Gelukkig is het niet een branche die hier speciaal door getroffen wordt en het geld komt van een fonds dat sowieso wel gaat uitbetalen, maar echt alles hangt nu in de lucht natuurlijk. Misschien is mijn redacteur wel al coronadood, wie weet??
New York is te laat in actie gekomen lees ik her en der, dus het zou zomaar kunnen dat er daar echt belachelijk veel besmettingen zijn. Ik duim voor je dat je gewoon lekker betaald word, op tijd!
Maar zou dat niet gewoon net zo gaan werken als de ZEZ dan? Dus wat je gemiddeld aantal uren is per maand mag je doorrekenen voor de urennorm.
Zou ik wel logisch vinden ja…
Hai ik ik heb weer een ondernemersvraag! Intussen is alles rond met ons bedrijf maar onze baas ziet het niet meer 100% zitten omdat hij twijfel bij ons voelde. Logisch, hij kwam aanzetten met termen als fictieve huur en wij weten helemaal niet wat dat voor ons inhoudt. Is er iemand die hier goed verstand van heeft en me in PB even advies wil geven?
Dit is dezelfde baas die je niet wilde betalen voor je gewerkte uren en die zijn werknemers zwart betaalt? Is het wel verstandig om een bedrijf op te zetten met hem?
Ik heb ook een buffer maar het wel aangevraagd
Ik zou het zeker doen
Als ik jou was, zou ik hier niet aan beginnen. Naast dat het klinkt alsof jullie zelf niet over de nodige kennis beschikken om zoiets aan te gaan (in ieder geval niet op korte termijn), klinkt hij ook alles behalve betrouwbaar. Je wilt hier echt niet door in de problemen komen.
@Lula @Totoro dankjewel voor jullie meningen! Ik neig ook naar stoppen, maar wil zo graag zijn concrete plan nog even zien. Ik vrees alleen dat dat weer vol gaat staan met wollige termen die ik niet begrijp.
Las net dit artikel:
Ben echt benieuwd hoe ze dit nou praktisch gaan uitwerken allemaal.
Ja want wat ik hier weer gek aan vind is dat je dus ook 1000€ krijgt (volgens deze meneer), ongeacht je inkomsten gedaald zijn of niet. Ongeacht of je hobby speenkoordenmaker bent ala 300€ per maand of 40-50u per week draait voor weet ik hoeveel.
Dat lijkt me erg unfair. Ik ben zelf zzp’er in de zorg en maak gewoon meer uren nu.
Tuurlijk mag iedereen mij 1000€ overmaken, maar dat is toch niet de bedoeling van deze regeling haha🤪
Ja inderdaad maar het klopt wel wat er staat dat het moeilijk toetsen is. Ik factureer ook altijd pas aan het eind van de maand en ik kan totaal niet inschatten hoeveel uur ik ga maken in de toekomst omdat dit heel wisselend is. Dus dat lijkt me lastig toetsen met zo’n aanvraag.
Ja precies ik snap de haken en ogen ook hoor!
Als mijn cliënten ziek worden zit ik ook ineens zonder werk en zal ik het wellicht wel nodig hebben als dit maanden gaat duren.
En ook dat achteraf eventueel terugbetalen niet kan. Want misschien ga je na deze crisis wel 40 ipv 30u werken om kosten in te halen en dan draai je zeker weer net 10€ teveel om er achteraf weer recht op te hebben en kan je weer terug betalen haha. Terwijl je het in die tijd wel echt nodig had… moeilijk moeilijk…
Ik ken wel mensen die per opdracht factureren en dus nu werken voor iets wat pas in de zomer uitbetaalt. Of die per maand normaliter factureren maar dat nu voorlopig niet doen zodat ze die uitkering aan kunnen vragen.
Ja dat is helemaal lastig dan om te checken door de overheid!
Daarom vraag ik me ook echt af hoe ze dit gaan oplossen.
Ik werk zelf in de zorg en had tot voor paar dagen geleden much werk
Nu bijna niets omdat ouders niets willen riskeren voor hun kind (logisch)
Ik vind het best lekker maar ergens wel unfair naar zorgpersoneel in loondienst wat zich nu helemaal kapot werkt
Dat eerste snap ik wel (dat is ook geen truc toch?), maar van dat tweede kan ik zó boos worden. Zeker nu.
Nja ik vind het eerste eigk net zo niet netjes als het tweede.
Die mensen in situatie 1 zouden nu sowieso niks verdienen, want werken naar opdracht toe en weten al dat ze 15.000€ gaan factureren in juli en oktober (deze persoon heeft dus niet minder opdrachten door het virus)
Ooh zo, sorry ik begreep je verkeerd. Ja helemaal eens!
Edit: ik bedoel, prima als ze dat doen. Maar dan moeten ze geen aanspraak willen maken op die regeling. Echt heel stom dat dat wel gebeurt. Ook dit hoort bij solidair zijn.
Nou lees ik weer dit:
Maar hoe gaan ze dan checken hoeveel uren mensen besteden?