Zorgverzekering

Cz direct.

Heb wel gewoon genoeg spaargeld, maar voelt alsnog een beetje als een gok ofzo :sweat_smile:

Overstappers naar Ditzo, is de januaripremie bij jullie al afgeschreven?

1 like

Nee, ik denk morgen. Staat op de website

Normaal zie ik dan bij mijn verwachte transacties staan dat het wordt afgeschreven, maar het staat er niet dus ik vind het spannend

Ja vandaag

Yes bij mij ook

Klopt het dat bij United Consumers het afgeschreven bedrag hoger is dan wat je premie eigenlijk is, en dat je die ‘collectiviteitskorting’ dan later krijgt?

Ja daar kwam ik ook achter toen de polis op de mat viel haha. Blijkbaar betaal je gewoon de ‘volle mep’ en de korting komt in je UC account te staan en vanuit daar kun je het uit laten betalen.

Oh die brief had ik niet gekregen. Ik blijf gewoon bij VGZ dus ik snapte er niks van, dat het bedrag niet omlaag ging maar juist omhoog. Vage constructie maar goed om te weten! Ik zag het tegoed namelijk nog niet in mijn account, maar dat komt dan nog.

Ja ik heb het er ook nog niet in staan, maar VGZ heeft mijn premie voor januari ook nog niet afgeschreven. Vraag me af wanneer dat gaat gebeuren.

1 like

In de VGZ app had ik een berichtje staan dat dat de 19de ging gebeuren.

1 like

App maar even gedownload, maar zie het staan inderdaad!

1 like

Pff ik had een prima zorgverzekering waarbij tandarts 100% werd vergoed, lenzen kon ik declareren, rest was ook allemaal prima. Ineens wordt de boel overgenomen door VGZ en vind die polis maar meh. En wil eigenlijk wat anders, maar zie echt door de bomen het bos niet meer en heb geen idee waar ik moet beginnen met wat anders zoeken

2 likes

Ik denk dat ik hetzelfde ‘Probleem’ heb, zat je ook bij b.Esured?

1 like

@Baron Ik ook!! Zo stom.

2 likes

Nee national academic. Alles wat ik tot nu toe gezocht heb is veeeel duurder. En heb de laatste jaren eigenlijk nooit echt meer wat bij de tandarts, eerst wel altijd. Maar wil gewoon zonder zorgen op contole, gaatje laten vullen + verdoving en foto’s etc ipv dat gezeik dat er een dikke rekening boven je hoofd hangt😫

4 likes

oooh Nouja die van mij is dus ook door VGZ overgenomen en had ook goede voorwaarden waaronder die 100% tandarts. Ik heb bijna zwangerschapsverlof dus dan ga ik wel even een grondig onderzoek doen

2 likes

VGZ heeft (of had?) een jongeren aanvullende verzekering. En anders is de jongeren aanvullende van CZ een aanrader. Is voor alle leeftijden, alleen iets duurder vanaf je 30ste. Had ook gepensioneerde vrienden met die verzekering :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Oeh dankje die ga ik even bekijken!

3 likes