Zelfbruiner

Ik stop meestal bij mn ondergoed/bikini randje als ik mn benen doe, soms doe ik ook mn armen/buik/rug maar voor mn rug vraag ik hulp van mn vriend. Doe ik sowieso minder vaak, is vooral zodat het verschil met mn benen niet te groot wordt haha
Gebruik de light/medium van bondi sands en vind dat bruin genoeg, ben wel vrij wit in de winter dus als je van jezelf al een kleurtje hebt is het misschien niet opvallend genoeg

Dubbelpost maar,
Welke zelfbruiner raden jullie aan bij witte kledij? Ik gebruik bondi/dove/kruidvat maar geven toch allemaal een beetje kleur af
Ook qua wit beddengoed niet zo handig :sweat_smile:

Bij mij geven de druppels van tan luxe niet af! Die mix je met je eigen bodylotion of dagcreme. Kan mezelf dan in de ochtend insmeren en gewoon kleding aan doen, je hoeft het ook niet af te spoelen. Ik smeer echt alles in, dus ook onder m’n oksels bijvoorbeeld. Als ik dan een beetje zweet overdag geeft het zelfs niet af aan mijn kleren. Ook weleens in de avond ingesmeerd en dan gaan slapen en nog nooit iets gezien op mijn beddengoed en dat is dus wit haha.

1 like

Geeft dat een egaal resultaat? Want ik ga ervan uit dat je het dan eerst in je hand mengt of zo?

1 like

Ja ik meng het idd in mijn hand en daarna gewoon goed uitsmeren. Doe meestal per lichaamsdeel smeren en dan dus ook een nieuwe portie mengen. Achteraf goed handen wassen en smeer dan altijd wat op m’n armen zit even uit over mijn handen.

Je moet wel beetje bewust smeren haha, dus goed kijken of je alles insmeert omdat het dus geen kleur heeft. Ik doe meestal een soort ronddraaiende beweging waar ik m’n handen dan bijv om mijn been leg en dan draai en smeer zodat je alles raakt. Met zo’n handschoen deed ik meer een strijkende beweging in de lengte, dat gaat bij deze druppels wel eerder mis.

1 like

Toen ik mn hele lichaam nog deed, smeerde ik t over mn billen uit ja. Maar nu niet meer omdat mn bovenbenen ook wel wat kleuren van de zon. Ik heb nooit een harde lijn omdat ik de mouse wat naar boven uit veeg/vervaag.

1 like

Nou na veel research over ‘tans without smell’ heb ik James Read fake tan bij Feelunique gekocht :stuck_out_tongue: ik ben benieuwd en zal hier neerzetten hoe het was!

2 likes

Ik tan in de winter met light medium (merk wat ik dan heb liggen, meestal Bondi Sands of Minetan) met handschoen en dan alleen enkels/armen hals gezicht of iig de delen die je ziet, alleen als ik er zin in heb of een feestje heb.
In de zomer met ultra dark, en dan mijn hele lijf. (Vraag ik indd ook vriend voor mijn rug).
Wel vaak oranje dekens dan, ook na afspoelen. (Ik denk omdat je toch wat zweet snachts) Maar dat was je er makkelijk uit.

Gezicht gebruik ik soms tanrevel maar dat blijft maar 1 dag mooi zitten. Meestal ook Bondi mousse oid en dan met een poederkwast aanbrengen heel dun.

@Vanjie de een ruikt wat sterker dan de ander maar helemaal geurloos heb ik ze nog niet gevonden haha. Ook al beweren ze dat soms wel.

1 like

En? Mooi en zonder zelfbruin geur?

Wel mooi, minder geur dan normaal, er is geen walm, maar ik ruik t zeker wel.

Plan de campagne.
Weet nu al dat dit gigantisch misgaat en ik met vlekken zal eindigen.

Heb ook even de rest van de zon gerelateerde producten op de foto gezet :grin:
Had al de make-up spray, maar ik weet niet waar die is…

9 likes

James Read tan oil review: geur is een stuk minder dan normale tan, maar ik ruik t zeker wel. De eerste keer met m’n handen aangebracht en het was een beetje vlekkerig, de 2e keur met handschoen en een stuk mooier. De kleur is heel natuurlijk voor mij, maar best warm. Ik weet dat veel mensen liever een wat assigere bruine kleur willen dus dan zou ik deze niet nemen. Ben niet mega onder de indruk en mijn goedkope Primark tan doet het net zo goed (maar dan wel met nasty geur haha)

2 likes

Ik ben om, en ga eens zelfbruiner proberen. Ik heb de St. Moriz fast selftanner besteld. Maar ik vraag me af waarmee jullie scrubben? Ik heb altijd het idee dat die potten scrub niks doen, gebruiken jullie een handschoen?

1 like

Ik heb idd zo’n handschoentje van nog geen euro. Dan scrub ik met wat douchegel. Heb het idee dat dat veel meer doet dan zo’n scrub.

2 likes

Ja denk ik ook! Ga ik even zo’n handschoentje halen

1 like

Ik doe met zon handschoentje en het liefst een beetje romige douchegel zoals dove. Dan word ik heel zacht.
Als je nog beharing weg wil halen zou ik het twee dagen ervoor epileren of dag ervoor scheren. Niet alles tegelijk doen tenzij je weet dat je huid daar sowieso tegen kan

1 like

Ik wil weleens die zelfbruiner van Bondi Sands proberen. Ik ben blond/blauwe ogen en in principe een lichte huid maar eenmaal bruin word ik ook wel goed bruin. Dus na een vakantie. Ik wil dus niet een te lichte kleur. Kan ik dan het beste voor die dark versie gaan of is dat echt voor gekleurde huiden? Niet dat ik er na een uur zoals Trump uitzie.

Nee de dark versie is heel goed op te bouwen! Heb die laatst voor het eerst geprobeerd en na 2 uur afgespoeld, vond het effect vergelijkbaar met de lichtere versie als je die langer laat zitten. En er zit sowieso geen oranje ondertoon in, dus weinig kans op een Trump kleur!

1 like

Thanks!! Ik ga ‘m kopen!

3 likes

Kan ik iemand blij maken met een flesje Tan Luxe light/medium? Ik heb mijn lichaam en denk ik 3/4 keer mee ingesmeerd, dus het flesje is nog praktisch vol. Bij mij slaat het erg snel oranje uit dus ik ga het niet meer smeren helaas! Stuur me maar even een berichtje.