Zwangerschapskleding inspiratie topic

Je hebt ook zwangerschapsbroeken zonder buikband. Die zijn aan de voorkant heel laag waardoor ze onder je buik vallen. Dat vond ik zelf in het begin wel prettig

1 like

Herkenbaar! Ik ben overgegaan op leggings of panty’s met jurken van wol of katoenmix. Maatje groter. Bv bij Vila. Maar recent ook veel gekocht bij de c en a. Als je goed zoekt vindt je daar best wel modieuze kleding. Heb recent ook wat jurkjes gekocht in eigen maat die al oversized bij de buik vallen. Die zijn eigenlijk overal wel te koop.

1 like

Ja flared broeken las ik hier ook veel over. Maar die bovenste band zit me nu dan toch te strak op mn buik. En daar moet voor mijn gevoel dan wel een langere wat ruimere trui overheen om de boel te verstoppen en die heb ik nu gewoon niet.
Jurkjes is inderdaad ook nog een goede tip, @Uniek en @Krekel
Al fijn om wat herkenning te merken. Mijn vriend vond dat ik me niet zo druk moest maken want het hoort er allemaal bij. Ja eh dat begrijp ik wel maar het is zo frustrerend!! Haha

Ook al heeft je vriend gelijk, dat zinnetje moet hij de aankomende 9 maanden maar inslikken :).
Ik bedacht trouwens nog: na de bevalling pas je ook niet direct in je gewone kleren en ik zou als je wat wijdere dingen wil kopen ook even kijken wat multifunctioneel is (dus je ook na de bevalling aan zou kunnen, eventueel handig is met borstvoeding/baby steeds op je/bij je. Dus ik zou pluizige wollen truitjes en zijde vermijden (en voor borstvoeding was ik fan van knoopjes en v-halzen). En qua jurkjes bv iets wat of mee kan rekken als je buik dikker wordt of juist functioneel/ fijn is na de bevalling. Die flared broeken zijn ook wel een goede tip die je daarna ook aankan.
Die bevalling voelt ongetwijfeld nog zoooooo ver weg, maar ik had gewild dat ik er wat beter over na had gedacht :slight_smile:

1 like

Ik vond Vinted echt een uitkomst! Was ook veel te vermoeid en ellendig om te gaan winkelen. Op Vinted kon ik gericht zoeken en voor een leuk prijsje flared broeken (van die zachte die niet strak om je buik zitten) en leggings kopen zonder dat ik er de deur voor uithoefde. Ik woon al de hele zwangerschap in jurkjes (ook flink wat van daarvoor al) en dus die flared broeken met dan een hemdje/shirtje en blazer er los overheen. Pas sinds een week of twee heb ik een ‘echte’ zwangerschapsjeans aangeschaft omdat ik weer eens een spijkerbroek aan wilde.

1 like

Ik vond een zwangerschapspanty echt heel fijn, geen knellend elastiek op mijn buik. Ik had gewoon die van de Hema, was prima! En dan inderdaad met losse wijde jurkjes er overheen

1 like

@Orchid Je hebt het net gemist, maar zalando lounge heeft elke 2 maanden ofzo veel positiekleding voor mooie prijzen.
Ik ben nu zelf 3 maanden maar draag nog mijn oude broeken die iets te wijd waren. En ‘s avonds gewoon de knoop los.
Kun je je broeken niet eventueel met een elastiekje om de knoop dragen, dan zijn ze een stuk wijder. En gewoon wat losvallendere of langere bovenkleding, dan zie je die constructie op de losse knoop niet.

image

2 likes

Poptrash only broeken, voor eerste tijd zwangerschap en na de bevalling heeemels

1 like

Heeft iemand een tip voor een betaalbare positie winterjas? Alle gangbare positiemerken gehad + asos, only maternity, Vinted en Marktplaats. Wat jassen besteld bij Only maar alles wat warm is staat niet leuk en de enige leuke jas is heel dun. Bonprix lijkt nu de meest betaalbare oké optie maar echt enthousiast word ik er ook niet. Wil graag niet meer dan 60 euro uitgeven en de jas moet ook een beetje leuk staan op ‘nette’ kleding

Ik heb dus een only jas (Teddy) maar is inderdaad niet zo warm. Staat ook tussenjas bij zag ik later. Maar ik vind het wel even best, ga geen honderden euro’s uitgeven en doe wel een dikke trui aan als het koud is. Is nog maar de vraag of het echt gaat vriezen en vanaf januari heb ik verlof en vermoed ik dat ik geen uren meer buiten ga lopen/fietsen :grimacing:

Heb trouwens een kerstjurkje gekocht ook van Only, vind hem erg leuk!

