Zorgverzekering

:weary::weary:
Gelukkig was het gecontracteerd! Je zweet toch wel even peentjes wanneer die rekening opeens (onterecht) bij jou komt.

Mijn psycholoog belde mij op om te zeggen dat het vanaf volgend jaar niet meer volledig vergoed wordt. Hopelijk zijn er meer zorginstellingen die pro-actief hun patiënten bellen. Hoe moeilijk kan het voor zorgverzekeraars zijn om een gepersonaliseerde mail of brief te sturen waar staat, je maakt gebruik van deze vorm van zorg, let op, dit verandert er specifiek(!) voor jou. Niemand heeft er baad bij als mensen hun rekeningen niet meer kunnen betalen. Ook de zorgverzekeraar niet.

2 likes

Ja same hier hopelijk! Wil graag aanvullend voor vergoeding bevalling in ziekenhuis en kosten kraamzorg. Ik ben via Independer al aan het zoeken.
Heb normaal altijd aanvullend tandarts maar dat wordt allemaal wat te duur. Dus komende maand nog controle en hygiëne bij de tandarts en hopelijk komt daar niks geks uit. Kan ik er een jaar tegenaan haha.

Ook nog maar even kijken hoeveel de premie via mn werkgever zou zijn, die bieden een collectieve zorgverzekering aan

1 like

Ja ik ook… word hopelijk komend jaar zwanger. Maar damn de aanvullende zijn duur. En vind het lastig om te kiezen.

Volgens Independer is de PMA zorgverzekering PMA Basis + ExtraVerzorgd 2 a 144 euro de beste qua prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb dan aangegeven dat ik aanvullend verzekerd wil zijn voor:
vergoeding voor 40 uur kraamzorg en een ziekenhuisbevalling.

Bij Independer is VGZ Basis Keuze + VGZ Aanvullend Beter het goedkoopst a 138 euro wanneer je ook voor ziekenhuisbevalling verzekerd wil zijn, maar dan is je eigen bijdrage kraamzorg alleen tot 125 euro vergoed.

2 likes

Die laatste kwam ik ook tegen inderdaad. Kraamhulp kost max 220 of zoiets toch… ik heb ook nog andere aanvullend nodig… moet maar even berekenen wat goedkoper is, duurdere verzekering of zelf dokken

Via pricewise komt Univé als goedkoopste uit de bus, 148 euro. Basis: Univé Zorg Select, aanvullend: Aanvullend Best.
Via Independer dus de goedkoopste (biedt ook korting als je daar wat afsluit, soms)

Via United Consumer kost de VGZ verzekering dekking met bevalling in ziekenhuis 135 euro. Kraamzorg is dan tot 125 euro vergoed.
Basis is basis keuze en aanvullend is zorgzeker2.
Dus goedkoper dan via Independer?

1 like

Die PMA krijg ik dus niet voor elkaar via hun website. Krijgt hele andere aanvullende.:thinking:

Pf ik krijg hier helemaal stress van, heel fijn die lijst, dankjewel! Ik ga het eens rustig uitzoeken. Ben altijd bang dat ik toch iets verkeerd doe ofzo en toch ineens gigantische rekeningen ga krijgen

1 like

Heb je hier wat aan?

Ah thnx, zie al waarom ik iets anders zag. Had een andere basisverzekering van hun aangeklikt.

Ja die vraag krijg je

Huh echt? Ik heb dit nog nooit gezien (ben er ook niet mee bezig dat scheelt misschien) maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een vakje aan heb moeten kruisen oid over of ik ooit uit een andere verzekering gegooid ben of geweigerd of iets in die richting

Hmm nu twijfel ik of het ook met zorgverzekering was. Maar in ieder geval wel met reisverzekering en inboedel, dan vragen ze of je 2x of vaker gebruik hebt gemaakt van de verzekering en wat de kosten dan waren oid.

Maar goed, ook al krijg je die vraag niet, de nieuwe verzekering is toch wel op de hoogte lijkt me.

Maar ben je nu nergens verzekerd dan? Ik denk dat een nieuwe zorgverzekeraar je geschiedenis wel in kan zien en ook de reden waarom je uit een verzekering bent gegooid.

Voor een zorgverzekering basispakket mag je in NL toch niet geweigerd worden?

Ik zit met reis- en inboedel bij Oh.ra en toen moest ik wel zoiets aanvinken, maar zij hebben ook zorgverzekering. Ik kan mij voorstellen dat ze misschien gewoon hetzelfde formulier voor alle verzekeringen gebruiken, en dat het bij de ene verzekering relevanter is wat je daar invult dan bij de ander.

Klopt volgens mij zijn ze wettelijk verplicht je aan te nemen. Bij aanvullende pakketten etc. kan dat anders liggen. @Loveisafourletterword

1 like

Nee als je bijv wanbetaler bent dan word je aangemeld bij het CAK en betaal je iets van €140 per maand premie tov de €105 die je normaal zou betalen, maar als je dan je “schuld” hebt afgelost ga je gewoon weer naar je normale premie. En als je geen verzekering hebt krijg je ook een brief van het CAK, na 2 waarschuwingen krijg je een boete en als je dan nog niet verzekerd bent dan verzekeren zij je en wordt de premie van je loon ingehouden.

Ik was nieuwsgierig of je idd onverzekerd kan zijn dus heb dit net opgezocht haha

je kunt wel onverzekerd zijn tho! gemoedsbezwaarden bijvoorbeeld

Maar dit is dan als je uit je zorgverzekering bent gegooid toch? Ik dacht dat het bij @Loveisafourletterword om een andere verzekering ging.