Lastig! Even grof geschat halen wij in het eerste jaar die urencriterium sowieso niet.
Om wat meer zekerheid te behouden en omdat we er nog niet goed genoeg van kunnen leven willen we eerst beiden 3 dagen blijven werken en dit er naast doen. Even spoiler voor herkenbaarheid.
We gaan een dorpshuis met horecabestemming overnemen in ons dorp. Eerst draaien we alleen voor de verenigingen en dan willen we het langzaam uitbreiden naar meer werkzaamheden voor de onderneming en minder werken in loondienst
Met een eventuele zwangerschap zou mijn partner het kunnen oppakken en krijg ik denk ik ook een stukje vanuit loondienst gewoon verlof?
Wel zuur in jullie geval trouwens! Daar zijn natuurlijk geen uitzonderingen voor wanneer de werkzaamheden in jullie vof dan stilstaan? Moet je dus wel echt zelf een potje voor opbouwen.
Ik noemde nu dus de constructie beide in loondienst werken en beide de onderneming dragen. Maar mijn vriend kan er ook voor kiezen om als zzpāer in dienst in plaats van loondienst. Daar maakt hij de urencriterium sowieso waar. En ik dan de onderneming dragen, maar dan maak ik ook niet daadwerkelijk die uren want hij draait dan ook een groot aantal. Wat ingewikkeld dit
Wachten nog even op de laatste krabbels en dan plan ik maar even een afspraak in om hier wat wijzer in te worden / knopen door te hakken.