Ahhh dat is altijd zo kut :(. Heb je eindelijk de moed verzameld om te bellen. Ik haat bellen ook dus ik had mijn huisarts gemaild, weet niet of dat voor jou een optie is?
Ik heb een belafspraak kunnen inplannen via het online portaal van de huisarts.
Ik had dit precies hetzelfde, zo stom! Wat goed dat je online een afspraak hebt gemaakt
Omg help, ik ben echt helemaal over de zeik.
Ik heb het hier eerder gehad over een ADHD groep waaraan ik mee (zou) doen. Vandaag was weer zo’n meeting en dit keer moest mijn vriend mee. Doordat zijn meeting uitliep boden ze aan de groepstherapie online te volgen.
Nou, dat deden we. Daarna heb ik door dat mijn hoofd op een beamer van 3 bij 6 wordt weergegeven. Omdat ik angstig was naar de groep te komen op het begin heb ik wat struikelpunten besproken met de therapeuten. Één van die struikelpunten is dat ik het haat in het middelpunt te staan, dan klap ik dicht. Ik kan niet voor een groep staan want dan krijg ik een paniekaanval. ZIE IK MIJN HOOFD MEGA GROOT OP DAT BEELD nou instant paniek en bijna janken
Daarna vraagt de therapeut of we de mogelijkheid hebben om in de pauze even snel langs te komen. Dus wij hadden al een beetje error? Kort daarna vraagt ze of we NU kunnen komen dus wij halsoverkop de auto in
STAAT ER FILE WAARDOOR WE DE AFSLAG MISSEN. Dus wij draaien om; nog meer file door een ongeluk. Dus we halen heel die groepsmeetijg niet.
Hoe kun je nou twee mensen met ADHD halsoverkop laten komen, dan is dit toch het perfecte voorbeeld wat er gaat gebeuren???
Omg Ben echt kotsmisselijk en paniek dus sorry van dit warrige kut verhaal
En nu mag ik niet meer mee doen met de groep omdat ik twee meetings heb gemist. Als er niet halsoverkop aan me was gevraagd of ik even snel de auto in wilde stappen om aan te sluiten had ik er gewoon bijgeweest hoor?
Maar goed doei ben ik daar lekker vanaf
Jeetje wat balen en wat dom dat je nu moet stoppen. Sowieso heel raar om te vragen of je daar halsoverkop naar toe komt.
Heel erg op de cliënt gericht en op maat, maar niet heus als de protocollen maar nageleefd worden
Ik heb de afgelopen weken het hele topic doorgelezen, wat een herkenning! Maar ook confronterend omdat ik zoveel van mijn mindere eigenschappen ook teruglees. Ik ben 33 en heb sinds kort een ADHD diagnose. Dacht nooit dat ik het zou hebben want ik ben niet druk enzo, tot een vriendin vertelde over haar ADHD en ik bij heel veel klachten dacht “kan je hier voor behandeld worden? Dit is toch normaal?” maar blijkbaar is het niet normaal dat je eerst een half uur moet huilen voor je aan een opdracht begint omdat je het overzicht niet hebt, oeps. Fijn om met jullie mee te lezen en te zien dat ik niet alleen ben.
welkom bij de club!
Telefonisch consult met de huisarts gehad. Ik vertelde mijn verhaal, dingen waar ik tegenaan loop. Hij stelde wat vragen en zei “ik ga je doorverwijzen, het zou mij niks verbazen als dit eruit komt”.
Hij heeft ook echt gelijk die verwijzing gemaakt. Kreeg 'm meteen al in mijn mail.
Ahhhh wat fijn! Hopelijk is de wachtlijst niet te lang en kun je snel aan de slag
Wachttijd was wel lang zei hij. Ik vond 8 weken terug. Maar toen ik deze post aan het tikken was werd ik al gebeld door ze.
Vraag me ook af wanneer deze lieve begripvolle pro-actieve huisarts mijn oude huisarts heeft opgegeten.
Update: Inmiddels weet ik dat ik het wel heb, combi ADD/ADHD, en ik ben toch een soort van blij dat ik het wél blijk te hebben.
Wat fijn voor je, hoop dat t je gaat helpen! Wat gaat er nu gebeuren, therapie?
En ehm combi add/adhd? Hoe hebben ze dat aan je uitgelegd? (Dat bestaat namelijk niet)
of bedoel je adhd van het gecombineerde type (= adhd in de volksmond)
In het verleden heb ik meerdere keren via de huisarts een vragenlijst ingevuld maar nooit verder actie ondernomen. Na jarenlang niet te hebben doorgezet wat betreft ADHD onderzoek. Heb ik morgen wederom m’n “eerste” afspraak bij de HA .
Update: doorverwijzing gekregen en aanstaande maandag al heb ik een intake bij Oh My Mood. Heeft iemand hier ervaring met hen?
Nooi van gehoord, het klinkt heel hip? Als het tassenmerk
Met een vlogkanaal erbij, moodgloss
Haha ja maar echt! Ik vroeg specifiek om een plek met korte wachttijd en schijnbaar is dit een of ander innovatieve organisatie waar geen wachttijd is. Je betaald daar zelf wel een bijdrage voor ook moet ik zeggen maar goed, ik wil graag zsm passende therapie/medicatie.
Huh wacht even, dit centrum doet alleen therapie bedoel je? Ik wil gewoon een “oplossing” loop al m’n hele leven tegen muren op en merk dat ik het echt niet meer trek.
Als ze je niet de behandeling kunnen geven die je toch blijkt nodig tr hebben, kan je gewoon alsnog het gzz circuit in hoor! Ik ben zelf bijv. Ook geswitcht omdat de hulp die ik kreeg (niet kreeg eerder) niet paste. Het is super fijn dat je nu het onderzoek krijgt en het is een goede instelling als ik het zo lees. Gewoon zien als de tweede stap na de huisarts. En dan zie je wel welke stappen je dan zet!