Zorgverzekering

Als ik mijn premie ga berekenen dan kan ik gewoon zien welke ziekenhuizen er zijn aangesloten bij Ziezo.

Ik twijfel nu tussen Ziezo en Anderzorg… Anderzorg is iets duurder maar als ik bij Ziezo ga en de goedkoopste verzekering neem dan moet ik best een eind reizen voor een ziekenhuis. Heb nooit iets, maar toch. Ga wel weer mn eigen risico op maximaal zetten en in 1x betalen.

En wilde eerst geen tandartsverzekering nemen, maar ben al bijna een jaar niet meer geweest. Dus doe het toch maar wel, dan begin januari maar weer een afspraak maken en alles laten fixen en dan volgend jaar maar even kijken of het nodig is… heb best vaak gaatjes en gedoe dus is wel verstandiger.

Ik twijfelde tussen precies dezelfde, heb nu Anderzorg gekozen omdat het ziekenhuis in mijn woonplaats waar ik heen zou moeten echt aan de andere kant van de stad is. (Niet dat ik ooit in het ziekenhuis kom voor mezelf, maar ach het idee stond me tegen. Scheelde iets van 30 euro op jaarbasis dus vond t meevallen)

1 like

Ik blijf dit jaar weer bij Promovendum, de studentenverzekering. Ik blijf elk jaar alles vergelijken, maar dit is de goedkoopste voor mij.

Ik ga rond de 136 euro per maand betalen (gaat nog zorgtoeslag vanaf). Maar heb dit keer de hoogste aanvullende verzekering gekozen voor eventuele vaccinaties voor een reis naar het buitenland :blush:

Volgende keer dan beter een controleafspraak aan het einde van het jaar toch, zodat je de AV kunt afsluiten als het nodig is.

Nu ga je AV afsluiten, zul je zien dat de tandarts je na een korte controle laat gaan zonder gaatjes of gedoe. :sweat_smile:

Ja het scheelt een paar tientjes dus daarvoor hoef je het niet te laten inderdaad.

Ik ben er bijna uit, alleen nu moet ik daadwerkelijk gaan overstappen en dat vind ik toch eng ofzo?

@Twijfelaar ja dat was slimmer geweest haha. Maar ik heb altijd gedoe, dus ik ga er niet vanuit dat ik straks op controle ga en niks heb. Volgend jaar ga ik het zo doen ja!

1 like

Heeft iemand ervaring met het Zilveren Kruis? Met het indienen van declaraties en betalingen etc.?

Thanks voor het uitzoeken! Duidelijke uitleg!

Heb je toevallig een linkje😊

Nou als je naar de website gaat kun je je premie berekenen en dan wijst het zich vanzelf? Zo moeilijk is het niet hoor.

Ik ben vandaag toch ook maar overgestapt van ziezo naar anderzorg. Ziezo heeft voor volgend jaar geen contract meer met mijn ziekenhuis, en dat vind ik toch wel een risico. Via independer overgestapt voor de gratis tandongevallen verzekering

Is niet nodig! Je mag heel de maand januari je aanvullende en tandverzekering nog wijzigen!

1 like

Het wordt als je het via de App indient binnen 3 werkdagen op je rekening gestort :slight_smile: Kun je gewoon een foto maken van de nota

1 like

Als je op de website van zilverenkruis op ‘zorgzoeker 2019’ zoekt kun je bij basisverzekering ook je ziezo verzekering aangeven :). Voor de zorgverleners geldt dat ze met dezelfde contracten hebben!

Het is weer zo ver! Gisteren moesten de nieuwe premies binnen zijn en vanaf vandaag kun je ook weer op independer vergelijken en afsluiten.
Ik had altijd de meest simpele verzekering met het hoogste eigen risico, maar ik wil dit jaar een betere tandverzekering. Dus ik ga straks alle opties bekijken. Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben!

2 likes

Ik zit dus eigenlijk m’n hele leven bij ZK. Ze hebben een superhandige app waarmee je gewoon je declaratie indient door de factuur te uploaden of een fotootje van te maken. Max 3 dagen en dan staat ‘t geld op je rekening. Soms de volgende dag al.

Ik zit ook te kijken naar overstappen, maar ik vind ZK zo relaxed. Ze vergoeden heel veel, veel contracten met behandelaars, goede klantenservice en snelle uitbetalingen. Ik betaal me wel helemaal scheel (169 eu), 3 sterren en 2 sterren tandarts. Maar tot nu toe bleek ZK wel altijd m’n redding bij medicatie, fysio of psychologische dingen.

1 like

De afgelopen jaren had ik een naturapolis, maar ik twijfel of ik toch niet beter voor een restitutiepolis kan gaan. Het lijkt me ontzettend vervelend om geen vrije keuze te hebben in ziekenhuis/behandelcentrum mocht er iets zijn (qua planbare zorg).

Ik zit dit jaar bij De Friesland, maar volgens mij hebben ze helemaal geen restitutiepolis? Heel apart. Oh ik zie nu dat ZK ook ineens drie opties heeft (natura karig, natura uitgebreider, restitutie).

1 like

Ik zit bij Anderzorg en ik blijf daar denk ik volgend jaar ook nog. Ik heb een tandongevallenverzekering (of hoe dat heet) er bij, betaal per jaar en extra eigen risico en daarom kost het volgend jaar bijna €103 per maand omgerekend

Pff weer zo’n gedoe haha, ik wil het elk jaar tot in de puntjes uitzoeken.
Heb morgen toevallig een afspraak die best wel van invloed is op mijn zorg van 2020 dus nog even afwachten met het concreet maken.
Zit nu bij ZilverenKruis en ben daar eigenlijk heel tevreden over maar wellicht ga ik een aanvullende ster extra nemen.

Net bij de tandarts geweest en alles was goed dus ik ga voor 2020 kijken of ik kan besparen op mijn tandartsverzekering! Mocht het nodig zijn kan ik volgend jaar weer eentje afsluiten. Ik ga toch maar 1x per jaar

Ik weet dat je vroeger best mocht liegen over je zorgcollectief (dus bijv student kiezen terwijl je dat niet bent). Weet iemand of dit nog steeds mag?