Beleggen/investeren

Hahaha ja dat verhaal had ik ook gelezen. Uhm pap, mam… hebben wij nog ergens ruimte om 100 olievaten op te slaan?
:face_with_raised_eyebrow:

Mensen met kwalitatief goede YouTube video’s kunnen mij ook altijd dingen wijs maken. Toch enigszins problematisch nu alle YouTube algoritmes mij financieel advies gaan pushen.

@Wonderland ik heb nu alleen nog maar GME en AMC en wat geld in opkomende markten en de welvarende landen via de Meesman.

Ik ga vanaf nu wel 50 euro per maand stoppen in een “meme” stock of iets anders dat via sociale media trending is. Niet perse om veel geld te verdienen, maar meer om er over te leren. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit hele gamestonks gebeuren incidenteel was.

Iedereen heeft het trouwens hier over Beyond Meets. Hebben jullie ook theorieën waarom dat eventueel meer waard gaat worden?

1 like

Dat laatste zou trouwens best wel een slimme investering kunnen zijn voor Unilever. Wie weet gaat dat nog gebeuren!

Gme lijkt het toch ook wel weer wat beter te doen vandaag. Volgens mij alles markten wel. Leuk om weer eens groene cijfers te zien.

4 likes

Ik heb een paar dagen geleden een order voor een etf geplaatst via DeGiro en ik kreeg toen meteen een melding over een vertraging of zo. Nu zie ik het nergens terugkomen in m’n portefeuille ofzo dus ik vraag me af of het wel goed is gegaan, maar ik durf niet nog een order te plaatsen omdat ik bang ben dat die eerste er toch nog door komt. Iemand ook wel eens zoiets meegemaakt?

Dat kan zonder probleem maar je moet wel rekening houden met transferkosten en die kunnen soms wel duur oplopen (BNP Paribas rekent hier 175 euro per aandeel). Informeer eens of er een tegemoetkoming is bij je toekomstige broker. Soms is het beter om je aandelen bij je bank te verkopen en ze weer aankopen bij een Broker.

1 like

Mwa Unilever heeft de vegetarische slager al.

@hanson is het bedrag wel weg uit je vrije ruimte? En zie je het nergens meer staan bij orders ofzo?

Waarschijnlijk heb je per ongeluk een dagorder geplaatst in plaats van een doorlopende order. Die fout heb ik namelijk ook wel eens (onbewust) gemaakt. :joy: Maar dan moet het bedrag wel bijgeschreven staan bij je vrije ruimte.

@Wonderland volgens mij is beleggen via de bank altijd duurder dan bijv DEGIRO. Als je voor de goedkoopste optie wil gaan kun je daar beter niet voor kiezen. Ik denk dat de beste optie is om je aandelen daar te verkopen en bij de nieuwe broker opnieuw te kopen.

@Bergamot ik geloof ook dat vega(n) eten de komende tijd alleen maar nog veel meer gaat groeien, net als elektrisch rijden/groene energie. En Unilever is natuurlijk niet de enige die zoiets kan opkopen, zoveel opties voor. Ik heb om die reden ook aandelen in Tattooed chef.

1 like

Nee dat ook allebei niet, nergens in m’n orders of geschiedenis o.i.d.

@Shadina Mmmh dat zou het wel verklaren haha maar hij is die dag helemaal niet in mijn openstaande orders verschenen. Ik dacht ‘ik wacht even af’ omdat ik dus die melding zag over een vertraging maar die heb ik per ongeluk weggeklikt voor ik het goed had gelezen dus ik heb eigenlijk geen idee wat er aan de hand is. Misschien moet ik DeGiro wel even mailen.

Ik wil het eigenlijk sowieso niet gaan verkopen vooraleer ik uit de kosten kom. Heb gekocht aan 14 euro. Ik zie niet onmiddellijk het nut om nu te verkopen. We zullen zien!

Houdt iemand vandaag zn GME stock nog goed in de gaten? En de data release?

