Zelf sieraden maken

Huuuh contant geld? Haha dat is helemaal raar ja. Alsof je een fooi krijgt haha.

Vind het eigenlijk ook een beetje raar dat je er bij de bezorging pas achter moet komen dat dingen niet op voorraad zijn. Stuur dan even een mailtje. Zo moeilijk is dat niet lijkt me. Gaat blijkbaar bij meer webshops fout.

Ik zit echt al dagen te pinteresten. Wil nu wel eens echt beginnen, maar moet dus eerst mijn bestelde bedeltjes en andere kleurtjes binnen krijgen voordat ik verder kan. Zo stom. Hoop echt dat het morgen dan wél bezorgd wordt.

Ja, het contante geld zat ook echt in zo’n klein zakje met druksluiting waar normaal kraaltjes in zitten. Heel raar. Was wel precies genoeg voor een magnum dus die heb ik ervan gekocht haha.

Vond het ook geen nette gang van zaken, zeker omdat het ook zo lang duurde voordat ze het verstuurden, hadden ze makkelijk even kunnen laten weten. Vermoed dat corona een rol speelde (op gegeven moment was zowat elke webshop uitverkocht) maar dan nog kan het ook anders.

Ik hoop dat je morgen je kraaltjes binnenkrijgt, ik wacht ook weer op een bestelling (ik wil oorbellen gaan maken!) en kan dan ook zo ongeduldig zijn haha.

2 likes

Haha ahw misschien wilden ze je op deze manier alvast een beetje tegemoet komen? Ergens zie ik nu een oud omaatje voor die dan maar wat losse muntjes in een zakje doet. Maar dat zal wel niet het geval zijn haha.

Maargoed het heeft je wel alvast een magnum opgeleverd, hopelijk krijg je de rest ook nog gauw terug overgemaakt.

Ja dat valt me echt op. Is iedereen plots into miyuki en rocailles? Echt veeeeel is uitverkocht zeg.

Oorbellen zijn ook tof! Ik wil misschien met van die ketelstiften en oorringetjes een keertje oorbellen maken. Dus met rocailles of delicas ooof met natuurstenen tube kralen.

Ik heb dit ook gehad bij deze webshop. Artikel ontbrak en kaartje erbij dat t teruggestort zou worden. Vorige week gemaild, geen reactie. Nu op insta een bericht gestuurd.
Verzenden duurde ook echt te lang, tien dagen, terwijl andere shops ook vertraging hebben maar 1 of 2 dagen.

Dankzij jou trouwens deze oude hobby weer opgepakt! Dankjewel!

2 likes

Ik kan aan de slag!

8 likes

Wat een leuke kleuren rocailles! Zijn die van kiki?

Ja klopt! Het zijn wit, zwart, kiwi groen, suikerspin roze en apricot oranje!

Oh toch kiwi groen? Ik was al aan het zoeken, maar twijfelde. Op mijn scherm lijkt die kleur heel anders.

Ben benieuwd wat je gaat maken!

Ik wacht nog steeds op iets van Fris want ze hadden me de verkeerde kleur gestuurd dus kan nog niet beginnen :cry:

1 like

Ik heb net aan de hand van de blog van @tuula deze oorbellen gemaakt :smile:

10 likes

Wat leuk en wat goed gelukt! Ik heb toevallig ook net onderdelen voor oorbellen gekocht, lang geleden dat ik die heb gemaakt.

1 like

Ik wil ook met arbandjes aan de slag! Maar ik kom even niet uit de slotjes, welk formaat gebruiken jullie qua slotjes? Ik wil het liefste van die fijne/kleine slotjes. En zijn de ringetjes om het slotje in te haken ‘‘buigringen’’ of moet ik op wat anders zoeken?

Heb je al reactie? Ik had ze gemaild en geDM’d, geen reactie. Toen in mijn story een waarschuwing geplaatst voor anderen dat ze hier niet moesten bestellen, en toen reageerden ze ineens wel. Ik heb mijn geld terug.

Er zijn een heleboel mensen die nog wachten op geld, maar dreigen met stappen ondernemen of simpelweg een review op trustpilot achterlaten (en dan het vakje aanvinken dat ze een melding krijgen) schijnt ook te werken. Ze doen heel zielig waar door je je bijna schuldig voelt, of gaan opeens toch nog dingen opsturen, maar persoonlijk zou ik voet bij stuk houden en je geld terug eisen. Een tikkie in de DM sturen helpt ook haha.

@George je hebt daar inderdaad buigringen voor nodig! Het beste koop je RVS ringetjes, die blijven het langst mooi qua kleur. Formaat slotje is persoonlijk, ik vind te kleine slotjes soms te priegelig, al is bij een armbandje een groot slot niet zo mooi natuurlijk.

2 likes

Ja! Ik kreeg vrijdag berichtje via instagram dat ze t meteen zouden regelen en gister eindelijk gehad. Het ging bij mij maar om 1.30. Maar zeker omdat het verzenden ook zo lang duurde ging het me om t principe. Wat bizar dat t zo slecht bij ze gegaan is dan. Dan heb je je zaakjes duidelijk niet op orde. Voor mij was dit ook een keer en nooit weer.

Ik ben t eens met tuula, te kleine slotjes zijn niet fijn (of mn vingers zijn te groot😂). Maar dat is ook persoonlijk denk ik. Ik weef zelf armbandjes met kralen dus dan valt een groter slotje niet op, maar als je echt een enkel armbandje doet misschien wel.

2 likes

Haha ja bij mij ging het ook om een klein bedrag gelukkig, maar gaat om principe. Ik zat even in een DM-groepje met andere gedupeerden en daar zaten ook meiden van 13 tussen die voor 30 euro hadden besteld, dat is echt veel geld voor die leeftijd. Zo sneu haha.

Ik ben benieuwd naar je creaties trouwens, heb je foto’s? Lijkt me zo tof dat weven, maar weet niet of ik er het geduld voor zou hebben haha.

Oh dat is echt sneu. Hopelijk krijgen ze hun geld nog terug. Vond t ook al absurd dat t zo lang duurde. Maar ja wie weet hoe druk ze t hebben.

Heb geen hele goede foto momenteel.

Hoop dat dit werkt, nieuw hier na eeuwig meegelezen te hebben. Oh t werkt. Jeej.

14 likes

Cool! Hoe doe je dat precies? Heb je dan ook een soort weefraam daarvoor?

Ik heb oorbellen gemaakt!

24 likes

Ik heb deze http://www.kralenkiosk.com/weefraam-beadalon-jewel-loom . Plastic ding dat je buigt en vast zet met een ijzertje. Dan span je je draad en haal je je ijzertje eruit en is je draad strak. Verder is t supermakkelijk. Armbandje van deze breedte duurt ongeveer een uurtje, anderhalf uur. En je doet t makkelijk tijdens tv kijken ofzo.

@Zaadjes is dat met fimo? Super leuk gedaan!

2 likes

Onder andere! Thanks :slight_smile:

Ik ben verliefd op dit ding, ik heb net het filmpje gekeken en mag eigenlijk geen geld uitgeven aan weeeer een nieuwe hobby dus moet even een goede smoes voor mezelf verzinnen :joy: