Wat een fijn topic, en zoveel herkenning. Mijn moeder zei me jaren geleden dat ze het idee had dat ik ADD heb, omdat ze dat naar haar idee zelf ook heeft (ze moet altijd overal post-its van maken om structuur te krijgen in haar hoofd). Ik ben zelf een enorm warrig type: ik raak alles kwijt, vergeet dingen snel, kan me slecht concentreren, stel heel veel uit. Vroeger begon ik heel enthousiast aan dingen maar had ik er halverwege geen zin meer in. Eigenschappen waar ik zelf last van heb maar mijn omgeving ook (veel ruzies gehad hierover in mijn vorige relatie). Maar wat ik mooi vind is dat ik in dit topic ook eigenschappen herken die ik fijn vind aan mezelf.
Ondanks de slechte concentratie en het uitstelgedrag heb ik wel een universitaire studie afgemaakt en heb ik nu een goede baan. Maar nu merk ik dat het me begint op te breken en het resulteert in me vergelijken met anderen, een negatiever zelfbeeld. Ik vind mezelf vervelend dat ik taken uitstel, dat het concentreren niet lukt. Dat is ook allemaal erger geworden door thuiswerken. Zijn dit dingen die jullie ook herkennen? En hielp het voor jullie om gediagnosticeerd te worden? Ik twijfel er nog een beetje over om dit te laten doen.