Zorgverzekering

Ja maar dan moet je je wel aanmelden bij de sociale Verzekeringsbank en maandelijks wel een bijdrage betalen, deze houdt het CAK dan voor je apart en dan kun je wel zorgkosten declareren, dus dat is dan niet helemaal vrij van een verzekering toch, je zult het alleen zelf voor moeten schieten en wellicht niet 100% kunnen declareren.

@FrozenFlame nja dit is het zorgverzekeringstopic dus denk dat het ook om een zorgverzekering gaat bij haar. Maar ik had idd alleen zorgverzekering opgezocht!

Heb je gelijk in. Vanwege vragen in een ander topic had ik die aanname gedaan.

1 like

Hebben jullie ervaring met Ditzo? Is dat een fijne verzekeraar?
Hoe zit dat met declareren etc., werkt dat gewoon chill?

1 like

Ja prima, gewoon digitaal declareren. Gaat goed

1 like

Ja prima inderdaad, declareren werkt ook gewoon goed. Zat er vorig jaar voor het eerst bij en blijf er dit jaar ook weer bij. Blijft het goedkoopste :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ditzo is ook de meest duurzame verzekeraar! Zit al sinds mijn 18e bij hun en heb nooit ergens problemen mee gehad

1 like

Goed om te horen @Mexi
Zeker goedkoop in vergelijking met andere verzekeraars. Gaat mij zeker 20 euro per maand schelen.

@Kurisu dit was ook de reden waarom ik terecht kwam bij Ditzo.
Ook goed dat ze zoveel ziekenhuizen etc. onder contract hebben.

3 likes

Handig, de inlogpagina van mijn zorgverzekeraar ligt er steeds uit… :woman_facepalming:

Wat een gedoe altijd rond de jaarwisseling. Ff inschatten of ik volgend jaar één, twee of drie gaatjes zal hebben.

1 like

Ik heb net mijn zorgverzekering aangepast (au)
Maar die voor komende maand is al afgeschreven bij mijn huidige zorgverzekeraar. Krijg je dat dan gewoon teruggestort?

Contact opnemen is een drama nu natuurlijk.

Yes krijg je gewoon teruggestort!

1 like

O ja, oeps, ik ben het helemaal vergeten. Ik wil eigenlijk van mijn aanvullende verzekering af maar dan moet ik zo nog gaan uitzoeken hoe. Ik moenie zo lui zijn maar ik heb echt geen zin. :tired_face:

Ik wil ook mijn aanvullende verzekering er af gooien eigrnlijk, maar vind het eigenlijk eng :persevere:

Heb je een buffer op je spaarrekening in ieder geval ter hoogte van je zorgkosten van afgelopen jaar? Dan kun je het dekken toch?

Eigenlijk heb ik er helemaal niet bij stil gestaan of dat voor mij niet gunstiger is. Heb altijd wel fysiotherapie in mijn pakket zitten omdat ik het fijn vind om die mogelijkheid te hebben en geen drempel om te gaan zeg maar. Maar ik heb geen idee hoeveel het zou kosten als ik wel alles zelf zou betalen i.p.v. dat ik nu aanvullend ervoor betaal.

1 like

Ik heb even terug gezocht wat ik afgelopen jaar heb betaald bij de fysio: 40 eu voor de intake en 31 eu per keer voor de vervolgafspraken. Ik was ook aan t twijfelen of het zin had om me daarvoor aanvullend te verzekeren.

En? Kost het minder dan je totale aanvullende verzekering bij elkaar? Is altijd wel jammer aan aanvullend, het is altijd een pakket en nooit letterlijk alleen x aantal fysiobehandelingen.

edit: ik ga nu 10 per maand aanvullend betalen en heb daarmee 9x fysio dus dat haal ik er wel uit als ik alles op maak volgens mij. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Aanvullend is denk ik ± 100 euro voor 9x fysio en per afspraak betaal je ongeveer 30-35 euro, intake is wat duurder. Dus laten we zeggen dat je met 3 consulten per jaar die aanvullende verzekering eruit hebt. Helpt dat?

Ja inderdaad. Al twijfel ik er niet over hoor. Is ook een stukje gemak om gewoon aanvullend verzekerd te zijn voor de fysio. Ik ga toch elk jaar wel een paar keer. Maar wel fijn om te weten dat ik de kosten er wel uithaal haha.

Want anders zou ik het denk ik ook niet doen. Er is nu niets wat ik anders nodig heb qua zorg. Er wordt wel een deel tandarts vergoed maar dat had van mij niet gehoeven. Anticonceptie heb ik er nu ook uit gehaald.

Ik betaal 3,50 per maand voor de fysio, voor 6 behandelingen. Normaal hoef ik ook niet vaker te gaan. Ik haal t er wel uit zo tenzij ik dit jaar niet hoef te gaan natuurlijk.

Bij Ditzo zit anticonceptie voor 100 euro vergoeding in de aanvullende verzekering samen met 9 fysiobehandelingen, mocht je die anticonceptie wel willen maar eruit halen omdat het dan duurder wordt?

Welke verzekering is dat? (Ik vind 9 wel fijn om te hebben voor mezelf hoor, 6 vind ik zo net krap voor het geval er iets gebeurt waardoor ik meer dan 6 nodig heb)

@Twijfelaar nee niet vanwege de prijs, ik gebruik het al jaren niet meer maar het zat wel altijd in de aanvullende verzekering. Ik ben nu bij dezelfde verzekeraar gebleven maar ze hebben een nieuw pakket voor mensen in de regio die nog iets goedkoper is. En in plaats van anticonceptie kan ik nu 25 euro declareren van mijn sportvereniging. Dus dat geld heb ik alvast terugverdiend soort van haha

1 like