Beleggen/investeren

Aww heftig! Ik ben heel benieuwd, vast tegen beter weten in denk ik dat het nog niet helemaal klaar is.
Tijd zal het leren. En idd veel geleerd en aan der lijve ondervonden dat speculeren niks voor mij is.

Maar wij weten nu iig wel dat we balls of steel hebben (ook @Loxodonta) :money_mouth_face: :muscle: :gem: :gem:

1 like

Ik hou mijn amc aandelen ook vast!

3 likes

Ik heb ook nog steeds GME en AMC, maar sta er nu helemaal yolo (als in: ik houd ze) in ofzo. Verloren heb ik toch al :sweat_smile:

6 likes

Tijdens het tweede kamer debat ging het er ook over. Diamante handen klinkt toch wat minder cool dan :gem:

4 likes

Ik houd mijn AMC aandelen ook! Ik zie het nu als iets voor de lange termijn. Ooit gaan ze wel terug omhoog (hoop ik :stuck_out_tongue:)

4 likes

Mooi nieuws op RTLZ net! Er komt in Amerika wel een dieper onderzoek naar de hele gang van zaken en de Gamestop case.

Aan de ene kant blij hiermee, maar aan de andere kant wel bang dat de aandelen nu wel keihard gaan kelderen. Ze noemden daar ook dat de bubbel nu wel is doorgeprikt. Ach ik had het geld toch al als verloren beschouwd, maar wel lullig voor de mensen die er tienduizenden euro’s in hebben gestopt. Ik zag zelfs mensen die hun studie-, pensioengeld en lifesavings in de memestocks hadden gestopt? Dat snap ik dan weer niet…ik durfde het toch alleen aan met geld dat ik kon missen. Op Frankfurt is nu alweer een flinke daling.

Wat zijn jullie gedachten?

3 likes

Haha ja hoor! Het is pas verloren als je ze verkoopt toch.

1 like

De boosters zijn nu anders :frowning: vriendenbonus is gewijzigd in 3 maanden beleggen zonder fee

1 like

Ik ben vooral heel benieuwd hoe het nou kan als ze hun short positie gecovered hebben zonder dat dat zichtbaar is in de tradingvolumes/prijs.
En ik ben heel benieuwd naar het onderzoek want door de beperkingen van brokers werd de koers wel degelijk heel erg geraakt.

Ik ben vooral heel erg benieuwd of dit “het” was of dat er nog meer komt.

Dit stond nog in het nrc. Ik wil nu ook financieel adviseur worden hahahaha

@Vic hoezo is dat herkenbaar? Ben je de enige die via dat platform belegd :see_no_evil::sweat_smile:

4 likes

Hm ja nee maar het voelt niet prettig om out in the open te hebben, ken niet echt anderen die daarbij zitten. Gevoelsdingetje denk ik

Vervelen jullie je ook zo :sweat_smile::rofl: vind dit echt een anticlimax.

Heeft hij helemaal niks gecasht? Ik kan me dat toch bijna niet voorstellen. Verwacht hij dan toch nog dat er iets gaat komen of is hij sowieso al miljonair? Op 9 februari worden de nieuwe short posities bekend gemaakt las ik :see_no_evil:

Ja volgens mij heeft hij die 13 miljoen al uitbetaald gekregen! Dus zit er nu vooral voor de vorm in! Hij geeft ook regelmatig updates op die reddit

dit was gister bijvoorbeeld

1 like

tijd om te gaan investeren in vazen!

Ik ga zo maar even krasloten kopen :joy:

Nee grapje het was echt leuk om me megalomaan op iets wat geen corona was te storten en nu val ik in een katergat wat “de realiteit” heet 🥲
Misschien moet ik toch maar in crypto gaan (nog een grapje ik was hier vannacht toch ook teveel mee bezig en ik ben echt done).

5 likes

Haha ik vind dit zo herkenbaar! Ik keek ook steeds uit naar het moment dat het half 4 werd, want dan ging de beurs weer open! Ik heb 'm nu wel geopend (groene cijfers zelfs!) maar niet met dezelfde excitement.

2 likes

Haha hier ook een like voor de herkenbaarheid. Een week lang niet aan Covid of de rellen gedacht. Misschien is dit klassiek escapisme. Dat vond ik ook chill aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Heerlijke afleiding.

Super veel respect voor de mensen die nog bijkopen. Straks blijkt wallstreetbets gewoon alle aandelen van GameStop te bezitten.

4 likes

Voor degenen met GME aandelen:

Denk jij dat de koers nog sterk gaat stijgen?

• Ja
  • Nee
  • Blijft ong op zelfde niveau
  • Geen idee

0 stemmers

Oh shit heb helemaal geen GME sorry

Amc gaat gestaag omhoog. Heb ook 50 euro geïnvesteerd in Ethereum en die lijkt even niet meer te zakken. ^^

1 like