Ik heb toevallig laatst mijn rapporten gevonden. Staat dus ‘B. doet mee met spel- en muziekactiviteiten. Soms is ze wat afwezig, ze “vergeet” dan mee te zingen’, ‘B. vindt het soms moeilijk om haar aandacht bij het werk te houden. Ze snapt de opdracht meestal wel, maar heeft dan moeite met het geconcentreerd afmaken van een werkje.’ en ‘B.’s concentratie is soms wat zwak, waarmee het werktempo ook omlaag gaat.’
Latere rapporten zijn zonder uitgebreide tekst en staat er alleen bij concentratie en werktempo voldoende - matig.
Maar goed al deze rapporten had ik nog niet gevonden toen ik in het onderzoek zat. Mijn moeder was in tegenstelling tot sommigen van die van jullie juist overtuigd dat ik het wel had (achteraf, toen ik er zelf mee kwam). Maar wij dachten allebei dat het in mijn jeugd niet heel duidelijk was, omdat ik niet voor grote uitdagingen stond (school was geen probleem ook zonder concentratie). Ik was enkel wat dromerig hadden wij het idee. Maar de vragen zijn wel zo dat je het denk ik niet per se gemakkelijk richting een bepaalde uitkomst kunt sturen bewust.