Zelf sieraden maken

Polder parel heb ik mn kralen besteld! Zal wel laten weten of het een aanrader is.

Starterspakket is gewoon het eerste wat ik op Bol kon vinden. Ik hoop dit weekend iets te kunnen proberen, ben heel erg benieuwd of ik het leuk vind

Weet iemand of ze bij Action rolletjes elastiek verkopen om kleine kraaltjes te rijgen?

Heel leuk! Ik heb een mix van Miyuki’s, Toho en merkloze rocailles. Ik gebruik meestal 3mm, maar mix er ook wel 2mm en 4mm doorheen.

Heb deze gisteren allemaal gemaakt! Bestellingen maar ook cadeautje voor m’n moeder.

4 likes

Echt super leuk! Ik zit aldoor te spieken op je Instagram en Pinterest voor inspiratie. Ik haal tot nu toe ook alles bij Fris, ik woon in de buurt dus dat is wel handig. Alleen in de middag sta je daar soms echt een half uur in de rij, het is een vrij kleine winkel en er mogen maximaal 4 personen in. De eigenaresse is wel super vriendelijk. Over de kwaliteit van de kralen ben ik tot nu toe wel heel erg tevreden. Volgende week ga in naar Beadies, ben echt heel benieuwd.

1 like

Bestelling van kraaltjes van Renate, echt supersnelle verzending en leuk verpakt! En heb de dozen van @tuula bij Casa opgehaald. Ga ze vanavond vullen :grin:

3 likes

Deze heb ik laatst allemaal gemaakt!

5 likes

Deze als cadeautje voor m’n moeder. Heb deze ook al voor m’n schoonmoeder gemaakt, ze waren er allebei erg blij mee :smiley:

6 likes

Nog een foto van wat van mijn creaties!

Ik verkoop ze trouwens ook, voor €7,50 incl verzenden, mocht iemand interesse hebben :slight_smile:

9 likes

Zo leuk al die creativiteit! Het begint te kriebelen om zelf ook aan de slag te gaan, alleen houd het me tegen dat je gelijk best veel spullen moet aanschaffen en ik niet weet of ik dit blijf doen. Ik ben ook zo’n doos die iedere maand een nieuwe hobby kan hebben haha.

Ik had een diy setje gekocht waarmee je twee armbandjes kon maken! Dan hoef je niet zoveel aan te schaffen. Knijpkralen kun je ook dicht maken met een schaar :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha dat klinkt wel als een goed begin inderdaad! Waar heb je dat setje gekocht? Misschien moet ik dat maar eens testen :smile:

Bij shella jewelry! Ze hebben ook setjes voor enkelbandjes en kettingen. Wel wat duurder denk ik dan dat je alles los koopt, maar ik heb geen ambitie om 100 armbandjes te maken. De roze en gele in de foto hierboven had ik in dat setje.

1 like

Oh wat een leuke creaties!!

Mijn kraaltjes zijn helaas nog steeds niet binnen :unamused: Dus dat wordt dinsdag pas…

@tuula help, hoe krijg je in godsnaam die knijpkraaltjes op dat koord dat jij hebt gebruikt voor de enkelbandjes uit je tutorial? Krijg het er amper door, laat staan dat ik twee draadjes door 1 kraaltje krijg🤯

Daarvoor is dus zo’n rijgnaald heel handig!

Ja die heb ik, lag toevallig nog tussen de naaispullen van oma, maar ik krijg dat er dus echt niet door. Vooral omdat het dus dubbel moet. Misschien dat mijn kraaltjes dan te klein zijn?

Ja als je koord echt te dik is voor je kralen dan gaat het niet lukken. Zo’n rijgnaald scheelt vooral een hoop gepriegel en zorgt ervoor dat je aan je koord kunt trekken, waardoor het (door het een beetje plat te drukken) vaak wel door een kraaltje past. Maar zonder foto kan ik dat niet zeggen.

Mijn bestelling van Kiki’s Beadery is al binnen, nu nog wachten op Betaalbare Kralen en ik kan aan de slag :smiley:

1 like

Zal straks even een foto proberen te maken. Maar denk dat ik gewoon de verkeerde maat heb.

Had gehoopt dat vandaag mijn bestelling van Fris binnen zou komen zodat ik eindelijk verder kan met mijn andere armbandjes, maar de postbode had niks bij zich. Bestelling zou al 2 dagen geleden verzonden zijn dus wel raar. Mijn bestellingen bij kraaltjes van Renate had ik wel meteen de dag na verzenden binnen

Oh dat is zo balen hè. Ik had ook een keer bij een webshop besteld (Beads and charms) en dat duurde ook ruim een week voordat het überhaupt op de post ging.

Eenmaal binnen zat er een briefje bij dat helaas niet alles op voorraad was wat ik had besteld. Dus zouden ze me €4,40 terugstorten, maar er zat ook contant geld in het doosje?? Zo raar haha.

Die bestelling is inmiddels een maand geleden en heb gisteren nog gemaild waar die €4,40 nou blijft. Geen aanrader om te bestellen dus.