Zorgverzekering

Dan heb je je goed ingelezen, top!

2 likes

Ik ga ook weer overstappen volgend jaar. Dit jaar had ik Univé Zorg met het hoogste pakket omdat ik mijn ogen heb laten laseren, Univé vergoedde toen als enige 500 euro van die kosten. Ik ga weer terug naar Ziezo Zilveren Kruis; hoogste eigen risico, laagste maandpremie en… een gratis elektrische tandenborstel :sweat_smile:

Weet je, ik waardeer het activisme, maar als dit voor jou gewoon de goedkoopste tandartsverzekering is met passende dekking voor jouw gebit, zou ik gewoon blijven. Normaal ben ik wel van het consumenten activisme maar dit gaat om jouw gezondheid. Het probleem is (naar mijn mening) dat dit dus blijkbaar mag, en daar worden kamervragen over gesteld en maken mensen zich op een hoger niveau druk over.

6 likes

Ik heb een slecht gebit - maar neem denk ik maar een tandartsverzekering tot 250 euro… Ik vond Ditzo ook best een prima aanvullende verzekering hebben daarvoor - volgens mij krijg je hier nog wel 100% vergoed bijvoorbeeld (is maandelijks wel weer wat duurder dan zilveren kruis volgens mij, dus compenseert elkaar wel weer, maargoed).

1 like

Wisten jullie al dat Zilveren Kruis in Woerden is opgericht :upside_down_face:
@vitaminwater ik sluit me aan bij @tessel

Ik zit al sinds jaar en dag bij Interpolis, met alle verzekeringen trouwens.
Ook vanwege de pakketkorting als Rabobank klant trouwens.

2 likes

Serieus? Alleen als je overstapt naar ze zeker? Ik zit er al bij en blijf denk ik ook, maar heb wel een nieuwe tandenborstel nodig :joy:

Enige is dat mijn ziekenhuis door hun nog niet gecontracteerd is, en heb selectief. Dus ik wacht maar tot einde van de maand en anders neem ik de andere polis want wil wel zekerheid dat ik hier terecht kan

1 like

Ja helaas haha, als je overstapt via zorgkiezer.nl

Er staat me een kroon te wachten dus ben naar Hema gegaan omdat die geen wachttijd had en wel goede dekking, was iets goedkoper dan Ditzo geloof ik, maar haal na al het uitzoeken alles door elkaar.

Ja, ik moet vier verstandskiezen laten trekken… Heb eigenlijk jaarlijks wel een wortelkanaalbehandeling (ok nu toevallig drie jaar op rij), en standaard gezeik bij controles ondanks goed poetsen. Echt mijn duurste hobby dit. Vind een kroon laten zetten qua pijngrens goed te doen trouwens!

@tessel Goed punt! Maar ik zat bij Studenten Goed Verzekerd (onder zilveren kruis dus) en die wordt ook pokkeduur vlg jaar als ik dezelfde tandverzekering wil. Dus overstappen is sowieso handig.

@DuivenFan Dankjewel, ga er naar kijken!

2 likes

Je zou ook nog bij Menzis kunnen kijken. Al is die misschien qua start bedrag wel duurder.

1 like

Ik kreeg via ING een deal bij CZ maar is die een beetje oké? Eigenlijk heb ik altijd een basisverzekering + aanvullend tand. Dus niks spannends.
Ik zit nu bij zilveren kruis maar ik wil daar liever niet blijven ivm die pro life tak

@vitaminwater mijn vriend heeft een slecht gebit en het afgelopen jaar veel laten doen. Hij is daarvoor overgestapt naar DSW.

1 like

Avéro Achmea
Achmea Vitale
Agis Zorgverzekeringen
Centraal Beheer Achmea
DVZ Zorgverzekeringen
FBTO
InShared
Interpolis
OZF Achmea
Pro Life Zorgverzekeringen
Staalbankiers
Syntrus Achmea
Zilveren Kruis Achmea

Voor iedereen die niet wil afsluiten vanwege pro life: hier het hele rijtje van Achmea, waar dat onder valt!

4 likes

Nou ik vind het vrij heftig om dan helemaal geen verzekering te pakken die onder Achmea valt (de grootste van NL).

Vind dat iedereen dat zelf moet weten, maar aangezien iedereen alleen Zilveren Kruis noemt is dit een wat vollediger rijtje natuurlijk.

Tuurlijk, maar als hier iemand leest en de perfecte verzekering bij FBTO bv heeft gevonden, waar alles in zit en het pm toch wel verschilt van andere.
Vind ik dat dat gewoon moet kunnen.

Het is niet dat je het dan eens bent met de pro life verzekering van Zilveren Kruis.

1 like

Ik ga mezelf ook gewoon verzekeren bij FBTO hoor haha. Dus ik ga er vanuit dat iedereen diens eigen afweging kan maken :grin:

1 like

En heel eerlijk, ik heb liever dat die mensen een verzekering bij pro life afsluiten dan helemaal niet en zich laten registreren als gemoedsgezwaarde. Waarvan ik het nog altijd achterlijk en extreem Nederlands vind dat dit überhaupt mag. En ja, er is 1 verzekering die inspeelt op de groep gelovigen die anders niet verzekerd willen zijn en dat is (relatief logisch) de grootste van het land. Verder moet iedereen het zelf weten of ze daardoor een verzekeringsmaatschappij boycotten, maar ik vind het persoonlijk een klein beetje kortzichtig.

En ik zou er ook niet automatisch vanuit gaan dat elke dochter van Achmea allemaal uit hetzelfde potje komt als Pro Life. Schadeverzekeringen, hypotheken etc. zijn allemaal totaal andere takken van sport van zorg dus je lijst @Gerard is wel wat overdreven denk ik. Meeste van die labels bieden geen zorgverzekeringen.

4 likes

Een basisverzekering en aanvullende verzekering zijn al twee verschillende potjes. En Pro Life is een ander potje dan een andere ZK zorgverzekering. Ze delen wel de overhead (administratie, inkopers etc) en Pro Life valt onder het reservefonds van Zilveren Kruis.

Pro Life is niet eens opgezet door Achmea maar door een andere verzekeraar die is overgenomen door Achmea.

Gemoedsbezwaarden betalen geen zorgpremie maar een extra belasting. Als zij zorg nodig hebben, dan wordt dat uit dat potje betaald. Dat geldt ook voor andere sociale verzekeringen. Iemand die zich registreert als gemoedsbezwaarde doet dat vaak vanuit een levensovertuiging. De groep die Pro Life afsluit is vaak moreel bezwaard, dus specifiek bepaalde behandelingen. Maar in beide gevallen is het dus niet zo dat mensen zich financieel onttrekken aan het systeem.

2 likes

ik vind dit echt zo zo zo erg, ook/vooral voor patiënten die bijwerkingen hebben van een bepaald merk middelen, die dan moeten kiezen tussen klachten van hun ziekte of klachten van hun medicijnen, terwijl ze voorheen gewoon werkende medicatie hadden.
echt walgelijk dat Nederland zich zorgstaat noemt en de farmaceutische industrie hier ondertussen bijna net zo vies kan spelen als in Amerikkka

3 likes

Ik ben bekend met de regels voor gemoedsbezwaarden, maar ik blijf het bullshit vinden. Je betaalt extra belasting, maar dit is obv inkomen en niet zoals een premie die wij ‘normale’ verzekerden ook nog moeten betalen. Overigens zijn gemoedsbezwaarden relatief vaak mensen uit een streng gelovig milieu hoewel geloof alleen niet de enige reden is om gemoedsbezwaard te zijn uiteraard.

1 like