Ik snap hier echt geen hol van, vriend en ik hebben allebei studieschuld. Die van hem een stuk hoger dan die van mij. Moeten allebei binnenkort gaan betalen, als ik de rekenhulp invul en ik geef aan dat ik geen partner heb dan moet ik 75 euro per maand betalen. Als ik aangeef wel een partner te hebben en ik vul zijn schuld ook in dan moet ik 155 per maand betalen. In allebei de gevallen is dat wat ik naar draagkracht kan betalen, het wettelijke bedrag is in allebei de gevallen 155. Dus in mijn eentje kan ik naar draagkracht het wettelijke bedrag niet betalen, maar samen met hem wel? Terwijl hij echt een behoorlijke studieschuld heeft en ook een hoog maandbedrag. Hij verdient ook ongeveer 800 netto per maand dan ik trouwens. Maar zijn inkomen maakt toch niet dat ik meer kan betalen aangezien hij zelf ook een schuld af aan het lossen is?
Ik vind dit zo ingewikkeld allemaal joh. En wij houden onze financiƫn helemaal gescheiden, ja we delen de huur en vaste lasten en betalen boodschappen enzo samen. Maar duo bepaalt dan dat je al het geld maar op een grote berg moet gooien en alles samen betalen?!