Ja ik herken me hier ook wel in. Ik ben geen pleaser, maar ‘het stoppen met proberen’ stukje is echt extreem herkenbaar. Mijn psychiater heeft inderdaad wel gezegd dat dit soort klachten ook kunnen passen bij adhd
edit; @FLovesLondon ik ben in België gediagnosticeerd. Bij mij waren het een aantal tests, ik heb daarvoor geloof ik vier of vijf sessies gehad bij een psycholoog. Ik heb zelfs een test gehad waarbij er van die plakkers op mijn hoofd geplakt werden terwijl ik een test moest doen haha. Ik vond het centrum waar ik gediagnosticeerd ben heel prettig. Ze zitten in Vlaams-Brabant en Limburg, dus ik kan je eventueel de naam DM’en. Ik weet niet meer wat ik toen betaalde, ik denk 300 euro in totaal? Mijn ouders werden hier wel actief bij betrokken en ook mijn psychiater heeft later nog eens met mijn moeder gebeld (na toestemming van mij natuurlijk) na het rapport van de psycholoog om het nog eens extra over mij als kind te hebben. Mijn diagnose moest wel bevestigd worden door de psychiater, aan de hand van het verslag van de psycholoog en de testresultaten.
Een vriendin van mij heeft de diagnose gehad via de psychologenpraktijk van de Universiteitsdienst, maar dat stelde dan weer veel minder voor. Dat was een vragenlijst invullen geloof ik, en een gesprek met haar moeder. Verder geen psychiater bij betrokken. Geloof wel dat zij veel meer heeft moeten betalen dan ik, heel raar.