Beleggen/investeren

Ik heb volgens mij inmiddels heel dit topic doorgelezen maar vind het nog steeds best lastig wat te kiezen. Is er eentje waarmee je met een relatief laag bedrag kan instappen? Het antwoord staat vast wel ergens in dit topic maar zie de bomen door het bos niet meer :joy:

Ik heb overigens al een koophuis, wil wel binnen een aantal jaar een nieuw huis kopen en heb nog geen kinderen.

Bij semmie kan dat
Maar zij beleggen voor jou in duurzame fondsen dus dat is niet zelf kopen enzo

1 like

Kan je wellicht wat over je eigen ervaring vertellen? :hugs: ga mij alvast even inlezen

Ik dm je

1 like

Meesman is ook alleen maar duurzaam!

Ik gebruik net zo als @Luzarl Semmie om te beleggen. Ben er super tevreden over.
Dacht ook dat als er in duurzame fondsen wordt belegd er minder risico is op verlies (weet dat niet zeker!)

1 like

Ik ga nu beginnen met een combi van Semmie (serieus beleggen) en bux zero (€10 op gezet, om een beetje op een makkelijke manier zelf te leren beleggen). Ben heel benieuwd! Je krijgt bij sommige affiliate links een gratis aandeel bij bux dus leuk om mee te starten denk ik.

Ondanks dat Jack Ma al 2 maanden awol is heb ik toch maar wat alibaba bijgekocht.
Ik heb voor de lange termijn wel vertrouwen en de prijs is daarom nu natuurlijk ook wel lager dan concurrenten.

1 like

Vandaag is bekend geworden dat hij niet vermist is toch? Ik heb op de lange termijn ook vertrouwen. Ook al heb ik maar 1 aandeel en is die flink minder waard geworden de afgelopen weken :sweat_smile:

1 like

Ik ben mij aan het orienteren op beleggen voor mijn pensioen. En Semmie was ik nog niet tegen gekomen, maar heb het even gegoogled en klinkt aantrekkelijk. Is het goed als ik wat vragen stel in een dm @Luzarl en @Strawberry?

Ik weet veel info is online te vinden, maar ik mis juist een beetje persoonlijke ervaring. Ik ben een aardige leek met beleggen zelf namelijk, maar ook in mijn omgeving hoor ik er weinig mensen over.

Ja hoor dm me maar

1 like

Stuur maar een dm

1 like

Waarom kiezen jullie voor beleggingen versus cryptocoins? Puur uit interesse. Kies dat wat zo dicht mogelijk in de buurt komt, al zal ik vast iets gemist hebben.

• Crypto currency voelt onbetrouwbaarder (als in, dat je niet weet of je geld wel van jou blijft bijvoorbeeld)
  • Crypto currency voelt risicovoller (als in, dat je het idee hebt dat je meer kan verliezen)
  • Iemand helpt mij met beleggen, maar ik ken niemand die dat met crypto currency kan doen
  • Handelen in valuta is tegen mijn principes

0 stemmers

Anders: van crypto heb ik 0 verstand en dat is iets wat ik niet ga begrijpen. Beleggen in aandelen/ETF’s is iets wat ik nog enigszins begrijp.

2 likes

Die had ik er eigenlijk expres niet bijgedaan, omdat je dat kan leren/niet nodig hebt om erin te handelen :slight_smile:

Ik beleg vooral omdat ik daar voor m’n gevoel meer grip op heb, maar ben nu een beetje aan het spelen met crypto voor wat kleinere bedragen.

Risicovoller omdat de markt veel meer fluctueert en onbetrouwbaarder omdat je het ergens moet opslaan en die mensen van cryptobanken ook wel eens met de noorderzon en het geld schijnen te verdwijnen.

En ik vind het ook niet zo leuk.

3 likes

Ik heb een paar jaar geleden wat geld gelegd in bitcoins, en ik wil meer gaan bijkopen alleen ik vind het te ingewikkeld? Ik weet gewoon dus echt niet meer hoe ik nou geld stort via mijn wallet etc.

Ik durf crypto ook niet aan, maar pfoe ik had graag de afgelopen week bitcoins gehad, wat een stijging!

Zou je misschien iets willen vertellen over handelen in crypto? Ik zou het wel willen proberen, maar nog niet echt verstand van. Welke wallet gebruik je bijvoorbeeld, welke coins koop je en waarom, wat is je rendement? Andere tips of interessante weetjes oid haha. Snap het als je niet alles wil delen, maar leek me wel leuk om wat ervaringen erover te horen