Zorgverzekering

Ja he… ik heb mijn hele leven nog nooit een cent betaald voor de tandarts en mijn nichtje bijvoorbeeld die hoor ik altijd dingen roepen als ‘nou ik heb 5 jaar geleden nog foto’s gemaakt, ga ik nu echt niet doen kost teveel blablabla’. En ik dacht altijd kind neem een fatsoenlijke verzekering. Nou ik zit nu te zoeken en had er net eentje waar tandarts dan 100% is. Fucking €200 pm voor die verzekering. Ja sorry maar doe effe normaal zeg ga geen fucking €200 pm betalen :sob::sob::sob:

Wil eigen risico op €385, dat sowieso. En anticonceptie wil ik vergoed. Lenzen worden nu tot €150 per jaar vergoed, voor mij dus volledig. Kom alleen maar shit tegen waar je dat per 3 jaar krijgt. Nu is dat niet de allergrootste ramp, vind vooral tandarts belangrijk. Maar waarom is alles zo achterlijk duur😭 Iemand raadde me de jongerenverzekering van cz aan en die was best oke, maar vullingen/verdovingen/foto’s/kronen was maar 75% en dan kon ik bij tandarts niks extra kiezen om dat op 100% te krijgen

1 like

Als je niet vaak grote dingen hebt bij de tandarts is een tandartsverzekering bijna altijd aanzienlijk duurder dan zelf betalen. Maarja dan is het wel even slikken ja als je een keertje foto’s moet maken. Maar dat heb ik toch liever dan 250 euro of meer per jaar betalen aan verzekering die ik nooit opmaak.

Maar sowieso moet tandzorg echt terug in de basisdekking vind ik.

18 likes

Ja daar heb je gelijk in! De laatste jaren heb ik eigenlijk nooit meer gaatjes, maar eerst had ik standaard ieder half jaar wel iets terwijl ik toen hetzelfde poetste als nu, gewoon zoals het hoort. Dus ben als de dood dat ik straks ineens weer van alles heb en dan wordt het een duur geintje. Maarja €200 pm zie ik ook niet zitten, wat ik nu gevonden heb is dan 75% dus denk dat ik dat maar kies dan. Als ik volgend jaar ineens weer 5 miljoen gaatjes heb dan is t maar even een jaar op een houtje bijten en kies ik t jaar erna wel weer wat anders

Maar foto’s maken is nog geen 20 euro @Baron, dus dat valt heel erg mee.

Tenzij je hele kaak e.d. op de foto moet, maar dat is niet gebruikelijk of een jaarlijks iets. En dan ben je voor 75 euro ook wel klaar. Wel wat meer geld, maar iig niet zoveel als een tandartsverzekering

1 like

Ooooh dan. Ja ik heb me nooit zo in die kosten verdiept omdat alles altijd 100% vergoed werd, dus ik dacht die ongein is 300 euro ofzo :joy:

Ik heb pas 70 euro betaald toen ik voor t eerst naar een nieuwe tandarts was. Uitgebreide controle en foto’s, tandsteen verwijderen en administratie dingen. Daar zou ik geen verzekering voor hebben afgesloten!

1 like

2 keer controle per jaar en foto’s maken is niet zo duur, zoals al wordt gezegd. En de echt dure dingen vallen toch altijd buiten de aanvullende tandartsverzekering dus zou toch even goed uitzoeken of die kosten wel tegen elkaar opwegen.

1 like

Oh ik dacht dat ik iets van 150 euro ofzo had betaald maar dan nog, foto’s heb je helemaal niet vaak idd over het algemeen. Dan valt het al helemaal mee

1 like

Thanks ik ben weer gerustgesteld haha!

Dat is zeker niet waar. Ik heb juist een aanvullende verzekering voor dure dingen als wortelkanaalbehandelingen en kronen. Het zal meestal niet geheel vergoed worden (tenzij je een belachelijk duur pakket neemt), maar het scheelt wel aanzienlijk.

Maar als je maar een keer in de tig jaar wat hebt, is een aanvullende verzekering niet de moeite waard.

