deze had ik ook! het ging telkens over geld witwassen en ik wist nooit wat dat betekende haha
Mijn meest memorabele musical was echter toen ik 4/5 was en met mijn kinderdagverblijf âde kleine zeemeerminâ deed. Het budget was beperkt dus de aankleding en kostuums waren grotendeels van blauwe vuilniszakken gemaakt. Ik was een octopus (dus blauwe vuilniszak met gat voor mijn gezicht en dan van die slierten eronder voor de tentakels). Mijn moeder heeft het er op de dag van vandaag nog over, ik denk dat ze vooral doodging bij âdiep in de zeeâ toen we ook met aan elkaar geplakte blauwe vuilniszakken zaten te wapperen om golven na te doen.
De doem van Gunder (geloof ik dat de naam was).
Ik kreeg de hoofdrol maar wilde ik niet (want moest je een solo liedje zingen) dus toen had ik een bijrolletje als kraker en mocht ik schreeuwen;
EY BIERTJUUUUH!
Die deden wij ook! Ik vond hem best stom, had ook een heel klein rolletje als hotelreceptioniste. :â) En ik zat in het koortje met de verdwenen kinderen (of zoiets? Kan me niet goed herinneren waar ie over ging, behalve dat ie creepy was).
Edit: De doem van Gunder dus.
Ik heb dus nu het eindliedje van onze musical Zwendel in mân hoofd zitten
Afscheid van een eiland, want we moeten verder gaaaaan
er komen nieuwe tijden aaaaan, afscheid van een eilaaand
Gelukkig had ik maar een kleine rol. Paar jaar ervoor was ik Maria in het kerstspel incl solo. Nachtmerries nog steeds cringe ik er wel eens om
Omggggg same!
Wij hadden niet zoveel keus omdat we maar 11 leerlingen in groep 8 hadden, maar wij hebben Kunst en Vliegwerk gedaan en ik was een Gallery houdster.
âKom maar binnen in de Gallery van vallery, kijk maar rond en kies een prachtig schilderijjjjjâŠâ
Die hadden wij ook!!
Ik was een Sunset fan âŠ
Wij deden âauditieâ!
Vond het een super leuke musical, maar vond het super stom dat ik Ă©Ă©n opmerking moest maken dat ik zogenaamd verliefd was op de meester.
Wij deden Happy Landings, maar is al 20 jaar geleden dus staat niet in de lijst haha. Ging over een vliegveld en vluchten die vertraagd waren. Ik had 3 rollen: passagier 3, stewardess 1 en nog iets. Ik vond het stom want wilde een grotere rol omdat ik op toneel zat maar ik was vet verlegen dus durfde dat niet te zeggen.
Mijn afscheidsmusical was in 1897 dus ik kan hem niet online vinden, maar volgens mij heette hij Soap en ging hij over een meidenband die ook op tv was oid. Ik weet bij god niet meer wat de verhaallijn was, maar misschien was dat ook uit protest want ik was in die tijd een up & coming actrice/musicalster (in mijn hoofd) maar we kregen de rollen per loting toegewezen en ik was echt Boom 6 ofzo. Er zat wel een stukje in waarin âde leerlingen zelf mochten improviserenâ, iets van een playbackshow, en die mocht ik presenteren. You better believe dat baby Grace daar een uitgebreid script voor heeft geschreven en haar moment in de schijnwerpers heeft gepakt.
Oud besje
Wij deden ook Spooky! Weet er niet zoveel meer van, ik was de moeder
Ja het was eigenlijk al heel wat dat we in de kweekschool een musical mochten opvoeren.
Ik had âgeldkoortsâ over een buurt waar nieuwe bewoners kwamen. Ik zat in het koor dus ik ken alle liedjes nog heel goed
Ahh wij hadden deze musical ook, word helemaal nostalgisch als ik die liedjes weer hoor haha! Ik was een van die giebelende meiden (geen idee meer welke van de 2)
Omg wij hadden deze musical ook! En een van de vaders regisseerde de musical want hij was professioneel clown (lol) en toen had hij zn dochter die rol gegeven met als gevolg dat elk meisje uit de klas boos op haar was lol.
Ik speelde een mannenrol: het Rob Geus Kind uit groep 6 die Berend heette en tegen de wijkagent ongelofelijk bijdehand ging doen, alleen de professionele clown had de helft van Mn zinnen geskipt omdat de musical zogenaamd te lang was, maar de scene van zn dochter was niet geknipt, wat een kutlul eigenlijk.
Ik was ook een figurant in de zwemscene en toen moest ik tijdens dat die scene afspeelde in Mn bikini rondâzwemmenâ op het podium, maar de andere meisjes durfden niet meer op het moment suprĂȘme, dus ik liep daar alleen half naakt rond met Mn armen in schoolslag en Mn moeder dacht Aanvankelijk dat ik per ongeluk tijdens het omkleden het podium was opgelopen, dus die begon me vanaf het publiek te gebaren naar de kleedkamer te gaan.
En ik speelde de juf van groep 3, dat was een hele saaie monoloog en daarna kwamen de kinderen als lieveheersbeestjes. Ik wilde dat ook, maar ik moest dus juf zijn en een super saaie speech geven. Om het lollig te maken had de professionele clown bedacht dat het grappig zou zijn als ik een kleerhanger in Mn trui zou doen en daar dan zogenaamd midden in Mn speech achterkwam, dat zou de speech lekker vlot maken. Not. Mn ouders vroegen me achteraf hoe ik in godsnaam niet doorhad dat ik een kleerhanger aanhad in Mn trui en toen moest ik ze dus uitleggen âdat is humorâ. Allereerst wilde de professionele clown trouwens dat ik zou doen alsof ik vlooien had âals grapâ, maar dat mislukte nog harder in de generale repetitie, dus de kleerhanger was het compromis.