

Ripple is niet verbannen. Er loopt een rechtszaak in Amerika of Ripple een bepaalde administratieve wet heeft overtreden. Sommige exchanges willen hun handen hier niet aan branden en daardoor kunnen mensen uit Amerika niet meer handelen in XRP op die exchanges. Ik geloof eigenlijk wel in Ripple. Het is een supernuttige coin, de technologie is heel erg bruikbaar in combinatie met het huidige bankenstelsel.

1 like

Ja ik snap je! Als ik nog coins had gehad had ik misschien ook nog wel even gewacht. Achteraf gezien iets te vroeg verkocht misschien.

Ik heb inderdaad dollars in m’n wallet staan op het moment. Welke coin ik in handel dat verschilt, want het gaat me om de volatiliteit en niet om het bedrijf erachter (dat is voor mij alleen van belang als ik echt langer ga holden). Meestal kijk ik welke een hoog handelsvolume en een groot verschil in 24 uurs high en low hebben. Als de huidige koers dan dicht bij de low ligt koop ik hem soms direct en anders zet ik een alarm op de prijs waarvoor ik zou willen kopen (meestal geen limiet-order, omdat ik even wil kijken hoe de handel er op dat moment uitziet). Zodra ik heb gekocht zet ik dan een alarm op de prijs waarop ik hem wil verkopen!

Ben alleen veel te voorzichtig, omdat ik het spannend vind en vaak stijgt een coin nog twee keer zoveel nadat ik heb verkocht :sweat_smile:

@fahrenheit451 Ik gebruik Binance. Mijn vriend heeft ook wel goede ervaring met coinbase dacht ik (Kraken heb ik nog nooit gebruikt).

2 likes

Geen idee wat hier allemaal waar van is en het kan net zo goed confirmation bias zijn haha. Deze tread is alleen wel super interessant. Af en toe denk ik nog steeds dat het verhaal nog niet over is.

Sowieso dat ik die live stream ga bekijken op de 18e!

2 likes

Ik ben dus juist te gulzig ofzo en twijfel enorm met verkopen, tot het weer te laat is en dan blijft het staan. :woman_facepalming:t3:

Nu maar wel een deel omgezet naar USD, maar met de rest wacht ik nog even.

Ik wil eigenlijk wel een keer proberen te daytraden met coins, juist doordat ze zo fluctueren altijd. Maar dat durf ik dan weer niet zo goed. Waarschijnlijk een domme vraag, maar is dat te doen met bijv. €100?

Anders lijkt het me voor dat bedrag ook wel een leerzame ervaring hahah, maar in mn hoofd moet dat met veel meer geld - zou niet weten waarom ik dat denk 🥲🥲

Tuurlijk! kan ook met 10!

1 like

Dit is wel echt een hele long read 🥲 :joy: :sweat_smile:
Maar er komt zeker uit dat de hedgefondsen dingen hebben gedaan die niet mogen?
Ik ga er morgen even voor zitten en doorlezen maar.

Ik heb ook zeker nog niet alles gelezen haha. :sweat_smile: je komt wel alleen snel uit op logisch klinkende hypotheses haha. Dat is ook direct het gevaar van dit soort posts.

Alleen ja, volgens mij komt het daar wel op neer. Er zijn shady dingen gebeurd en er gebeuren nog steeds shady dingen. Vooral het vervalsen van de aandelen is nog wel ernstig genoeg om gevolgen te gaan hebben.

Had jij nog naar de crypto’s gekeken?

1 like

Nou ik heb gelijk actie ondernomen. Ik ben €1.60 rijker na deze oefening hahah :ok_hand:t2:

2 likes