@Baron Je tandarts moet zijn tarieven op zijn website hebben staan geloof ik.

1 like

Ik denk dat je moet bekijken hoeveel dure behandelingen je hebt. Ik had ook nooit iets. De laatste jaren ben ik een tijd niet geweest, en als ik dan weer ging moest ik controle + foto, daarna een gaatje vullen met verdoving. Was al bijna 150 euro. Daarna werd ik naar de mondhygiëniste gestuurd, omdat dit bij mij erg pijn doet krijg ik een verdoving. En dit moet dan in 2 afspraken, totaal was bijna 240 euro. Dus in een jaar bijna 400 euro aan tandartskosten schrok ik wel van. Ga nu wel proberen weer 1x per jaar te gaan.

Weet niet of het al tijd is voor je controle, maar ik probeer die vaak in december te plannen, dan vraag ik of ze iets zien aankomen qua gaatjes etc, kan ook weer meewegen in het besluit wel of niet aanvullend te verzekeren.

7 likes

Maar hebben jullie echt voordeel van een aanvullende verzekering?
Ik had bijvoorbeeld 400 euro aan kosten dit jaar en geen verzekering.

Een verzekering kost gemiddeld 25 euro per maand, dus al 300 euro. En dan vergoeden ze maar 75%, dus 25% moet je alsnog zelf betalen.

Of zijn er wel tandartsverzekering die goedkoper zijn ?

Ik heb ook geen aanvullende verzekering, maar als de tandarts in december zou zeggen ‘nouuuuu, deze 3 kiezen en 6 voortanden kunnen nog wel 1 rondje mee, maar reken er maar op dat je volgend jaar een wortelkanaalbehandeling nodig hebt’, zou ik het heroverwegen :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik ben voor het eerst sinds jaaaaren niet aanvullend verzekerd voor m’n tanden, alleen tandongevallen. Scheelt zoveel geld… heb nog nooit gaatjes gehad en ga 2x per jaar naar de tandarts. Recentelijk was ik iets van €32 kwijt voor schoonmaken en regulier consult, dat is €64 per jaar terwijl mijn tandverzekering alleen al €14 per maand kostte (€168/jaar). Plus ook nog maximaal 75% dus niet eens volledig vergoed. Als je echt tandproblemen hebt of geen gesealde kiezen is het al een ander verhaal, maar in mijn geval nooit problemen gehad.

1 like

Ik had een tandartsverzekering waar ik heel blij mee was (10,75 euro per maand) met 100% vergoeding van controles, foto’s, gaatjes etc (tot een max van 250 euro). Aangezien ik best wel regelmatig gaatjes heb of iets anders moet laten doen, was dat voor mij de goedkoopste optie (meestal haalde ik de max net wel of net niet). Nu hebben ze die verzekering aangepast en wordt nog maar 75% vergoed voor gaatjes vullen etc, balen wel. En maar bedenken wat ik ermee wil dan

Gaan jullie ook overstappen naar een andere zorgverzekering? Ik zit al jaren bij dezelfde verzekeraar maar nu zijn ze overgenomen door vgz.

Ik doe elk jaar wel een vergelijking en sluit dan de goedkoopste af, dat is niet altijd een andere maar vaak wel

5 likes

Ik ben vorig jaar overgestapt naar ditzo want die was goedkoper maar ik ga ruim 6 euro meer betalen dus ik ga maar weer een check doen

Ik had jaren echt een fijn verzekeringspakket, maar mijn verzekeraar is overgenomen en ze stoppen nu met het aanbieden van mijn aanvullende pakket (was te verwachten, want ze boden het al een tijdje niet meer aan nieuwe klanten aan). Ik kreeg bericht dat mijn basisverzekering volgend jaar meer gaat kosten dan voorheen mijn basis en aanvullende pakket. En dat aanvullende pakket leverde mij ook nog eens €300 per jaar op, dus ik ga er dubbel op achteruit.

Sowieso dat ik ga overstappen dus. Ga in december vergelijken wat de beste optie is.

1 like