Zorgverzekering

Kan je het bij je zorgverlener navragen? Misschien is de site van ZK/Ziezo nog niet bijgewerkt?

3 likes

Ja ik kan ze wel even contacteren. Kom er dit jaar verder niet meer, maar een berichtje is natuurlijk zo gestuurd (en hopelijk ook beantwoord haha).

Voor kleinere aanbieders (kleine fysiotherapie praktijk, vrijgevestigde GGZ etc) is het vaak gewoon tekenen bij het kruisje (ipv onderhandelen), dus als zij aangeven dat ze overal een contract hebben dan hebben ze mogelijk getekend bij het kruisje en is dat administratief nog niet verwerkt door de zorgverzekeraar. Maar zou 't voor de zekerheid inderdaad even navragen bij je zorgverlener! Of de zorgverzekeraar bellen want hun eigen systemen zijn soms net iets meer up to date dan wat je zelf online kan zien.

1 like

Ik neig ook naar FBTO over te stappen ivm de GGZ behandelingen.
Zit jaren al bij de OHRA, nooit problemen mee gehad maar ze worden een combi polis en ik weet niet of PsyQ een contract heeft met de OHRA. (afgelopen jaren wel) en resitutie polis is wellicht duurder maar hoef ik geen zorgen te maken over extra bij te betalen ivm geen contracten etc.

Andere ook die naar FBTO gaan of die bij FBTO zitten wat is jullie ervaring met deze zorgverzekering?

1 like

Prima zorgverzekering en prima app!

Ik heb me nu verzekerd bij Zekur. Ik wilde graag een aanvullend verzekerd zijn voor bevallen in het ziekenhuis en tand. Nu krijg ik 75% tot €500 vergoed, terwijl ik voor dezelfde prijs bij andere tot €250 kok vergoeden.

Ik heb een vraag die ik zo snel niet kan terugvinden in dit topic.
In 2022 ga ik bevallen en heb er voor gekozen om dat poliklinisch te doen in het ziekenhuis zonder medische indicatie. Oftewel dan zal ik eigen bijdrage betalen. Maar wat gebeurd er als blijkt dat de bevalling uiteindelijk toch medisch wordt? (Bijv. vanwege bepaalde pijnstilling of vacuümpomp). Betaal je dan alsnog de eigen bijdrage of wordt de hele bevalling dan vergoed, ondanks dat er in eerste instantie geen medische indicatie was?

Ja dan vervalt je eigen bijdrage ook (ook geen eigen risico).
Tenminste, dat is gebruikelijk. Of ze moeten iets anders hebben verzonnen bij jouw ziekenhuis, dan zou je dat op de FAQ pagina of infofolder vd afdeling terug moeten vinden.

Ik ben nu aan het vergelijken, vind t maar lastig. Ik zie nu ook dat je apart moet kiezen voor het bijverzekeren van tandongevallen. Ik dacht altijd dat dat er in in zat. Er zijn ook niet echt goede deals als je overstapt heb ik het idee, dus ik blijf misschien maar zitten waar ik zit. Enige is misschien nog duurzaamheid. Iemand een idee waar ik dat nog kan checken?

Ik ben ook al een tijdje bezig, vind het maar lastig allemaal.:sweat_smile:

Qua duurzaamheid moet je bij Ditzo zijn geloof ik (verbeter me als ik het verkeerd heb). Voor zover ik weet zijn zij al jaren de duurzaamste zorgverzekeraar.

Tandongevalverzekering krijg je gratis als je overstapt via Independer!

1 like

@Velours bij ASR! Ditzo is onderdeel van ASR dus ook duurzaam. Maar niet alleen ditzo dus.

1 like

Klopt!

1 like

Weet iemand hier toevallig iets over de vergoeding van taperingstrips voor antidepressiva (niet venlafaxine)? Ik probeer iemand te helpen op zoek naar een verzekeraar die dat vergoedt, maar we komen er niet helemaal uit.

Nou het heeft even geduurd maar ik heb zojuist een aanvraag gedaan!
Menzis basis met extra verzorgd 2 en tandzorg 250.
Ik ben mega goed bezig met flossen en stokeren dus ik vind dat ik het moet redden met 250 euro dekking (wilde eerst voor 500 gaan).
Menzis heeft uiteindelijk met 4 van de 7 ziekenhuizen in mijn omgeving al een contract en de andere 3 zijn nog in onderhandeling.
Eén van die 4 is dus ook het ziekenhuis in mijn stad dus als ik medisch word deze zwangerschap kan ik gewoon in mijn eigen stad naar de gynaecoloog.
Eindstand €157,91 per maand (wat ik in 1 x betaal want korting)

2 likes

Zijn er meer mensen via Independer overgestapt?

Ik heb dat vanmiddag gedaan, maar heb verder geen bevestiging gekregen en krijg een foutmelding als ik bij Independer probeer in te loggen :grimacing:
Heb al een bericht via Whatsapp gestuurd, hoop dat ik gauw antwoord krijg.

Ik gisteravond. Dacht ergens gelezen te hebben dat het door drukte even kan duren. Gisteravond kwam er wel vrij vlot een mail.

1 like

Ja er stond dat het ‘tot wel twee uur’ kon duren. Maar het is inmiddels ruim 6 uur geleden.

Ben bang dat het allemaal misgegaan is en ik er pas na morgen achter kom en dat ik dan niet verder kan met m’n psycholoog omdat zij geen contract meer heeft met m’n oude zorgverzekering en aaaah

Edit: ok top

2 likes

Over taperingsstrips is veel gedoe (geweest). Voor zover ik weet is alleen afbouw om die manier van venlafaxine en onder zeer strikte voorwaarden verzekerde zorg. Als iets geen verzekerde zorg is, zit het niet in de basisverzekering dus kleine kans dat een zorgverzekeraar het vergoedt. Er kan afgeweken worden op basis van individuele gevallen etc…
Maar ik zie regelmatig nieuwe uitspraken voorbij komen vh SKGZ over vergoedingen van taperingsstrips dus wellicht gaat dit standpunt nog wijzigen.

1 like

dit stond er bij mij na afsluiten van de verzekering net, komt denk ik goed:

"Wegens alle drukte, zo aan het einde van het jaar, kan het tot een dag duren voor je een bevestigingsmail krijgt. Maar maak je geen zorgen, alles is prima geregeld.

zo gaat het verder "

1 like