Ik heb mijne van Frissieraden.nl, maar kraaltjesvanrenate.nl of polderparel.nl verkopen het ook
@BiloxiParish Thanks! Ben zelf nogal perfectionistisch en nooit tevreden haha🙈
@instantramen Ik heb goede ervaringen met SKVR in Rdam en NLC in den Haag. Bij die laatste heb ik zelf ook edelstenen leren slijpen. En die doen af en toe ook workshops tussendoor voor bijv. emailleren enzo.
@Dazed Thanks! Nee helaas nog niet carven. Kan wel cabochons zelf slijpen en heb de benodigdheden voor carven maar het is heel moeilijk. Kan lastig controle houden over het gereedschap. Maar ben wat dingen aan het uit proberen en hoop het wel te leren.
Ah tof dat je wel zelf slijpt! Ik wil heel graag goed leren smeden, wil denk ik nog een cursus doen en dan zelf spullen aanschaffen. Ik doe nu veel ruwe edelstenen wrappen, maar lijkt me heel tof als ik die ook op andere manieren kan verwerken
Ja dit is prima. Je bedoelt gewoon om kettinkjes of armbanden/enkelbandjes mee te maken toch?
Ja zoals De ketting op die foto die Ik postte
Ja tof! Ik heb van mn vakantiegeld een slijpmachine gekocht en nu al het geld waard!
Als iemand btw gereedschap voor smeden wilt inkopen bij een groothandel kan ik dat wel voor je bestellen! Zelf heb ik in het begin veel gekocht via bijvoorbeeld De,Zilv,erwinkel maar die kwaliteit was toch niet helemaal top.
Yes daar is dit perfect voor
Oh wat goed om te weten! Ik wil eerst wel even wat meer kennis opdoen maar ik hou het zeker in gedachten
Waar koop jij edelstenen in? Wil daar graag iets mee doen haha maar ze zijn zo duur op particuliere sites die ik vind en Etsy vertrouw ik niet helemaal
Ik koop veel via internationale beurzen en heb veel contacten gelegd tijdens reizen. Koop ook veel in bulk, dan zit er wel ook veel tussen wat ik niks vind en dit ruil ik weer met anderen via mijn vereniging. En slijp dus ook wat dingen zelf.
Ik heb inmiddels wel geleerd dat goedkoop duurkoop is. Ik verzamel ook echt mooie stukken als een soort erfenis dus durf er wat meer aan uit te geven.
@Sia ik gebruik 0.38mm draad van beadalon. Dan heb je nog keuze uit 7 strings of 19 strings (wat inhoudt dat dat 0.38mm dikke draad bestaat uit 7 of 19 dunne draadjes). Ik vind de 19 strings het fijnst. Het is net weer een stukje flexibeler. Maar dus wel super stevig. Maar wel weer dun genoeg voor 2mm kraaltjes.
@Whoopdidoo wauw vet! Laat even weten als we bij je kunnen bestellen edit: oh over je berichtje heen gelezen. Ik ben je met mijn sieraden account gaan volgen!
Hier nog wat foto’s van wat ik heb gemaakt. Veel bestellingen dus sommige dingen zijn hetzelfde (dat witte kettinkje is populair haha). Heb nu even een bestellingen stop zodat ik ook weer even wat voor mezelf kan maken.
Ik heb ook ‘visitekaartjes’ laten drukken waar dan op de achterkant staat hoe je je sieraden moet ‘verzorgen’. Vond ik een leuke touch en maakt het wat professioneler
@tuula we hebben al contact gehad, maar ik maak met liefde ook dingen op bestelling.
Net weer dankzij jou een bestelling geplaatst voor andere kraaltjes. En net erna denk ik, dat had ik ook nog moeten hebben. Volgende keer maar weer.
Ik zie dat je kleine ronde bedeltjes aan t uiteinde hebt, waar heb je die vandaan?
Haha ja dat heb ik ook zo vaak! Daarom slaap ik vaak een nachtje over m’n bestelling haha.
Die bedeltjes bestel ik zo als verlengstukje, via betaalbarekralen.nl.
Ja daar ben ik te impulsief voor😂
Ik weet nog niet of ik deze leuk vind. T idee in mn hoofd was leuker.
Kan niet wachten tot ik mijn armbandje door jou gemaakt binnen krijg
Ik heb net deze surfketting gemaakt, met katsuki kralen. Super zomers en aangezien ik over 2 weken echt ga surfen ook wel passend
Ohh wat een leuke ideeën doe ik hier op. M’n kralen lagen een beetje te verstoffen maar heb er nu weer helemaal zin in! Ik ga ook eens wat armbandjes op de foto zetten.
Vind t ook zo leuk! Je maakt meteen heel andere kleurencombinaties.
Parels zijn ook zo leuk! Maar hou me nog even in om naar t lokale kralenwinkeltje te gaan want kom sowieso met meer thuis.
Meh, eerst krijg ik de verkeerde kleur kraaltjes. Is gelukkig allemaal goed opgelost. Toen wilde ik nog extra dingetjes bij bestellen en slotjes enzo, alleen die ik wilde waren uitverkocht. Dus bij een andere webshop besteld, zou gisteren bezorgd worden maar dat is niet gebeurd en tot op heden is het dus nog steeds niet bezorgd. De app van de post geeft ook gewoon helemaal geen nieuwe tijd aan. Zo stom dit weer. Nu moet ik nog langer wachten voordat ik eindelijk eens verder kan.
Zit steeds te pinteresten naar ideeën maar buiten wat halve armbandjes kan ik dus niks