Ik heb twee jaar geleden een kledingzaak gestart, als je meer wil weten mag je natuurlijk altijd een berichtje sturen! Is voor mij echt nog de beste beslissing ooit geweest, het is super pittig en lastig maar je krijgt er gigantisch veel voor terug.
Welke apps gebruiken jullie om bonnetjes te scannen voor BTW registratie etc.
Ik denk de laptop gewoon activeren voor het volle bedrag. Het 50% privégebruik is dan eigenlijk een privé onttrekking en daarmee corrigeer je dus later 50% van de zakelijk afgetrokken kosten (afschrijving alleen waarschijnlijk).
Let op dat wanneer je nog meer kosten maakt voor de laptop, reparatie ofzo, dat dan de BTW ook maar deels aftrekbaar is.
Welk antwoord had je van de boekhouder gekregen?
Ik denk erover na om een eigen bedrijf te beginnen. Waarin laat ik even in het midden. Maar ik vind het zo spannend soms en ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Wanneer wisten jullie dat het âtijdâ was om te beginnen met een eigen bedrijf? Of groeide dat gewoon?
Het werk dat ik wilde doen âbestondâ niet in loondienst, dus voor mij was het eigenlijk meteen duidelijk.
Als je enthousiast genoeg bent, gewoon beginnen. Het kan en zal nooit helemaal perfect zijn en al doende leert men.
Ik verveelde me tijdens corona dus begon ik maar gewoon. Maar is vrij laagdrempelig en kost me 1 dag per week. En na een maand voorbereiding maar gewoon bij de KvK ingeschreven.
âStart before youâre ready!â
Ik had genoeg geld gespaard om 6 maanden 0 inkomen nodig te hebben. Toen ben ik gestopt met mn baan en nooit meer omgekeken
Zijn er hier ZZpâers in de cultuursector die zich gaan/willen omscholen? Het zicht op optredens lijkt steeds verder weg te zijn en ik kan niet alleen van mijn muzieklessen rondkomen. Ik ben aan het kijken naar vacatures en traineeships, maar had ook begrepen dat er een omscholingstraject komt via de overheid?
Edit: weggehaald
Ik inmiddels al een tijdje niet meer, maar wel twee jaar gedaan!
Edit: wel in loondienst, niet als zelfstandige trouwensâŠ
Oké leuk! Had je daarvoor ook een cursus/training oid gevolgd?
Een korte starters training gevolgd bij het bedrijf waar ik in dienst kwam, maar vond ik erg overbodig om eerlijk te zijn. Weinig nieuws van opgestoken.
Ik ben fotograaf, kunstacademie gedaan en mijn inkomsten hebben ook zwaar te lijden onder corona, dus ik overweeg ook omscholen. Het vervelende is dat een 2e HBO voor mij betekent dat ik instellingscollegeld moet betalen en dat is 8K.per studiejaar. Ik heb dat geld niet. Ik heb dat traject van de overheid bekeken, en je kunt wel een loopbaancoaching of een cursus/studie vergoed krijgen, maar dat is tot max 1100 euro als ik het goed begrijp. Er start in december een nieuwe ronde dus je moet je voor die tijd aanmelden. Ik heb mij wel aangemeld bij een loopbaancoach, zodat ik iig kan onderzoekenwat bij mij zou passen. Wat zou je willen gaan doen?
Ja, ik kan dat ook niet betalen. Ik zie alleen nergens de optie om een afspraak te maken met een loopbaancoach? Ik zit zelf te denken om iets van online marketing te doen. Ik maak regelmatig content en doe onderhoud social media voor 2 kleine bedrijven en zou dat dan graag willen uitbreiden en er echt voor gaan.
Oké jammer dat je er weinig van hebt opgestoken.
Ik ben echt op zoek naar iemand die een training of cursus heeft gevolgd en mij deze kan aanraden haha. Maar bedankt voor je reactie!
Iemand doet zich via instagram voor als mijn bedrijf om een âwinactieâ te promoten met een gevaarlijke link.
(oplichting) ik heb mijn volgers opgeroepen dit te rapporteren, maar weet iemand wat ik nog meer kan doen?
Ik wil ook wel een melding maken als je je insta wil delen? Misschien als we t met meer mensen doen dat t sneller gaat?