Beleggen/investeren

Sorry, praktische vraag tussendoor.

Ik heb net een DeGiro-account aangemaakt en zit te bekijken hoe de site werkt en hoe ik EFT’s kan vinden en kopen. Maar als ik bv. naar een Van Guard EFT ga, zijn de prijsdata leeg (muv. van de prijs). Ook onder Markt staat er geen info bij Indices en Valuta (er staat overal “-%”). Hoe kan dit? Ik heb nog geen geld gestort, heeft het daar mee te maken?

Ik denk dat het te maken heeft met openen en sluiten van de beurs. Deze gaat 5 (?) uur dicht.

Edit: ik zie wel dit trouwens. Jij niet?

1 like

Wat raar, ik zie dit:

Nouja ik kijk anders morgen nog wel een keer.

Haha omg! Ze zeggen toch dat tot je 23e (?) je hersenen nog niet helemaal ontwikkeld zijn en je veel minder goed risico’s in kan schatten :’)

3 likes

Ik las de titel verkeerd, ik dacht dat ie bijna al z’n spaargeld kwijt was maar hij heeft nog niet verkocht, mooi!

2 likes

Pfff hebben die ouders jarenlang voor je studie gespaard, ga jij er een stel aandelen voor kopen. Dan zoek je het maar uit kind.

8 likes

Ik had dit ook net nadat ik m’n account opende! Die avond/nacht zag ik opeens alles wel zonder iets te doen verder dus mijn advies is om gewoon even af te wachten.

1 like

Het is voor sommige mensen echt doodnormaal om al je geld in te zetten. Op zoiets.

Ik ken meerdere mensen die veel geld hadden gestoken in de dotcom bubbel. Alles ook kwijtgeraakt daarna.

2 likes

Volgens mij moet je ook wel een soort van stalen ballen hebben om zoveel geld op het spel te zetten. Dat moet bij je passen. Ik ben geïnteresseerd in aandelen, ik houd van het spel. Ik lig er niet wakker van."

Hahahahahahaha geïnteresseerd zijn in aandelen. Het telt niet als je 15x the wolf of Wallstreet hebt gezien, maat. En als je beleggen als spel ziet dan ga je gegarandeerd geld verliezen.

Ik krijg nu trouwens echt mega irritante YouTube reclames van broker apps en cursussen day trading :see_no_evil::rofl:

6 likes

Hahahaha ja ik krijgt ook allemaal reclames over handelen. Ook wel bizar om te zien dat zo’n algoritme dat zo snel kan beslissen. Ze zijn meestal ook heel Amerikaans haha.

1 like

Murica

https://diamondhands.io/ Heerlijk dit gaat volgens mij ook wel helpen, transparent zijn.

5 likes

Zijn dit het aantal shares wat in handen is van wsb? Dus 1.8 miljoen shares van gme?
Is dat veel? Er zijn er 60 miljoen uitgegeven toch?

Ik vind die billboards echt hilarisch trouwens

1 like

Nee dit is van de 50 grootste spelers die hun portfolio gedeeld hebben. Er doen ook een heleboel kleine spelers en whales die hun portfolio niet plaatsten. Volgens mij zijn er veel meer mensen die holden haha. :gem::gem:

2 likes

Oh trouwens! Ik heb er ook weer meer vertrouwen in aan het einde van de dag. Even geen Reddit lezen is wel gezond volgens mij haha.

2 likes

Ja moet bijna wel want anders gaat t nog veel harder onderuit denk ik. Ik las dat 9 februari de nieuwe shorts gepubliceerd worden maar dat de hedgefondsen daar ook over kunnen liegen omdat de boete niet zo hoog is als wat ze kunnen verliezen.

Ik bedacht me trouwens dat ik 2 weken geleden ongeveer hier wat postte om in cannabis of iets risicovollers te gaan (wapens, misschien boeing) maar dit was wel meer risico dan waar ik om vroeg :rofl::rofl::rofl:
Nu ga ik t komende half jaar alleen maar etf kopen.

En ik zat nog te denken over die student en ik beleg nu ook al voor mn kind en als ze straks wat ouder is (en laten we zeggen kan lezen en rekenen) willen we het ook echt samen met haar doen. Hopelijk gaat ze dan iig niet zulke dingen doen :see_no_evil:🥲

6 likes

Ja ik ook :rofl:
Ik heb vandaag wel een beetje de chat van beurspleinbets meegelezen.

Wat ik trouwens wel ONWIJS storend en irritant vind is dat het lijkt of er alleen maar mannen zitten. En die dingen over my wife’s boyfriend vind ik echt niet grappig, heel sneu en borderline mysogien…

4 likes

Ooooh ja dat viel me ook op. Sowieso die hele Wallstreetbet lui. Ik had twee keer wat gepost daar en werd aangesproken met: Hello m’lady, tips hat… de Nederlanders zijn niet echt beter. Daarom is dit clubje zo chill :blush:

1 like

Fucking incels (oooo ik was helemaal vergeten dat de vorige keer dat ik in een reddit rabbit hole was gevallen dat de redpillers en men going their own way was 🥲😂 heb ik nu alsnog tijd nuttiger besteed)

2 likes

Hahaha eeeuw. Had je nog wat kunnen ontdekken op die subreddits?

1 like

[quote=“fahrenheit451, post:994, topic:11141, full:true”]. Daarom is dit clubje zo chill :blush:
[/quote]

Totally agree! Ik vind het soms heel leuk/inzichtelijk en motiverend op vol te houden, maar soms ook wel veel. Wij zitten hier ook niet de hele tijd :rocket::full_moon::rocket::full_moon::rocket::full_moon::rocket::full_moon::rocket::full_moon::gem::open_hands::gem::open_hands::gem::open_hands::joy:

5 likes