Jaa die deden wij ook! En ik was ook een serveerster (Bep en Bibi heten ze volgens mij) maar was daar wel blij mee! Ik voel me heel nostalgisch nu ik eraan terug denk…
Het spookhotel.
( hij heet anders zie ik )
https://www.musicalopschool.nl/musical/spookie
Lachwekkend genoeg heeft mijn vriend precies dezelfde gehad en dat hadden we later door door een woordgrapje van een liedje ervan.
Ken jij er nog liedjes van? Ik weet alleen nog ‘Ik ben een wonderkind, wonderkind’ ‘ik ben een wonderkind’ ‘wahooooo’. En dat stukje over napoleon met die drop in zn zak. En natuurlijk ‘ach zo’n reisje langs de Rijn Rijn Rijn…’
Jaaa wij hadden ook de Spettershow!
Ik heb dit topic geopend en nu staat er een kindermusical bij spotify als aanbevolen
Volgens mij staat die van ons niet in die lijst in de openingspost, ik heb geen idee meer hoe de musical heette.
Maar het ging over een meisje die een kist erfde van een verre tante, en daar zat een orang oetan in. Als ze goed voor de aap zou zorgen zou ze de echte erfenis krijgen. Toen ging de klas op schoolkamp en de kist moest natuurlijk mee, maar de leraar wilde er vanaf geloof ik, dus verkocht hem aan een circus ofzo. Ik weet niet zo goed meer wat mijn rol binnen het verhaal was, ik was een mevrouw die de aap een verdovingsspuitje zou geven maar in plaats daarvan prikte ik per ongeluk de circusdirecteur.
Maar goed, eind goed al goed, de kist is door de kinderen goed verzorgd tot het moment dat hij open mocht, en toen bleek dat de verre tante zelf in de kist zat.
Hahahaha wat een verhaal
Wooow ja nu komt ineens alles terug
Ik denk dat wij een eigen musical hadden, kan me er eigenlijk niks van herinneren maar dat komt misschien ook omdat ik geen tekst had. Ik had enkel een prachtige choreografie op dit pareltje.
Ik ken alleen die Rijn reis nog denk ik! En iets met de opening: “het is een mirakel!”
Heb echt het geheugen van een visstick.
Er was toch zo’n liedje van “Dit is big boat, Ahoy!, big boat, ahoy!”. Echt het enige dat ik mij herinner.
Ik weet het niet eens meer.
Maar ik had ook geen rol.
Ja was een heel gek verhaal. Ik had trouwens nog een rol, maar ik weet niet meer welke. Ik had een pak aan daarvoor, ik moest me heel snel omkleden…
Onze kerstmusical in groep 7 staat er niet bij. Ik weet ook niet meer hoe hij heet maar wel dat het over een meisje ging die gepest werd en viool speelde. Ik was een van de pesters (funfact in het normale leven werd ik gepest). Lijkt een beetje op kerst brengt vrienden maar ik kan me niet meer herinneren of het bij ons over bejaarden ging? Misschien wel, maar mijn geheugen is echt slecht blijkbaar. Het meisje dat ik moest pesten heette wel Annika.
Edit: ik zit net een stukje van die musical op youtube te kijken en volgens mij was het wel kerst brengt vrienden. Al hadden ze ee bij ons wel een iets andere draai eraan gegeven blijkbaar.
Van de afscheidsmusical in groep 8 weet ik totaal niet meer waar hij over ging. Ik had dan ook de meest domme en nutteloze rol ooit: bordjesdrager. Hiephoi. Enige probleem was dat het publiek al ging klappen voordat ik op kwam met mijn applausbord, dus ik was nogal overbodig. Na 1x op te zijn geweest hoefde het volgens de leraar ook niet meer en heb ik de hele tijd achter in een hok gezeten terwijl iedereen in de zaal stond te shinen. Zat ik daar wat te koekeloeren met mijn mooi gekrulde haar en makeup.
Wij ook! Ik was een van de Barbies haha (ik was totaal geen modepop, voelde heel weird destijds). Kan me dat stukje van het liedje nog half herinneren: Na de zomer word ik een topmodel (een topmodel), na de zomer word ik (?) helemaal aanbeden, want na de zomer… Na de zomer, jaaaa dan weeeeel.
En iets over 14 kinderen in London, Wladiwostok of Parijs.
Diepzinnige teksten hoor
Ohh 1999? Mijn broer deed hem.
Hoera we zijn gestrahand en ergens vastgelopen
Met je hoofd in de wolken en je voeten in het zaaand, Hoera! We zijn gestrand!
Jaja heeft indruk gemaakt😁
Oh en zelf hadden wij ‘Wie steelt de show’ in groep 8. Ik was Ruud uit het Big Brother huis, 1 van de juryleden. Iemand onder de oma’s die dat nog wat zegt?
Kauwgom gangsters
Mijn klas had ook Feestlift!
Ik mocht een solo ‘zingen’ (het was meer een praatliedje tijdens een spreektbeurt-scene) en ik kan me helemaal niet herinneren hoe ik het deed. Ik weet wel dat ik het superleuk vond en ik had speciaal een spreekbeurtposter in elkaar geknutseld.
Wij hadden ook Kunst en Vliegwerk!
Ik vond het trouwens niet echt een hele leuke musical.
Is dit in andere landen eigenlijk ook een ding? Of echt typisch Nederlands?