Haha groot gelijk hoor! Het was ook gewoon best wel gezellig zo met z’n allen, ook al is het voor nu, voorbij. Ik laat het gewoon lekker staan en hou het nieuws en de memes wat in de gaten.
Wij hebben nu een abonnement op het FD en de fiscalert. En ik luister soms een beetje mee bij de vergaderingen van de beleggingsclub van m’n vriend.
@Sensatie ja ik vond het ook eigenlijk wel leuk (durf nu ff niet te kijken. Dus ik denk dat ik een beetje geld ga sparen voor een beetje daytraden (maar niet zoals dit). Voor de lol en niet om echt geld te verdienen want ik denk niet dat je dat als particulier echt kan.
@JeMoeder hahaha hier dacht ik net aan, snap je opluchting.
Ik vond het wel een goeie les voor mezelf. Heb hier nog een screenshot gemaakt en dit vind ik wel een goeie
Ook @fahrenheit451 en @Loxodonta (en iedereen die ik vergeet) we waren er wel maar mooi bij! (En ik denk eigenlijk dat er wel illegale zaken aan de gang waren maar we shall see)
Mag ik reclame voor mijn werk(wel via DM)?
Voor degenen met een GME/AMC aandeel: wanneer gaan jullie verkopen? Ik hoop stiekem dat het nog wel een beetje stijgt, maar begin wel steeds minder hoop te krijgen…
Ik heb beide en ga niet verkopen. Sta nu toch al zoveel in de min dat ik het wel af durf te wachten . Jij gaat ze ook houden dus?
Ik had van AMC en GME eigenlijk maar heel weinig (9 en 1 aandeel). Mijn meeste geld zat in BB (40 aandelen) en die gaat in vergelijking eigenlijk best lekker!
Tot de grond.
1 aandeel gme gak 295$ lijkt me hoe dan ook een goeie herinnering in m’n portefeuille ook als ie straks 20 is (hell wie weet koop ik dan wel wat bij)
Ik hoop dat er nog wel wat gaat gebeuren want ik heb echt geen zin om terug te gaan naar corona-nieuws 🥲🙃
Ik denk dat ik nu maar wat ga leren over wat opties nou precies zijn. Iets waarmee je MEER als je inleg kan verliezen…
@Daelyss ik dacht dat jij bij een vlaamse broker oid werkte eigelijk
Ik ga niet verkopen haha, ik zie wel waar het schip strandt.
Nul transactiekosten! Beleg alleen in FTE’s uit de kernselectie van DEGIRO. Geen losse aandelem omdat ik niet wil proberen de markt te verslaan of een hoger rendement dan gemiddeld te halen. En met FTE’s zou ik dat gemiddelde rendement al moeten krijgen.
Mijn beste rendement is de Vanguard FTSE all-world FTE: +10,03%. Daarbij leg ik maandelijks in
Ja stuur maar, ben benieuwd!
Wat een leuke vraag! Mijn ‘slechtste’ aandeel is ook galapagos, -23% maar gaat gelukkig langzaam maar zeker weer de goede kant op. Mijn beste is NIU (niet nio) met +64,44%. Ik heb vorige maand ook cciv gekocht ondat zij (volgens geruchten) een samenwerking aangaan met lucid motors en mijn vader al 3kwart jaar roept dat ik daar in moet investeren. Tot nu toe 44% winst maar dat kan dus evt knappen of juist meer worden mocht de deal gesloten worden of afketsen… spannend!!
Ja dat klopt, een rekening openen is niet mogelijk maar we hebben een blog waar de nieuws op plaatsen.
Beste score is Disney (+39%) met shell op de tweede plek (+22%)
Naast GME (-81% 🥲) is justeat het slechts (-3.5%).
Ik heb niet echt iets op m’n wishlist atm behalve meer etfs aanschaffen. En in de tussentijd ga ik wel bedenken welke losse aandelen ik de moeite waard vind.
Leuk! Mijn aandeel met de grootste stijging is 111 Inc. Vast nog nooit van gehoord, maar het is een Chinees healthcare platform waar ik wel vertrouwen in had en nu een stijging van bijna 80%.
Het aandeel dat het het slechtste doet zijn de al meer benoemde memestocks met rond de 40% (gelukkig dus niet op het hoogste moment ingestapt). Als ik die niet mee tel valt het eigenlijk best mee! Alles in de plus behalve Alibaba en die staat nog maar 3% in de min en stijgt langzaam.
Wishstocks…eigenlijk heel veel en ook weer niet. Mijn grootste investering zit in vwrl en daar stop ik ook elke maand iets in. Bevalt prima!
Sinds juli doe ik aan beleggen via degiro (voorheen via Robeco maar mee gestopt). Ik ben begonnen met ETF’s. Mijn Vanguard All world staat +10.41% en leg ik maandelijks bij. Sinds eind dec doe ik ook enkele losse aandelen. Galapagos staat +7,38% (heb op het laagste punt gekocht). Prosus doet het ook goed. Mijn wishlist is vooral ETF’s blijven bijkopen, maar ik wil ook nog wat meer in just eat take away gaan want ik geloof dat het aandeel heel erg gaat groeien in de toekomst.
Jeej!, één van mijn favoriete Youtube kanalen heeft een fantastische aflevering gemaakt over GME en WallstreetBets.
En nog 1 van Wisecrack. Die hebben vaak, een wat meer filosofische benadering.
Ik denk eerlijk gezegd dat Amc nog best wel kan stijgen als corona eindelijk voorbij is. Ik heb die zelf nog niet maar ik dacht er wel aan die te kopen als ze nog iets zakken. Heel veel films die de afgelopen tijd niet zijn uitgekomen, mensen hebben veel binnen gezeten dus denk dat ze dan wel veel vaker naar de bios gaan
Ik ben de eerste nu aan het kijken en de manier waarop deze man praat, hij kan mij alles wijsmaken want hij praat op een manier waardoor ik denk “oh hij weet het”
Overigens was hiervoor een reclame van een broker dat iemand een vat olie had gekocht en dat hij ging investeren in olie en toen zei zn collega “you know you don’t actually have to buy the oil” en ik las op de wsb dat dat precies was wat iemand wel had moeten doen toen de olie in de min stond (ok goed verhaal, ik moest lachen)
Leuke vraag! Ik beleg op dit moment meeste in EFT’s, vanguard (ongeveer +12%). Hier beleg ik structureel in, elke maand vast bedrag. Ik vind het leuk om me meer bezig te gaan houden met aandelen, maar nog moeilijk kiezen in welke ik wil investeren. Heb er nu één (ofja enkele): AMC, maargoed die gaan erg slecht.
Leuk om te lezen! Op het uitstapje naar GME (-77,91%) en AMC (-42,70%) na, ben ik een behouden belegger. Ik beleg in ETF’s, met name Vanguard All World (19,44%) en S&P 500 (8,92%).
Leuke vraag om het topic levendig te houden!
Ik ben pas net begonnen met zelf beleggen. Vorig jaar alleen laten beleggen n een duurzaam Mixfonds van ASNBank, daar heb ik het afgelopen jaar 20% (bruto) rendement behaald. Dit jaar begonnen met beleggen in ETF’s. Dus ik heb nog niet heel veel rendement opbouwt. Strategie is maandelijks inleggen in Kernselectie ETF’s van de Giro.
Heb voor lol en om wat meer feeling te krijgen met beleggen in aandelen een klein bedrag in GameStop en AMC gestopt. Ben hierdoor wel geïnteresseerd geraakt in het wat risicovoller beleggen, dus ben nu een beetje zoekende naar welke strategie ik daarvoor wil hanteren.