Zelfliefde

Wow, wat een nare reactie.

2 likes

Fijn! Weet je hoe dat komt?

1 like

Ah fijn, een plek waar je je thuis voelt kan al zoveel helpen he. Natuurlijk moet je zelfliefde uit jezelf halen, maar een goede omgeving (in welke vorm dan ook) kan je al wel even een duw in de goede richting geven :slight_smile:


Ik heb het boek Liefdesbang gekocht en (bijna) uitgelezen. Ik vind het niks! Niet mijn ding. Maar hij is hier vaker genoemd en heeft ook veel positieve recensies dus blijkbaar zijn velen het met me oneens :stuck_out_tongue:. Mocht iemand 'm gratis willen hebben, ik woon in 070 of ik kan hem tegen verzendkosten op de post doen!

2 likes

Ik zou heel graag alleen op reis willen gaan maar ik vind dit nogal eng en ik zie hier zoveel berichten van meiden die dit wel hebben gedaan dat maakt me een beetje jaloers maar hebben jullie tips voor mij?

Ik denk dat een land kiezen waar veel backpackers heen gaan aan te raden is. Hierdoor ontmoet je sowieso veel mensen. Ik weet van vriendinnen die dit gedaan hebben dat ze bijna nooit een moment alleen hoefden te zijn.

1 like

Misschien helpt het om klein te beginnen? Dus naar een Europees land (Kroatiƫ of Tsjechiƫ ofzo) en zo langzamerhand grotere reizen plannen naarmate je je meer comfortabel voelt? Dat is iig hoe ik het zou aanpakken, maar wat @Petitprince zegt klinkt ook heel logisch

1 like

Enige tip: gewoon doen. Iedereen vindt het eng, maar als je t gedaan hebt heb je echt een woooo gevoel

1 like

Gewoon gaan, klinkt stom maar je kan je er niet op voorbereiden. Slaap in hostels, zoek een beetje partyhostels op das makkelijker qua vrienden maken, slaap in slaapzalen met minstens 8 mensen. Kies voor een regio met veel backpackers, uit eigen ervaring vind ik Scandinaviƫ behoorlijk lastig vrienden maken want er zijn weinig solo backpackers van in de 20/30. Zuid-oost Aziƫ, Midden en Zuid Amerika zijn ideaal om mensen te leren kennen. Oost Europa en dan voornamelijk de Balkan is ook een goede regio om te reizen.

1 like

Zoā€™n gevoel had ik dus totaal niet achteraf. Vond het niet echt een succes om alleen weg te gaan en zou het ook niet snel nog eens doen. Maar goed, daar kom je ook pas achter door het gewoon te doen :biggrin:

1 like

Ik weet ook niet zeker of ik deze reis nog een keer zou maken, maar ik had wel een overwinninnsgevoel daarna. Maar dat is inderdaad voor iedereen anders

Bedankt allemaal voor jullie lieve tips hier kan ik wel wat mee:smiling_face_with_three_hearts:

Ik ga het gewoon doen

2 likes

Ik wil graag stedentrips gaan doen en ik hou ook wel van een paar weken ergens verblijven

Haha ja het ligt er maar aan,

Of je extravert bent (ik) of introvert
Of je op reis gaat of op vakantie/citytrip (op een kort tripje ben ik meestal meer op mezelf dan wanneer ik echt op reis ga)
Of ik lang (meer dan 3 maanden) of kort reis en hoeveel Mn planning vaststaat.

Hoe langer de reis en hoe losser de planning hoe meer ik partyhostels opzoek en in grote dorms slaap eigenlijk, omdat ik dan echt opga in het ā€œreizenā€ en zin heb met gelijkgestemden te zijn, weet niet waarom. Heb overigens nooit angst van te voren en ook geen rush erna Haha, maar misschien heb ik gewoon weinig emoties in het algemeen.

Vet dat je het gaat doen @charryb hou ons op de hoogte!

@Zemraluani Ga ik zeker doen!

1 like

Ik vind het zo spannend en kijk er ontzettend naar uit!

2 likes

Nee daar ga ik dit weekend voor gebruiken, gewoon even lekker op mijn gemak alle tips hier door nemen en dan gewoon boeken!

Ik denk dat ik ga beginnen met een weekje zon om te wennen aan het idee van alleen op vakantie te zijn

2 likes

Verslaafd aan liefde van Jan Geurtz heeft me echt veel geleerd

1 like

Vrijdag ga ik voor 8 dagen naar Barcelona in me uppie, vind het erg spannend maar kijk er zo naar uit!

7 likes