Zelf sieraden maken

Aw zo rot!

Ik had dubbele ringetjes binnen maar mn speciale pincet is te groot. Of mn ringetjes te klein dus dat was ook een drama. Maar daardoor was ik laat bij de brievenbus, ging ik nog even naar kruidvat en had daar 20% extra korting. Dus t was ergens goed voor😂

1 like

Ooh ja dat is zo irritant! Als je eenmaal wil beginnen duurt elke minuut natuurlijk te lang :confused: heb je wel al iets kunnen maken of wacht je nog steeds op onderdelen?

Deze vanmiddag ook nog gemaakt, voor een forummer!

5 likes

Wat een leuke oorbellen!

Ja ik heb twee armbandjes gewoon op elastiek gemaakt maar was niet zo tevreden met de kleuren, waren te fel waardoor het kinderachtig leek ofzo, dus heb ze los gehaald en wacht dus nu op iets minder felle kraaltjes. En op grotere knijpralen om schuifarmbandjes en enkelbandjes te maken, natuurstenen tubes, slotjes, muntjes en zwarte macramedraad.

1 like

Ik ben echt benieuwd of jouw onderdelen van Kiki… wel mooi blijven. Ik had namelijk dat de rvs gouden onderdelen wel verkleurden. Heb je die onderdelen ook in de sieraden die je zelf veel draagt? Dan zou ik het graag horen als het nu wel mooi blijft. Dan is dat een goed adresje.

Ja van Fris weet ik dat zij hele goedkope kraaltjes inkopen met een hele slechte kleurlaag die dus zeer snel slijt. Geldt eigenlijk voor al hun gekleurde kraaltjes helaas. De beste zijn van Creadream die hebben echt kraaltjes Miyuki Rocailles die gaan niet af. Draag ik dag en nacht in de douche en bed en alles. Die blijven mooi. Iets duurder wel dus als je voor klanten maakt zul je je prijs iets moeten verhogen maar ik vind het dat zo waard. Want je wilt geen kettinkje verkopen wat na een keer douchen geen kleurtjes meer heeft.

Haha ooh klinkt wel alsof je straks hele toffe dingen kan maken! Ben benieuwd!

@Helix2009 Hm gek! Misschien is er iets omgewisseld? Ik zou even contact opnemen want rvs zou niet mogen verkleuren. Dat is bij mij iig nog niet gebeurd met de slotjes die ik van daar heb.

1 like

Ik heb twee kettinkjes gemaakt, allebei met een rozenkwarts kraal en miyuki rocailles.

13 likes

Naar aanleiding van je berichtje heb ik toch maar even een mailtje gestuurd. Helaas is het wel zo dat de goudkleurige RVS onderdelen gaan verkleuren vertelde ze. Wel iets langzamer dan niet RVS maar het blijft een plating die slijt. Omdat ik zelf verkoop gebruik ik qua goud alleen nog maar gold Filled. Dat is duur maar dat blijft gewoon levenslang goudkleur. Het zilverkleurige RVS blijft wel gewoon zilver uiteraard want dat is echt de oorspronkelijke kleur.
Dan weet jij het ook ff aangezien jij ook verkoopt en er misschien nog eens vragen over krijgt.

Geïnspireerd door dit topic ben ik vandaag even wat kralen en benodigdheden gaan halen. Dit zijn de eerste probeersels. Ik wil ook nog wat andere dingen gaan proberen, heb nog wat dingen online besteld die nog binnen moeten komen!

8 likes

Superleuk!

1 like

Waar koop jij jouw Gold filled onderdelen?

Geinspireerd door @tuula dr kleurkeuze.

5 likes

Ok ik ben echt serieus vervloekt ofzo. Komt vandaag eindelijk na meer dan een week wachten mijn bestelling binnen, mist gewoon de belangrijkste kleur kraaltjes. Nooooh. Nu kan ik dus nog niet maken wat ik wilde. Kan wel alvast wat andere dingetjes maken, maar damn joh. Lijkt wel of de goden ertegen zijn dat ik dit wil gaan doen haha

1 like

Haha wat erg. Zoek een andere hobby, ga haken!

Haha al geprobeerd, maar veel verder dan simpele lapjes en half mislukte mandala’s haken kom ik niet :sweat_smile:

Blijven alle miyuki rocailles mooi? Of alleen de duracoat?
En volgens mij slijt rvs goud wel, maar zeker niet snel. Tenminste dat is niet de bedoeling. Weet ook niet hoe snel t bij jou is gegaan. Slechte kwaliteit oorbellen verkleuren bij mij al binnen een paar dagen.

@BiloxiParish Heb je al een berichtje gestuurd dat de kraaltjes ontbraken?

Ja net gedaan. Hopelijk zijn ze nog op voorraad en kunnen ze ze nog nasturen. Anders moet ik weer ergens anders een bestelling plaatsen met alleen die kraaltjes. Dat is ook weer zoiets

Hoe lang of vaak heb je je sieraden gedragen? Ik heb echt veel rvs bedeltjes/slotjes/onderdelen die nog zo lang mooi blijven! Zelfs een ring die ik omhield tijdens surfen in de zee etc. Al is het wel echt beter om je sieraden af te doen tijdens zwemmen en douchen ivm chlorides (en sowieso onnodig contact met water te voorkomen).

Waar haal jij vergulde onderdelen? Ik heb eigenlijk slechtere ervaringen met gold plated dan met rvs, en voor gold filled slotjes deed ik net een snel zoekrondje en ik prijzen van €8/9 per stuk? Ik denk niet dat dat iets is voor mijn doelgroep op dit moment.

@Whoopdidoo zo leuk!! Ben zo benieuwd naar jouw armbandje. Hopelijk ligt ie morgen in de brievenbus :smiley:

@BiloxiParish jeetje waar bestel je? Dan weten we dat we daar niet moeten bestellen haha

1 like

Goldplated is zooi. Dat is echt troep kan ik na jaren verkoop wel zeggen. En idd tot nu toe alle goudkleurige rvs gaat op den duur verkleuren. Maar ik blijf toch altijd hopen haha. Was blij dat ze eerlijk zei dat de plating we slijt want er zijn genoeg die valse beloftes maken. Maar het is dus wel handig om bij je verkoop te melden dat goudkleurig rvs wel degelijk kan verkleuren. Zeker langzamer dan troep maar het blijft een plating.

Voor wie het vroeg ik koop mijn gold filled bij diverse particuliere verkopers in het buitenland (Canada, Usa en Israël). Dat blijft echt jaren en jaren goud ook met zwemmen, douchen alles erop en eraan, kan dus levenslang mooi blijven. Maar wat @tuula al zei gemiddeld 8 euro voor een slotje dat kan alleen als je het gaat doorberekenen aan je klanten anders is het geen doen. Dus dat is een keuze die je dan maakt. Ik geef het de klant als optie tegen meerprijs. Dus wil je goldfilled onderdelen dan betaal je x euro extra.

Nog even voor de zekerheid want je vroeg nog iets over mijn vergulde onderdelen. Ik gebruik dus geen verguld. Dat is goldplated. En dat is alles behalve blijvend. Maar wellicht bedoelde je daar al goldfilled hoor. Was ff voor de zekerheid :hugs: