Zwangerschapskleding inspiratie topic

Bedankt allemaal voor jullie hulp. Heb nu bij wehkamp een aantal blousejurken besteld uit de gewone collectie (rekening houdend met het model zodat m’n buik er in kan). Laat jullie weten of het wat is!

1 like

Only maternity. Ik heb zelf maat 44/46 en 1.68 en was al voorbereid op een nachtmerrie qua positiebroeken&kleding na een mislukte shopsessie bij prenatal waar alles te lang of te klein was, maar bij Only heb ik echt fijne zwangerschapsbroeken gekocht en wat shirts. Of de shirts goed blijven passen t/m 40 weken vraag ik me af (ze lijken niet zo lang aan de voorkant, maar voor nu ben ik erg blij. Heb ook 2 mesh shirts en een flared van supermom, ben ik ook erg blij mee. En een blousejurk van Hema die nog goed past.

1 like

Dit dus recent bij C&A veel jurken gekocht gewoon een maat groter was prima nog voldoende ruimte om erin te groeten (nu 27 wk). Draag ze met legging. Heb verschillende van truistof / wolmix.

Ben ik weer :sweat_smile: Vandaag gesport in een legging van H&M maar die bleek ontzettend door te schijnen. Heeft één van jullie toevallig een aanrader?
Ik had een eerder gedeelde link naar een legging van oysho opgeslagen, maar die werkt niet meer helaas

Misschien een budget-tip, maar de Zeeman heeft ook een zwangerschapscollectie (en daarnaast ook fijne babykleding).

https://www.zeeman.com/nl/zwangerschapsjurk-aav000027685.html

Oo wat een goeie tip!

Ik ben nog maar net zwanger (10 weken) maar helaas is het al heel erg te zien. Nog niet iedereen weet het dus ik prop me nu nog maar in mijn eigen kleren maar ik moet wel echt binnenkort iets anders

Ik heb ook al m’n eerste zwangerschaps jeans besteld ook al ben ik pas 8 weken maar mijn buik is zo opgezet, lijk wel 5 maanden zwanger. Dan zit die high waist skinny jeans niet meer zo lekker.


Deze in 3 maten want ik weet natuurlijk niet wat mijn maat is.

Ik heb een paar jeans van de H&M, de mama super skinny. En die zitten heel goed! Mijn eigen maat paste prima met nog genoeg ruimte voor de buik.

1 like

Je kunt gewoon je eigen maat nemen.

Tip is Zalando Lounge, elke zoveel weken is daar positiekleding in de aanbieding. Ik heb twee jeans van Mamalicious van 60€ voor 15 en 20€.

1 like

Ik heb altijd een jeans van Weekday in maat 29 dus ik weet niet of ik 38, 40 of 42 heb. Soms pas je weleens een broek maat 40 en die kan niet eens over je knieen dus daarom maar 3 maten besteld.
Ja zalando lounge hou ik in de gaten maar al een tijdje geen zwangerschaps kleding gezien.

1 like

Ja, is alweer een paar weken geleden, dus binnenkort zal er wel weer een aanbieding zijn. Nu is alles kerst en cadeaus.

Ik had 2 jeansbroeken van Seraphine, maar eentje zat niet echt lekker (te weinig steun bij de buik) en de andere is na een aantal weken al doorgesleten in het kruis. Dus die zou ik in ieder geval al niet aanraden :stuck_out_tongue:

1 like

Ik vind de broeken van noppies erg fijn. Lekkere stevige band die goed blijft zitten (ook in het begin van de zwangerschap). Zelf vond ik de Mamalicious broeken minder fijn omdat die band erg dun was.

Ik heb wat ‘afdankertjes’ gekregen van mijn zus, maar letterlijk al die broeken zakken af. Voor mijn zwangerschap droeg ik altijd high waisted broeken, omdat mijn taille in verhouding met mijn benen en heupen best smal is. Dat werkt nu gewoon niet met die broeken met zo’n band… Of zijn die van noppies wat dat betreft wel beter?

Ik droeg ook altijd high-waist broeken en daarom geef ik nu de voorkeur aan broeken die ik echt helemaal over m’n buik heen kan trekken en uit 1 stuk bestaan, zoals een flared (deze: Supermom Pantalon Rib Grape Leaf 1281111-P830)
Ik heb ook 3 broeken van only maternity, 1 ‘poptrash’ broek die erg lekker zit en niet zakt. En 2 jeans die opzich ook prima zijn, maar die zakken wel een beetje.

Bedankt voor dat linkje, die ziet er wel fijn uit! Ik las hier van meer meiden die nog wel hun flared broeken droegen, maar die normale stoppen precies halverwege mijn buik, wat al heel vroeg echt niet meer lekker zat. Had helemaal niet gedacht aan flared zwangerschapsbroeken!

1 like

Ja dat probleem had ik dus ook. Vind die van noppies dus daarin het fijnste zitten omdat die band lekker stevig zit, van Mamalicious zakken dus af bij mij. Misschien dat ik ook nog wat flared ga proberen.

Maar heeft dat niet ook te maken met dat ze al gedragen zijn? Ik merkte dat ik bij mijn tweede zwangerschap de broeken van de eerste eigenlijk niet meer goed aan kon. Want je begint met dragen met zo’n 12wkn en dan is die band nog strak, maar als je met 40wkn dezelfde broek nog draagt is die band en broek helemaal ‘mee gelubberd’ door de grote buik… Dus ik paste die niet meer met de nieuwe zwangerschap, want dan begin je weer met zo’n klein buikje…
Tegen de tijd dat de buik groter werd, paste ik die broeken uit zwangerschap 1 wel weer beter.

Ja zou ook kunnen hoor! Ik heb één nieuwe broek gekocht (van H&M) en die zat in het pashokje wel prima, maar nu blijf ik maar hijsen. Maar ach, het is voor het goede doel.

Ik heb deze broek binnen en met jeans maat 29 pas ik de 40 het best. De 38 paste ook wel maar zat net wat strakker en ik heb het idee dat ik nog wel uit ga dijen. Het is een heel stretchy broek en zit lekker en ziet er mooi uit, net als een gewone skinny. Heeft ook riemlussen wat ik wel fijn vind.
Linkje