Zorgverzekering

Oh thanks, dat is heel fijn om te weten!

1 like

Ik heb vannacht mail gehad :partying_face:
Was dus een storm in een glas water :sweat_smile:

3 likes

Ik ben nu bij Bewuzt verzekerd. Had nog even gekeken of het ergens goedkoper kan met dezelfde voorwaarden, maar niet echt iets gevonden waardoor ik wil overstappen.

Nu keek ik bij gecontracteerde zorgverleners in 2022. Ik weet namelijk zeker dat ik volgend jaar ziekenhuiszorg nodig heb. Maar nu staat het ziekenhuis waar ik bekend bij ben nog op “In onderhandeling met Bewuzt”. Terwijl ze dit jaar wel waren aangesloten? Ik ga maar 2 uur in de wacht staan… pff

Nog in onderhandeling betekent meestal dat ze er wel uit gaan komen. Anders was het op dit moment al een ‘niet gecontracteerd’ geweest.

Maar kan nu uit ervaring zeggen dat alleen al de onderzoeken hartstikke duur zijn (volgens mij ziekenhuisbezoek om dezelfde reden als ik?) dus dat je geen risico wil lopen met toch niet gecontracteerd etc. Goed om idd even na te bellen! Misschien had je er al aan gedacht, maar er wordt ook eea aan kosten op de verzekering van je partner weggeschreven. Ik moest de mijne er gisteren nog aan herinneren dat maximaal eigen risico in onze situatie even niet zo handig is.

God ik dacht dat ik eindelijk over alles uit was, maar nu denk ik er opeens over om mijn eigen risico voor het eerst op 885 te zetten. Ben alleen bang dat ik dan door een ongelukje gestraft wordt en meteen moet dokken.

1 like

Oh, goed om te weten! Ik heb net geprobeerd te bellen maar er was een wachtrij van 20 minuten. Tijdens het wachten zag ik dit:

Dus ik denk dat het wel goed moet komen. En van dat eigen risico voor je partner hadden we dit jaar inderdaad al gevoeld haha :sweat_smile:

Waar ga jij je verzekeren?

Ja dit komt helemaal goed! Ik blijf bij Ditzo, alleen een basisverzekering. Twijfelde nog even over een aanvullende verzekering met het oog op hopelijk een zwangerschap maar laten we het lot niet te veel tarten én als ik kijk wanneer ons traject begint lijkt een bevalling in 2022 me uitgesloten.

2 likes

Snap het hoor, ik heb precies hetzelfde. Eerst maar eens beginnen met de eerste stappen, daarna zien we het wel :hugs:

Naja, het scheelt je relatief veel op jaarbasis en tegelijkertijd is het een (waarschijnlijk) verwaarloosbaar bedrag in verhouding tot het risico dat je zelf 885 moet dokken.

Mijn jaarpremie is 1372 en met een eigen risico van 885 euro blijft er 1164 over. Dat scheelt dan 208 euro. Lijkt best veel, maar niet als er tegenover staat dat je bij een ambulancerit (oid) meteen 885 euro zelf betaalt.

2 likes

Mijn vriend heeft net niet gekeken maar de dekking van ziekenhuizen hier in de buurt (terwijl ik dat wel had gezegd) en nu wil hij opnieuw overstappen naar eentje die het wél dekt. Nu belt ie naar z’n nieuwe verzekering om het ongedaan te maken. Wat een gedoe joh :sweat_smile:

@Twijfelaar Ja dat is ook zo… Lastig hoor. M’n vriend zet het eigen risico al jaaaren zonder problemen (gelukkig) op max, dus hij heeft daar inmiddels echt profijt van gehad.

Ik zit nu op 152 p/mnd, heb nog nooit zo’n hoge gehad… :pensive: Eerst had ik m zelfs op 167 gezet (tandarts extra hoog). Het lukt me niet om iets goedkopers te vinden tenzij ik het eigen risico omhoog gooi. Maar ja, vind ik idd niet zo’n fijn idee.

2 likes