Beleggen/investeren

Tja, ik wil gewoon lekker kunnen slapen en niet heel veel bezig hoeven zijn met wat ik wel/niet moet kopen. Ik leg ook best stevige bedragen in, en dan wil ik geen extreme risico’s lopen. Ik heb tot nu toe een hoog rendement in beleggingen en ben daar meer dan tevreden in.

1 like

Nou ten eerste eens met wat hierboven gezegd is. Het is vrij ingewikkeld, voelt soms ook random (iedereen kan zelf een coin maken in theorie) en het fluctueert enorm dus het is best wel tricky. Daar moet je allemaal zin in hebben. Voordelen zijn dat je 100% zelf controle hebt, er een enorme community is waar veel informatie gedeeld wordt, en je heel snel veel geld kan verdienen. Veel veel sneller dan aandelen. Je kan dus ook veel sneller verliezen :slight_smile:

Kraken is een Exchange waar je kunt handelen en daar heb je ook je wallet (letterlijk portemonnee met je valuta’s, ofwel euro’s/dollars ofwel coins). Je hebt vrij veel Exchanges. Het is heel simpel: je stort euro’s, koopt cryptocoins en verkoopt het als je weer wilt. Je kunt bijvoorbeeld op worldcoinindex punt com kijken om een beeld te krijgen van de koers van de coins. Dit is op volgorde van meest verhandeld. Op kraken kan je ook zien voor welke prijs mensen orders klaarzetten, bijvoorbeeld: koop 0,1 bitcoin als de prijs 20k is, of verkoop het. Hierdoor kan je ook je risico beperken. Dit is handig omdat s nachts de markt niet dicht gaat en, in theorie, kan de koers dus opeens enorm veranderen.

Ik houd het nieuws een beetje in de gaten, maar eerlijk gezegd doe ik het meeste op “gevoel”. En meestal is dat niks doen (laten staan). Als ik wel iets wil kopen dan kijk ik naar welke coins veel worden verhandeld en opkomend zijn, en wat de koers is de afgelopen tijd. Veel coins hebben een technologie achter zich, bitcoin heeft bijvoorbeeld de blockchain. Als een technologie erg interessant is, kan zo’n coin snel meer waard worden.

Ik ben ooit ingestapt omdat ik het interessant vond dat het valuta is zonder tussenkomst van de bankenwereld. Het rendement verschilt enorm per coin en zelfs per dag. Een rendement van 2000% over een paar jaar is niet vreemd. Je kan trouwens ook een deel van een coin kopen. Je kunt 0,01 bitcoin kopen bijvoorbeeld, je hoeft niet meteen 30k neer te leggen :joy:

Ik zou zeggen, maak een account, leg een paar tientjes in en ga er een beetje mee spelen :slight_smile: Zo ben ik ook begonnen. Mn winst heb ik weer ingelegd enzovoort.

Ik heb geen aandelen, dus kan het niet vergelijken trouwens!

Edit: ik klink nu als een professionele handelaar maar niks is minder waard hoor haha!

5 likes

Zoo 2000% is een lekker rendement haha. Ik ga het eens proberen met een klein bedrag binnenkort denk ik

1 like

Ik heb ooit een beetje van een of andere munt gekocht maar natuurlijk weet ik het wachtwoord van mijn Wallet niet meer. Waarom ben ik zo? Dit is net als die keer dat ik 1000 euro verstopt had in een boek en me dat pas weer te binnen schoot toen ik al mijn boeken naar de kringloop had gebracht.

