Zorgverzekering

Kan ik me niet voorstellen? Ook niet dat het toen mocht maar enkel slecht gecontroleerd werd wellicht.

2 likes

Precies hetzelfde hier! Laat je weten wat er bij jou uitkomt?

Collectiviteitskorting verdwijnt toch in z’n geheel vanaf volgend jaar omdat het altijd een sigaar uit eigen doos is geweest?
Ohnee, het wordt gehalveerd.

1 like

Ik zit bij Ditzo + tandarts. Ik denk dat ik daar blijf, maar twijfel nog of ik m’n eigen risico iets omhoog zal doen. De laatste jaren ging het altijd direct op aan psycholoogkosten, maar ik denk (hoop) dat ik die volgend jaar niet heb. Blijft wel een gokje natuurlijk.

Wordt het voor jullie goedkoper als je precies hetzelfde houdt? Ik hoorde dat zeggen, maar voor mij wordt het vijf euro duurder.

Nee bij mij wordt het 2 euro duurder. Volgens mij waren het maar een paar die goedkoper werden.

1 like

Bij mij ook 5 euro duurder idd.

1 like

Bij mij ook 5 euro duurder… Twijfel om over te stappen.

1 like

Pff bij mij van 147 naar 158!! hoe dan

Ik ga ook 9 euro meer betalen bij de Friesland. Deels door halvering van collectiviteit. Ik ga denk ik toch maar eens om me heen kijken om over te stappen naar en andere aanbieder.

Ik ga van Ditzo (basis + maximaal eigen risico) naar ZieZo van Zilveren Kruis (basis + maximaal eigen risico) en ik ga 9 euro MINDER betalen. Vond dat wel de moeite waard om over te stappen.

1 like

Ik zit bij ditzo nu en het wordt weer duurder, maar ik twijfel of ik wil overstappen… Ditzo scoort wel echt goed op duurzaamheid en ik kan dat nu “nog wel betalen”. Die 7eu die het scheelt met de goedkopere vind ik best significant maar kan ik ook wel missen… Weet iemand wat meer over zorgverzekeraars en duurzaamheid? is er eentje die ook goed scoort maar wat goedkoper is? :sweat_smile: Ik verwacht binnen een paar maanden wel echt minder inkomsten te hebben en dan is 7eu per maand wel opeens iets wat ik kan gebruiken (ik heb al niet veel inkomsten)

Hier vind je een overzicht van hoe goed zorgverzekeraars scoren op duurzaamheid. Ditzo is volgens mij de goedkoopste die onder ASR valt, anders zou je nog kunnen kijken bij de maatschappijen onder Achmea, al zijn die dus wel wat minder duurzaam.

2 likes

Ik werd hier al helemaal enthousiast van,
maar zag dat zij echt maar heel weinig ziekenhuizen 100% vergoeden.

Vraag me echt af of de bedenkers van dit systeem tevreden zijn. Ben sinds 2014 meer dan 20 euro extra gaan betalen voor een vergelijkbaar pakket. Kan toch niet uit.

Ik zit te kijken om me aan te melden voor ASR vitality maar ben bang dat het een domme keuze gaat zijn, dat ze gekke dingen met mn info gaan doen en dat mensen over 10 jaar zeggen: hoe heb je dat kunnen doen!!!

Is iemand dit hier ook van plan? Of zegt iemand nee moet je niet doen want?

Ik heb hiernaar zitten kijken, maar vind het het opgeven dan de privacy niet waard. Op de coupons zit ik niet te wachten (dan ga ik dingen kopen die ik anders niet zou kopen), de smartwatch heb ik al en de cashback is niet op de basisverzekering maar alleen op aanvullende verzekeringen, terwijl hun basisverzekering (de natura variant) al aardig aan de prijs is (bij zekur heb je voor dat geld bijvoorbeeld een restitutiepolis). Oh wacht zie net dat je ook bij Ditzo kan, dat is goedkoper!

ja ik zit dus al bij ditzo, daarom vond ik het het overwegen wel waard. ook als soort stok achter de deur!
maar inderdaad, ik wil niet degene zijn die klakkeloos al zn info verkoopt in ruil voor 3eu korting op een fitbit haha


heb dit gevonden:
Bakos rijgt vervolgens de slides aaneen met data waarin hij de gezondheidswinst van Vitality-deelnemers laat zien. Zijn mensen wel bereid zoveel informatie over zichzelf te delen? “Big brother is watching you? Zo ervaren onze klanten het zeker niet”, zegt Bakos.

dus ik weet nu nog niks

Ergste vind ik zelf dat vitality an sich ook geld kost. Je betaalt dus 40,50 per jaar om via een app in de gaten gehouden te worden, voor korting op consumptie.

Vind het ook niet echt transparant. Ik wil dan eigenlijk nu zien wat ik er eventueel op terug kan verdienen (bijv: kan je de kortingsbonnen opsparen). Wel jammer: want het idee vind ik super leuk.

ja dat vond ik dus ook!
maar dan lees ik a.s.r. Vitality kost je € 3,50 per maand. Haal je een keer je weekdoel, dan heb je de kosten er al uit. en dan denk ik weer jaaaa misschien toch wel een goed idee, dat lukt me wel dan is het gratis blabla

ga er maar meer over proberen te lezen, bedankt voor het meedenken!

Ik denk dat je dan goed moet uitzoeken of het ook echt gratis is. Als je met die weekbeloning de premie van 3,50 niet hoeft te betalen is het gratis, maar als je daarvoor in de plaats een etos cadeaubon van €5 krijgt geef je onder de streep waarschijnlijk meer uit dan je van plan was.