Is ook vervelend! Kan het ook wel heel makkelijk vertellen zo (wring mezelf ook graag in twintig bochten om iedereen tegemoet te komen), maar dit blijven rotte situaties. En al helemaal als het om zo’n groot project gaat.
Ik ga ook eens nadenken of ik misschien niet iemand anders kan aanraden om het over te nemen. Dan kom ik iig met een beetje een constructief voorstel (ja ik weet dat dat niet mijn taak is hahaha maar mss heb ik ze in de toekomst nog eens nodig).
Ja ik wilde precies dit voorstellen toen ik je berichtjes las! Zo laat je wel iets positiefs achter en je kan er financieel ook nog iets aan hebben als je met die tweede persoon afspreekt dat je een soort affiliate-bonusje krijgt.
Ik heb een klus aangenomen met nog iemand die daarna 3 maanden stil lag, we doen 'm nu alsnog maar eigenlijk past het bij ons beide helemaal niet in de agenda erbij. Nu is 't iedere x echt drama en kan ik niet wachten tot ik met die klus kan stoppen (we hebben afspraken lopen tot 1 april)
Ja hier ben ik dus bang voor, dat ik dan geen nee durf te zeggen en het zo’n vreselijk slepend blok aan mijn been wordt. Ik moet het echt maandag gaan afzeggen…
En? Gedaan?
Ik wacht heel berekenend nog even op het tekenen voor het nieuwe werk ik kan me geen gat veroorloven mocht dat ineens niet doorgaan. Maar ik heb wel besloten dat ik geen vervanger ga aandragen want ik ken zelf eigenlijk niemand en ik wil ook niemand voorstellen die er vervolgens een potje van maakt. Dus helaas, de uitgever moet zelf iemand anders zoeken, het is een prima betaalde klus dus dat zal niet zo moeilijk zijn.
Als ik iets aanschaf, tweedehands, deels “op / voor de zaak”/deels privé, hoe moet ik dit administratief doen?
Uitleg
Het gaat om een bakfiets… deze zal pak ‘m beet 50% ban z’n tijd voor de zaak zijn. Basically kopen we ‘m omdat we anders nooit kunnen fietsen. Wij vangen namelijk gehandicapte kinderen op, en in alle weekenden en dagen dat zij er zijn zitten we nu telkens beetje vast in huis of met de auto weg. Maar dat wil ik niet meer. Ook om deze kinderen op te halen van school etc…
Maar goed als er eenmaal een bakfiets is, willen we die dan ook met onze eigen kinderen in t weekend gewoon gebruiken. Dan ga ik niet ook nog een moeder fiets oid aanschaffen. Maar nieuw vind Ik ze te duur.
Kan ik gewoon de helft opbrengen als kosten? Hoe moet ik dat aantonen? Mp geef geen bonnetje haha.
Andere kosten (zoals aanschaf van een bed voor cliënten oid) pin ik dan met de zakelijke rekening. Maar omdat dit 50/50 zal zijn, kan ik natuurlijk niet het hele bedrag van de zakelijke aftrekken ?
Ik ben altijd bang iets fout te doen en dan op m’n kop te krijgen van de belastingdienst haha …
Edit; ja ik heb wel een boekhouder maar wil altijd liever eerst zelf dingen uitzoeken. Want hij stuurt gewoon een factuur per mailtje
volgens mij beantwoord dit deels je vraag
Zijn er meer mensen die moeite hebben met de website van de belastingdienst? Heb net aangifte omzetbelasting 4e kwartaal ingediend maar heb geen betalingskenmerk op mijn bevestiging echt super frustrerend, moet ik zeker morgen weer 6 uur aan de telefoon hangen
Als je naar overzicht aangiften gaat staat er in een rijtje het betalingskenmerk begreep ik!
Thanks! Ik zie t idd. Zie nu ook een melding op de site dat het probleem bekend is dus ik was weer aan het paniekeren om niets haha
Ik zit erover te denken om een rekening te openen bij Knab, meer mensen hier ervaring mee? (of tips voor andere fijne(re) banken)
Zag ook deze deal waarbij je gratis het boek ‘profit first’ krijgt als je een rekening opent bij Knab: https://www.profitfirst.nl/bank/
Ik vind Knab echt heel fijn en gebruik ook profit first voor mijn boekhouding, ook een aanrader! Dus ik zeg doen
Ik wacht nog steeds op de VOF optie van KNAB! De EZ heb ik daar en heel fijn!
@itakepictures ik had je antwoord helemaal gemist joh
Jaa deze had ik via internet idd gevonden! Vroeg me alleen nu nog af of ik dan een deel van m’n zakelijke rekening maar privé moet overboeken, of het gewoon erbij optel in the end. Net als bij een deel van de energiekosten enz
Yep ik bankier bij KNAB en pas Profit First ook toe en over beiden erg tevreden! Profit First is voor mij wel echt een van de beste lessen die ik in 10 jaar ZZPer zijn geleerd heb. Geeft mij zo veel rust en overzicht in mijn geld
Dank voor de reacties! Ik heb gelijk een rekening geopend.
Oke nog een btw-aangifte vraag (ging niet helemaal soepel deze maand haha), maar: heeft iemand wel eens per ongeluk betalingskenmerk bij de omschrijving gezet ipv bij de regel voor kenmerk zelf? Weet niet of dat uitmaakt voor hoe de belastingdienst je betaling herkent…
Hier ook knab én profit first fan. Ik raad het elke ondernemer aan die het nog niet gebruikt.
Weet iemand hier of je een ZEZ uitkering mee moet tellen bij je omzetbelasting?
@Suikerklontje weet jij dit misschien?