Ik heb zelf geen GME. Maar check wel elke dag even. Vind het wel echt jammer dat dit nu zo in een anti-climax is geëindigd…

Blackberry aandelen gaan trouwens aardig hard de afgelopen 5 dagen :scream:

1 like

I knowww :woozy_face: heb 10 AMC haha, maar die vind ik nog wel interessant om aan te houden tot na corona. Mijn ene GME stock is me wel wen doorn in het oog haha. Moet mn verlies gewoon nemen wellicht, maar kan het toch niet aan hem nu te verkopen. We wachten sowieso nog even vnv af. Maar wel een deceptie ja

Ik hoorde dat de short ratio waarschijnlijk naar buiten komt als de beurs dicht is…
Ik kijk wel even elke dag maar idd echt anti-climax. Alhoewel er wel volgens beurswatch meer geld vanuit de hedgefondsen naar retailers is gegaan dus toch soort van winst (maar dan niet voor ons :sweat_smile:🥲🥲🥲🥲:gem::wave:). Ik heb zelfs reddit weer van m’n telefoon gegooid omdat ik anders een account ging aanmaken en wilde meeposten bij beurspleinbets 🥲

Mijn startpagina staat trouwens helemaal vol met beleggingsdingen maar ook dit

En ik vind dit echt heel erg. Je maakt een app die eruit ziet als een spel en supermakkelijk werkt inclusief opties… ik vind dat je broker niet je hand hoeft vast te houden maar dit op deze manier faciliteren vind ik echt onwijs kwalijk.

3 likes

De short interest rate voor GME was op 29 januari 78.46%. Dat is nog steeds zo belachelijk hoog. Ze zijn van 139% naar 78% gegaan? Van wie hebben ze die aandelen gekocht? Het komt ook totaal niet overeen met de prijs of het volume. Weet iemand wanneer de fails-to-delivers weer gepubliceerd worden?

Ik probeer er een stuk minder over te lezen want WSB is een chaos na die coup en GME is alleen maar confirmation bias, maar dit zijn shenanigans.

2 likes

Heeft iemand hier in crypto geïnvesteerd? Een hoop coins gaan hard…

Er is een -niet erg levendig- crypto topic, daar wel denk ik :slight_smile:

1 like

Ooit 150 euro, dat gedaald is tot 19 euro (ongeveer een jaar geleden) en nu op 541 euro staat. Een investering kan je het niet echt noemen, ik was destijds vooral benieuwd hoe je coins moest kopen. Ik vind het fascinerend hoe snel dat kan groeien - maar je kan ook net zo snel je geld verliezen.

1 like

Ik denk dat er de komende dagen ergens een dip komt, interessant moment om in te stappen.

1 like

Waar baseer je dat op? Ik vind crypto fascinerend, maar durf er nog niet in te stappen.

Hahaha ik kijk dus naar aanleiding van jouw berichtje

Ik zat op verschillende platformen (heet dit zo?) en bij binance was de investering een jaar geleden nog met -70% stond is het nu -14%. Wat een feest :rofl::rofl:

Gelukkig heb ik mn inleg er lang geleden al uitgehaald en sta ik weer in de plus.
Crypto lang houden is ook niks voor mij, ben van 2 wallets mn wachtwoord ook kwijt : geld weg. :face_with_monocle:

2 likes

Ik zag dat @Shadina en @Dombo dit al eens hebben gevraagd maar ik zag geen antwoord, dus misschien weten jullie het inmiddels of is er iemand anders met een tip: is er een app die pushnotificaties stuurt wanneer een aandeel onder of boven een door jou ingestelde prijs komt? Ik heb DeGiro en daar kan het niet vinden, en ik heb notificaties ingesteld bij de app Yahoo Finance maar die push notificaties doen het niet of zo, of ik doe iets fout. Dit moet toch wel bestaan want het lijkt me eigenlijk makkelijk te maken haha

1 like