Deze misschien?

1 like

@Huismus Ja dat elastiekje is tot nu toe mijn redding, want zitten met mijn broek dicht trek ik sowieso al niet.
Ik ga inderdaad kijken voor wat grotere kleren, ook voor na de bevalling inderdaad @Krekel. Maar dan zijn truien dus inderdaad minder handig
Ik heb inmiddels de mama legging van de H&M en dat scheelt thuis in elk geval al enorm.
Bedankt voor al jullie tips en begrip! Ik zat er gisteren echt helemaal doorheen, omdat ik naar een verjaardag moest met (een redelijk breed) thema waar ook foto’s zouden worden gemaakt en ik letterlijk niks binnen het thema kon vinden waar ik me comfortabel in voelde. Uiteindelijk mijn broek met elastiekje en een ruime blouse aangegetrokken en eigenlijk ging dat prima. Aan het eind van de avond had ik het elastiekje wel weggehaald en zat ik met mijn hele rits open :joy:

3 likes

Vorig jaar had ik hetzelfde dilemma, maar ben toen uiteindelijk wel voor Bonprix gegaan.
Nu heel blij mee, want bij die jas kreeg ik een soort extra deel dat je kunt inritsen aan de voorkant. Daardoor past de baby in draagzak onder de jas en nu het kouder wordt is dat echt heel chill!

Dus als je meerdere jaren lol wil hebben van je zwangerschapsjas, zou ik erop letten dat die optie erbij zit.

2 likes

Ik heb jullie tips nodig :weary:
Ik ben op zoek naar wat alledaagse jurkjes. Zojuist m’n bestelling van bonprix binnen gekregen maar wat een drama qua kwaliteit. 1 jurkje heeft zo’n stof dat wit wordt als het wat uitrekt, bij m’n bovenarmen zag het er niet uit. Een ander jurkje had leuke “roezeltjes” (hoop dat jullie me snappen) onder de borsten langs van hetzelfde stof als de jurk zelf. Echter, de stof is aan de binnenkant wit, dus als die roezels een beetje vouwen ziet het er echt niet uit. Uiteindelijk 1 jurkje gehouden die wel oké was. De rest kan allemaal weer retour. Kan echt wel janken want m’n kast is echt bijna leeg en draag voor m’n gevoel steeds hetzelfde.

Ter info: ik heb een wat grotere maat dan gemiddeld: 44 en XXL.
Iemand tips? Ik ben bekend met Mamalicious maar ook die kwaliteit vind ik niet super.

Ik kan ook meestal niet slagen bij de echte zwangerschapskleding (zelfs noppies en mamalicious vind ik echt niet lekker zitten)
Ik heb veel normale, langere blousejurken besteld en dan het riempje boven m’n buik gedaan. Zit er prima uit en is daarna ook nog gewoon te dragen. Je kan ervoor kiezen om eventueel een maat groter te nemen.
Verder vind ik in m’n vrije tijd het lekker om in van die sweatjurken te lopen met een dikkere panty eronder.

2 likes

Ik vind de noppies broeken wel echt heerlijk zitten maar verder word ik er hee verdrietig van :pleading_face:. Ook in de winkels van prenatal enzo vind ik echt weinig leuks hangen.

Ik heb normaal zelden blousejurken omdat die vaak echt als een zak om m’n lichaam zitten. Heb je tips voor bepaalde merken?

Sweatjurken ga ik eens proberen.

H&M heeft wel een leuke collectie online maar weet niet hoe dat zit voor een wat grotere maat. Asos heeft soms ook leuke dingen.

1 like

Tot nu toe nog het beste geslaagd bij de H&M inderdaad, maar die collectie vind ik nog veel zomer items hebben en niet altijd mijn stijl.
Bij de asos zie ik maar 4 zwangerschapsjurken in grotere maten

Ik heb eigenlijk van alles wel wat: vila, object, pieces, jdy, geisha… (ik vind een printje altijd wel leuk omdat dat het een beetje ‘breekt’)

Ik zou gewoon heel veel bestellen en dan kijken wat je prettig vind. Bij wehkamp hebben ze veel keus vind ik.

Edit: ik heb pas deze gekocht en krijg er heel veel complimenten over

2 likes

Ik heb laatst deze (de zwarte versie) gekocht voor vakantie en mijn buik past hier nog heel erg goed in. Kleren kopen vind ik op dit moment ook echt een drama. :worried:

https://www.msmode.nl/collectie/jurken-en-rokken/jurken/a-lijn-jurk-met-print-D15063003.html#cgid=jurken_rokken&start=14

1 like