2 likes

Ik heb meerdere wallets, maar van twee was ik het bestaan vergeten en dus ook alle inlog dingen vergeten/kwijt. Gelukkig beide met relatief kleine bedragen, daarom ook vergeten denk (en ze waren 2 jaar geleden minimaal waard, dat steeg en dacht ineens verrek). :sweat_smile:

Oei met die broeken ook kut :frowning:

Ik ben zo blij dat ik eindelijk begonnen ben met beleggen. Alleen voelt het weekend zo leeg als ik niets kan checken :stuck_out_tongue:

3 likes

Je kan het wel laten herstellen hoor. Wie weet is het nu veel waard haha

1 like

Wat is de reden dat je voor Kraken hebt gekozen? Ik heb de laatste jaren geen onderzoek meer gedaan welke exchange nu goed is, maar wil wel graag van mijn oude af (binance) omdat ik het irritant vind dat mijn exchange en wallet los van elkaar zitten en ik vind het ook niet gebruiksvriendelijk.

Ik raad iedereen in mijn omgeving Coinbase aan om te handelen in cryptocurrency’s. Ze hebben daar niet de meeste keuzes uit cryptocurrency want ze laten niet alle coins zo maar ’ toe’. Voelt voor mij toch enigszins veiliger.

Omdat vrienden van mij hier al zaten jaren geleden :joy: heb nog geen reden gehad om over te stappen.

Wil je wat vertellen over jouw portfolio of hoe jij handelt? Ben ik wel benieuwd naar :slight_smile:

Ik doe eigenlijk precies wat altijd verteld wordt wat je níet moet doen mbt beleggen, haha, dus lijkt me niet echt verstandig om dat hier te delen. Bitcoins is overigens maar een heel klein gedeelte van mijn beleggingen, maar wil dat wel uitbreiden om sneller te groeien in vermogen.

Mbt Kraken: als ik het goed begrijp is het dus een exchange en wallet in 1? Is het makkelijk/snel om geld daarop te storten? En werkt het een beetje fijn/gebruiksvriendelijk?

Je moet even wachten tot het geld er is, maar dat is een kwestie van 2 uur ofzo. Ik weet niet hoe dat bij andere exchanges zit. Ik vind het makkelijk te gebruiken, maar toch veelomvattend. Coinbase heb ik een keer gezien en is wat fancier qua lay-out.

Wat bedoel je met precies het tegenovergestelde van wat ze zeggen met beleggen? Ik weet daar niks van.

@Applepie de fees bij coinbase zijn wel veel hoger, zeker als je weinig (<10k) trade. Daarnaast heeft de hoeveelheid coins vooral te maken met de focus van de exchange. Coinbase is us-based en handelt vooral btc/usd, Kraken is eu-based en handelt meer soorten coins (ook meerderheid btc en ethereum) en vooral naar euro. Beide exchanges hebben top-notch security. Je kunt eigenlijk niet fout kiezen.

1 like

Ik doe het ook via coinbase, vind het ook heel overzichtelijk!

1 like

Whoeoe ik heb vandaag met mijn fonds en nieuwe grens bereikt in waarde waar ik al een tijdje op hoopte!

Ik zit al heel lang in hetzelfde fonds (al 10 jaar) maar wil denk ik binnenkort wisselen van fonds. Ik vind het vrij spannend omdat dit ook wel gewoon loopt, maar zo nu en dan een wissel is ook wel interessant denk ik

1 like

Heeft iemand hier ervaring met lendahand? Ik beleg al met m’n vriend via DEGIRO, maar wil het graag nog een beetje spreiden? Ik twijfel tussen Semmie of Lendahand. Sowieso iets duurzaams.

Omg ik moet echt denken aan @Infidel this could have been you

2 likes

Oh no dit is echt erg! :sweat_smile:

@Shadina Let wel op dat je vanaf dezelfde rekening overboekt als waar je account op staat. Mijn man had een week geleden geld overgeboekt vanaf de gezamenlijke rekening naar zijn Wallet en dat geld hangt nu nog steeds ergens :expressionless:

Oh shit, storten ze dat wel terug?

Ja, als het goed is wel! Hij moet even wat documenten doorsturen als bewijs, dus zal wel loslopen. Maar wel echt balen als je net in een dip wilt kopen en daardoor te laat bent.

1 like