Ligt ook echt aan de coach zelf.
Iedereen noemt zichzelf tegenwoordig ook coach, daar krijg ik de kriebels van. Zelfde als webbouwer (wat ik ben) maar dat ze niet eens een simpele CSS code kunnen schrijven of fout oplossen…
Mijn coach is business strateeg en heeft een marketingachtergrond, is NLP + hypnose gecertificeerd en nog zoveel meer. Zij helpt mij dus echt op alle vlakken waaronder de strategie, marketingplannen (en echt van a tot z), maar ook stukje mindset. Vaak weten we het wel maar hebben we belemmerende overtuigingen die ons proces blokkeren. Lastig om daar in je eentje aan uit te komen en ik merk zelf dat mijn vrienden of familie dit toch allemaal niet begrijpen en juist voor nog meer blokkades zorgen. Zij haalt mij hier uit.
Daarnaast moet je een coach altijd zoeken op basis van wat jij graag wilt worden. Dus iemand die al veel verder is in jouw proces zodat zij jou ook echt kan helpen & ondersteunen. Iemand die net begint zal je niet met alles kunnen helpen omdat zij qua proces gelijk loopt met jou.
Mijn omzet van Q1 is ten opzichte van vorig jaar is met 75% gestegen sinds ik met haar werk.
Oh en waar zij mij dus bij helpt is om te werken AAN mijn bedrijf, aan mijn eigen groei, plannen maken waardoor ik passief inkomen genereer, zichtbaarheid maar ook gewoon het omdenken, leren om te gaan met tegenslagen…
Ik weet het allemaal wel maar ik gaf altijd de voorkeur aan werken voor klanten met als gevolg dat ik niet groeide, hetzelfde bleef doen, er geen uitdaging meer was… De passie verloor voor mijn werk. Mij compleet wegcijferde.
Ik werkte echt 7 dagen in de week, soms wel 12 uur per dag. En dat brak mij helemaal op vorig jaar. Ik zat tegen een burn-out aan.
Nu heb ik een middenweg gevonden, sta ik sterker in mijn schoenen, sla ik regelmatig aanbiedingen af, werk ik minder en verdien ik meer dan dat ik ooit deed. Niet dat het daarom draait, maar ik heb door dit alles wel meer rust gekregen en het plezier weer teruggevonden.
Al kan die balans nog wel iets beter hoor, ik ben nog niet daar waar ik wil zijn.